Szűk vs. széles termékkínálat – Hogyan használd ki a szűk kínálat erejét vállalkozóként?

Te is szereted a csirkecsíkokat? Gondoltad volna, hogy milliárdos gyorsétteremláncot lehet rájuk építeni? És nem a KFC-ről beszélünk… Todd Graves, a Raising Cane’s alapítója éppen ezt tette: kizárólag csirkecsíkokra alapozva vált az Egyesült Államok egyik legsikeresebb gyorsétteremláncának vezetőjévé – ez 9,5 milliárd dollár vagyont termelt neki, most már 800 üzletet működtetve. De miért csak csirkecsíkok? Tényleg lehet ezzel sikeresnek lenni, ezen a telített piacon? Más is csinál hasonlót? Lehet – mi megnéztük!

A vállalkozások egyik legfontosabb döntése a termékkínálat kialakítása:

  • szűk kínálatra építve specializálódjunk,
  • vagy inkább széles termékskálával szolgáljunk ki egy nagyobb piacot?

A szűk termékkínálat ereje egyre több sikeres vállalkozás titka, akik mertek nemet mondani a tömegízlésnek, és ezzel az élmezőnybe kerültek. Vajon tényleg érdemes a „kevesebb több” stratégiát követni?  

A szűk kínálat előnyei – Raising Cane’s amerikai sikere

Todd Graves, a Raising Cane’s alapítója egy merész döntéssel egyetlen termékre, a csirkecsíkokra építette fel gyorsétteremláncát. Ez a szűk kínálat lehetővé tette számára, hogy az üzleti folyamatokat, a logisztikát és a márkaüzenetet egyszerűbbé és hatékonyabbá tegye. Mára a Raising Cane’s 9,5 milliárd dollár értékű vállalattá vált, több mint 800 étteremmel.5 kérdés, ami segít dobozon kívül gondolkodni cégvezetőként

  • Költséghatékonyság: Egyetlen termék előállítása és kínálata jelentősen csökkenti az alapanyag-beszerzést, az előkészítést és az alkalmazottak képzését, mivel minden folyamat egyszerűbbé válik. A Raising Cane’s ezzel a stratégiával gyorsabban terjeszkedett és fenntartható növekedést ért el.
  • Döntési fáradtság csökkentése: A vevők szempontjából egy szűk kínálat megkönnyíti a döntéshozatalt. A pszichológiai kutatások szerint, amikor túl sok választási lehetőség áll rendelkezésre, az emberek hajlamosak stresszesebbé válni, vagy akár elhalasztani a döntést. A Raising Cane’s menüje egyszerű, ami minimalizálja a vásárlók döntéshozatali stresszét.

Nézzük ezt meg most magyar példákkal és vigyük tovább akár a mostani üzletedre nézve, vagy egy teljesen új márka esetében miben lehet gondolkodni?

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Hasonló cikkek, tartalmak:

Kertvéllesy András
Kertvéllesy András
Négy ország felsőoktatási intézményeiben, három nyelven tanultam írni és olvasni. Hiszem, hogy a világ megismerésére az egyik legjobb módszer a színháztörténet és az önreflexió. Analitikus típus vagyok: szeretek többet gondolkozni, mint amennyi időbe kerül azt elmondani – remélem, hogy a Minneren, pont emiatt kerültök majd előnybe.

Kapcsolódó cikkek