Mit is csináljon ilyen változó gazdasági környezetben egy vállalkozó? Új termékeket, új szolgáltatást, vagy ajánlatot fejleszt. De hogyan történik ez? A Cégfejlesztési Challenge-ben 6 vállalkozó fejlődését követheted végig több hónapon keresztül. Egy-egy videóban 3-an szerepelnek. Ebben az adásban a Board Game Café társasjáték kávézónál láthatod hogyan indítanak be egy új szolgáltatást, hogyan tervezünk hozzá kampány oldalt (landing page). A Husztipakknál sokkal pontosabban belőttük a célközönséget, hogy még hatékonyabb legyen a kommunikáció. És jön a 8 milliós projekt, ahol igazi cash flow bomba projektet terveztünk meg, a Jobbmunkát.hu
Youtube-on itt éred el, Spotify-on itt. Apple podcastban itt
A videókban a vállalkozásokat a Minner cégfejlesztési ötletek alapján fejlesztjük: https://minner.hu/category/cegfejlesztesi-otletek/
A Cégfejlesztési challenge 3. rész szövegesen
Ahogy tehát említettem adásonként 3-3 vállalkozó fejlődését, kihívásait, annak megoldását láthatod a videókban, vagy olvashatod itt leírásként (Azért a videót se hagyd ki, igazán inspiráló).
Board Game Café: vevőszerzés futószalagon + új szolgáltatás
Board Game Café röviden: Egy társasjáték kávézó Budapesten, ahol a játékosok több ezer társasjáték közül válogathatnak. A játékosok fizetnek a játékért, továbbá étel / ital fogyasztásból is van bevétele a helynek. Az első részben bővebben is megismerhetted a cég történetét (ide kattints).
Ez történt egy hónap alatt a cégnél:
- Bevezették azt a szolgáltatást, amit közösen kitaláltunk. Lényege, hogy az első termékük hiányzott, vagyis amivel az új vendéget be tudják vonzani. És még egy problémát át kellett hidalni, hogy aki először jön túl kezdő játékokat vesz le, ami miatt nem fog olyan sokszor visszatérni. Így vezették be az Onboarding programot, ahol is nehezebb társasjátékokat mutatnak be, oktatják be az érdeklődőket. Ez annyira bejött, hogy már második alkalomtól teltházzal megy a program. Azt is mondhatjuk, hogy futószalagon jönnek a visszatérő társasjátékozók is, a vevőszerzést le is tudták 2-3 évre! Annyira örülök, hogy bár féléves ez a Cégfejlesztési challenge program, de már most olyan sikert mutattunk fel! Holá!
- Ami fejlesztés most még, hogy visszatérő kérdés volt, hogy hol lehet böngészni a társasjátékokat. Bár a weboldalon is elérhető a társasjátéklista, de a kávézóba is betesznek egy érintőképernyős kijelzőt, ahol szintén böngészhető lesz, sőt jobban szűrhető, kereshető.
- A harmadik dolog egy alulról jövő kezdeményezés. Egy új, nyolc alkalmas társasjátékos önfejlesztő program bevezetésének tervezése, ami már tavasszal elindulna. A programot két alkalmazott vezeti (egy pszichológus végzettségű és egy coach szakmát gyakorló személy), kis csoportokban zajlik majd a játékos önfejlesztés. Természetesen más árazással és a munkatársak is más díjazásban részesülnek.
A Cégfejlesztő Challenge-ben a mentorálás alatt az előbb említett önfejlesztő program landing page-ét, promóciós oldalát fejlesztettük.
Ágiék AIDA módszerrel már elkészítettek egy alap landing page szöveget. A legklasszikusabb szövegírási módszer, amit alkalmazni tudsz a weboldaladon, marketing szövegeidben, hírlevél marketingben, Facebook posztjaidban az az AIDA módszer. Ezzel sokkal jobb eredményeid lesznek, mi is használjuk. A mozaikszó ezt jelenti:
Action: cselekvés
Attention: figyelemfelkeltés
Interest: érdeklődés felkeltése
Desire: vágykeltés
Az 1. cégfejlesztési ötletben foglalkoztunk részletesen az AIDA módszerrel, példákkal: Cégfejlesztési ötlet 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
A célcsoport az önfejlesztő társasjáték programban: Visszahúzódó, önbizalom hiányos emberek, akik úgy érzik, hogy a környezetük sokkal jobban halad. – nos igen, ez aztán erős célcsoport.
Hol akadhatunk el promóciós oldal szövegnél? Ha túlságosan a szolgáltatásról, termékről szól a promóciós szövegünk, főleg az elején. Például Ágiék azt írták volna, hogy: Itt egy coachingos, önfejlesztő program, gyere el. – ez tehát a rossz irány.
Helyette a fogyasztó központú szövegben kell gondolkodni, amire az AIDA módszer rá is vezet. „Úgy érzed, hogy neked nincs esélyed, mert mások előnyösebb tulajdonságai, jobb lehetőségei vannak? Mi egy társasjátékok segítségével mutatjuk meg, hogy a saját adottságaidból hogy tudod a legtöbbet kihozni”.
Itt további szuper leírást csinált a Board Game Café csapata. Amit én javasoltam, hogy legyen benne egy rész, hogy: Mit nyer vele a fogyasztó. Tehát leírni, hogy mi lesz az eredménye, miután eljött és végigment 8 alkalmas programon. pl. segít a párkapcsolat kialakításában, vagy megerősítésében.
De Milán, mi van akkor, ha a célcsoportot ez nem érdekli, és olvassa azt, ami rá nem vonatkozik. Semmi, lapoz! Ez benne a legszebb, de mivel a célcsoport többségét érdekli, ott kell lennie a szövegnek, hogy triggerelje őket, vagyis hatással legyen rá.
Érdemes leírni azt először csak magunknak, hogy a fogyasztó hogyan oldja meg jelenleg a problémáját, sőt azt is, hogy hogyan nem akarja megoldani. Miért? Mert ezek közül a szövegek közül használhatjuk valamelyiket, és a fogyasztó úgy érzi, hogy megértjük őt. Pl. Nem szeretne pszichológushoz, coachhoz fordulni. (Lehet pont te is így vagy vele, érted már miért hatnak az emberekre ezek a szövegek? Kellenek!)
A munkatársak biznisze? Nem fél Ági, hogy lelépnek és megcsinálják külön?
Az alapötlet már megfogalmazódott a vezetőségben is, neki is futottak már, de nem sikerült bevezetni. De most olyan munkatársak vannak, akiknek van ilyen szakirányú végzettsége is, ők maguk is akarják, de sok esetben az alkalmazott nem akar vállalkozó lenni, hiszen látja mennyi nehézséggel jár. Ági szerint a csapat is jó, megegyeztek abban, hogy ők biztosítják a helyet, és persze magasabb díjazásban részesülnek a munkatársak, akik ezt a programot vezetik. Ezt szaknyelven intrapeneurship-nek hívjuk, vagyis cégen belüli vállalkozás.
Ágival ezután 15-30 másodperces videóreklámot készítettünk. Ennek a Minner cikknek a leírását használtuk:
Cégfejlesztési ötlet 3.: Készítsünk reklámvideót. Videómarketing indul!
Husztipakk – Nagyhalakat fogtak! Nagy megrendelés jött + katalógust turbóztunk
Husztipakk röviden: Csomagolóanyag kereskedő cég, továbbá sütőformákat értékesítenek fogyasztók és vállalkozások részére (pl. cukrászda). Generációváltás volt a cégben, Ágota apukájától vette át a céget alig egy éve. Digitálisan is fejlesztette azóta a vállalkozástá, vállalatirányítási rendszert vezettek be, és most marketingben is erősít. Az első részben bővebben is megismerhetted a cég történetét (ide kattints).
Ez történt az elmúlt egy hónapban a Husztipakknál:
- Több nagyhal is horogra akadt, sőt egy multi megrendelést is kaptak. Több tízezer sütőformát rendeltek, sőt ezt folyamatos rendelés lesz (beszállítóként). Itt még folynak a tárgyalások. Most kellemes problémákkal szembesül Ágota, mint a tőke, pénz előteremtése, raktározás, szervezés… a nagy megrendelés miatt.
- Most lecserélik a webshopot is, Unas rendszerre váltanak. Ez még folyamatban, nem olyan könnyű az átállás.
A sütőformának a marketingjéhez készítettünk egy olyan marketingszöveg adatbázist (jegyzetet), ami a célcsoport problémáját, igényeit, szituációkat, kérdéseket, érveket, termékelőnyöket tartalmaz. Így ebből mindig tud dolgozni Ágota akár közösségi média posztoknál, katalógusban.
Nézd majd meg a videóban! 18:07-től látod ezt
Te is megcsinálnád? Ezek a cégfejlesztési ötletek segítenek:
- Cégfejlesztési ötlet 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
- Cégfejlesztési ötlet 10.: Marketing terv készítés. Marketing stratégia, kommunikációs terv
- Cégfejlesztési ötlet 13.: Facebook hirdetés, amelyre egy fél ház árát is rátennéd!
- Cégfejlesztési ötlet 15.: Weboldal stratégia, weboldal marketing
Tegyük bele ezt a katalógusba! Termékről helyezzük a fókuszt a vevőre!
A katalógusuk szép, de az a körítés hiányzik, amivel elérjük azt, hogy tovább forgassák a katalógust, hogy tiggereljük őket, hatással legyen rájuk a marketingszöveg. Látod mi hiányzik a képről?

Egyrészt, jó ha van ember is a képeken, katalógusban, mert az elkapja a tekintetet, megnyugtat minket, de most a további szövegeken dolgoztunk. Azon gondolkodtunk, hogy lenne egy külön blokk, ahová kerülnek ezek a szövegek, sőt piktogramokkal nyomatékosítjuk ezeket. Például ábra arról, hogy több méret is van…, vagy eldobható….
Olyan szövegeket kell ráírni, amit egyébként mondana az értékesítő is, aki kimegy a terepre, vagy amit egyébként megkérdezne a dolgozóktól, cégvezetőtől. Pl. Sok idő elmegy a sütőformák mosogatásával? Vagy: gondolkodtak kisebb sütőformákban is (zsugorinfláció), de túl drága beszerezni? Letesztelnék előtte mit szólnak a vevők?
Jobbmunkát.hu – Állásbörzét szervezünk – Ettől aztán megugrik a cash flow és a cég is
Jobbmunkát.hu röviden: Olyan cégeknek nyújt online toborzási szolgáltatást, ahol nagy a fluktuáció. Például ilyen terület a biztosítás, ügyfélszolgálat, ingatlanosok. Külön kampányokat készít adott cégre, állásfelhívásonként külön, látványos karrieroldalt készítenek, részletes marketing anyagokkal, közösségi médiában terjesztve. Az első részben bővebben is megismerhetted a cég történetét (ide kattints).
Ez történt az elmúlt egy hónapban a Jobbmunkát.hu -nál:
- Jött egy nagyobb, új megrendelő, egy biztosítással foglalkozó cégtől (egy adott régió, csapat). 4-5 nap alatt elindították a toborzást és már rövid időn belül zongorázni lehetett a különbséget ahhoz képest, ahogy a megbízó saját maga toborzott (sokkal minőségibb érdeklődők jöttek).
- Korábban egy állásportált megvásárolták egy partnerüktől, és ezt most szeretnék újjáéleszteni.
- Az első Minner cégfejlesztő mentorálás alkalmával jött az ötlet, hogy állásbörzét szervezzünk. Ennek kezdeti ötletén is dolgozott az alapító, de ezt vittük tovább a fenti videóban, élőben ötleteltünk, döntöttünk.
Állásbörze brainstorming, szolgáltatásfejlesztés
Nem teketóriázik Norbi, a jobbmunkát.hu alapítója, mert már áprilisban előkészíti és májusban már meg is ejtjük az állásbörzét.
Lépjünk vissza eggyel! Azért kell ez az állásbörze, mert ad egy jó struktúrát a marketinghez, a cég működéséhez (pl. évente 2 állásbörze), ilyenkor megugrik a márkaismertsége is, továbbá sokkal jobban bővül az álláskereső adatbázis is.
- Három nap vagy egy hét? Arra jutottunk, hogy mivel online lesz az állásbörze, ezért akár lehet egy hétig is, és így több céget is be tud csatornázni. Ha nagyon sok cég jelentkezne, akkor lehetne tematizálni a napokat. Több legyet ütünk egycsapásra.
- Rájöttünk, hogy az álláskeresők csak e-mail megadása után láthassák az állásokat, így gyűlik egy adatbázis is, amivel később tud mit kezdeni Norbi, sőt a szolgáltatása is javul ezzel.
- Ha már e-mail, akkor az álláshirdető cégek extra pénzért (upsell) megjelenhetnek akár ebben is. Itt beszéltük, hogy legyen egy kis nyereményjáték is, hogy e-mail marketing jobban működjön az álláskeresők felé is.
- Milyen ajánlatot kapnak a cégek? Azért is volt fontos, hogy ne kannibalizálja a meglévő ajánlatait, sőt ezzel kapjon kedvet, hogy egyből vegyen akár plusz egy-két hónap kampányt. A videóban 31:10-tól beszélünk erről (néhány perc), most ezt ide nem írom le teljesen.
- Tudtad, hogy nem a termékedet, szolgáltatásodat veszik meg az emberek, hanem az ajánlatodat? Ennek a cégfejlesztési ötletnek az alapján dolgoztunk: Cégfejlesztési ötlet 21.: Nem jönnek marketing eredmények. Mit változtassak?
- Ha már állásbörzét csináljunk legyen jó! Agyaljunk rajta többet. Jött egy ötlet, hogy mi lenne, ha nem a vezető beszélne egy cégbemutató videóban, hanem a munkatársak. Itt Norbi még azzal vinné csúcsra ezt, ha lennének előre összeírva kérdések, ami alapján minőségibb videók lesznek és nem lesz közhelyekkel tele.
- Hogy tovább fokozzuk az online állásbörze jelleget jött egy ötlet: Online lehet jelentkezni időpontokra a cégekhez és ezt úgy hívjuk, hogy Kávézz együtt egy leendő munkatárssal. – Huhh ez akár önállóan is megállná a helyét. Anno hallottam egy cégről, aki így ebédeket, reggeliket szervezett, toborzás része volt. Na, de ez így költséghatékony, csak online.
Itt ajánlom még a Cégfejlesztési ötletek közül a projektmenedzsmentet, mert bizony Norbinak is ehhez a projekthez szüksége van erre: Cégfejlesztési ötlet 12.: Gondolkodj projektekben! Vezesd be őket a cégbe!
Ez aztán izgalmas volt! Jövünk még ilyen anyaggal! Addig is nézd át a fenti linkeket, vagy nézd meg a másik videókat! Minden Cégfejlesztési challenge anyagban van valami, amit tovább tudsz vinni!
Kérdésed van? Írj a hello@minner.hu -ra , kérdezz bátran üzletről, vállalkozásról, marketingről.
Cégfejlesztési Challenge további részei
- A fenti 3 vállalkozó bemutatkozója itt: TÚLÉLÉS vagy NÖVEKEDÉS? – Cégfejlesztési challenge 1. rész
- A harmadik évben 1,5 milliárd forint árbevétel? Hogy csinálták? Cégfejlesztési challenge 2. rész









