Vállalkozó vagy, és naponta átlagosan 12 órát dolgozol? Hétvégén is? Ne legyél rá büszke, sőt, még az üzletednek is árthatsz!

Dátum

Megosztás

Oké persze! Mondhatod azt is, hogy azért dolgozol sokat, mert „a munkám a hobbim, és ez fordítva is igaz”. Tök jó, örülök neki! Attól még nem lesz jó vállalkozó belőled, vagy nem tudsz felépíteni egy jól működő vállalkozást. Vagyis amire ki akarok lyukadni, és amiről ez a cikk szól, hogy rossz gondolat az, ha halálra dolgozod magad. Miért? Vagy mire figyelj?

Nekem mániám, hogy a sikeresebb ügyfeleimet, cégvezetőket, ismerőseimet faggatom, hogy nap mint nap mit csinálnak, mennyit dolgoznak, mit csinálnak hétvégén… Ezeket a tapasztalatokat öntöm most egy cikk formájába. Először is mindenképpen érdemes kitérnem a 4 órás munkahét című könyvre. Bár nem mindennel értek egyet a könyvben leírtakkal, egyet viszont kiemelnék belőle, mint hasznos tipp: „Élvezd az életet, elvégre azért vállalkozol, hogy egy jobb életet teremts magadnak, családodnak!” – nem szó szerinti idézet. És mennyire igaz! Nem azért vállalkozol, hogy halálra dolgozd magad. Majd meglátod, hogy mennyit fog lendíteni a sikereiden is, ha kicsit kevesebbet dolgozol.

Mennyit dolgozzak vállalkozóként?

Ez először is attól függ, mióta van meg a céged, és mennyi munkát tudsz delegálni. Utóbbiról is még rengeteg cikk fog szólni, de most arra koncentráljunk, amikor te magad végzel több feladatot is a cégedben. Természetesen az elején összejöhet a napi 12-14 óra is, sőt, a hétvégi munkák is, viszont ahogy telik az idő (a céged idősebb lesz), úgy kell csökkentened a napi munkaórákat. Én itt most aktív munkavégzésre gondolok. Ahhoz, hogy megőrizd a vállalkozásodban a lendületet, mindenképpen meg kell ezt fogadnod. Nézzük is, miért!

Fókusz – monoton munka – nincs új impulzus

Pihenés: Először is a legfontosabb a pihenés. Ahogyan a sportolásnál (kondi, futás…) érdemes betartani azt, hogy szünetet tartasz, úgy a munkában is. Egy fáradt aggyal nehéz lesz dolgoznod, sőt, ugye stresszesebb is leszel, és egyes szituációkat rosszul reagálhatsz le.  Na de van még tovább is!
Új impulzus: Gondolj bele! Mindig ugyanazt végzed, ugyanazok a körök, ugyanazok az ügyfelek, ugyanazok a feladatok (oké, néha be-be esik egy-egy újdonság)… Akkor mégis honnan ér új impulzus? Honnan tudsz megújulni? Még mindig nap mint nap látom a cégvezetőket, hogy egy-egy új innováción, megoldáson meglepődnek. És ez annak is köszönhető, hogy mindig csak a saját bizniszükkel foglalkoznak.
Lelkesedés: Ha folyamatosan monoton munkát végzel, akkor egy idő után elvész a lelkesedésed. Ez rámehet a munkára is, de még jobban kihathat az olyan vállalkozások teljesítményére, amelyeknek a termék/szolgáltatás értékesítésében a vállalkozó is szorosan közreműködik (pl. személyes márka, brand…). Illetve az előző impulzusos részhez is kapcsolódik, ha valami új impulzust, újdonságot tudsz bevinni a cégedbe, akkor újra lelkesebb lehetsz. Ami szintén hozza a sikert. Ehhez kapcsolódó cikk: Hogyan legyünk lelkesek? – Lelkesedés az eladás és a siker egyik kulcseleme

Hogyan fogsz megújulni? – legfontosabb!!!

Egyre nagyobb a piaci verseny, ez főleg azért is van így, mert már nagyon gyorsan és könnyen megjelenhetnek új piaci szereplők, például a technológiát jobban felhasználva….  Szóval kérdezem én tőled, hogy miként fogsz tudni megújulni, ha folyamatosan ugyanazt csinálod, és nem inspirálódsz? Jó, mondjuk ebben azért segít a Minner, de a saját területeden, ahhoz, hogy új impulzus érjen, új ötleted támadjon (legyen az egy új termék, szolgáltatás, megoldás, folyamat optimalizálása…) kellenek az olyan körülmények, ami ihletet ad, vagy segít a gondolkodásban…

Tippek:

Összegyűjtöttem az ügyfeleim tippjeit, illetve azokat, amiket én már sikeresen hasznosítottam.

  • Tarts szünetet. Meg fogsz lepődni, de napi 20 perc mobil, cég és munka nélkül csodákra képes. Én kreatív szünetnek hívom. Csak merülj el a gondolataidban, bambulj…! – Tipp: Ezt tedd rutinná, szokássá! 
  • Fordíts időt a családodra, mert belőlük tudsz igazán motivációt meríteni.
  • Járj üzleti rendezvényekre vagy bármilyen rendezvényre!
  • Beszélgess az emberekkel! Oké, ez aztán jó nagy bullshit tippnek tűnhet. Én azt mondom, beszélgess olyan emberekkel, akik nem tartoznak a te érdeklődői  körödbe, mert meglátod, hogy új megközelítésből hallhatsz dolgokat. A másik érdekes dolog, amikor te beszélsz egy olyan embernek a saját üzletedről, amihez ő nem ért. Ilyenkor szokott az lenni, hogy a laikusok adnak neked ötletet, miközben a te területedet boncolgatják. Majd próbáld csak ki!
  • Ajándékozd meg magad! Ezt leírtam már és kifejtettem az „Így tartsd fenn a motivációd, lelkesedésed vállalkozóként, alkalmazottként” című cikkben is.
  • Sétálj! Mondjuk ez az első ponttal összeegyeztethető.
  • Olvass könyveket!
  • Utazz, főleg akkor, ha a cégeddel nemzetközi piacra is szeretnél menni.

Kapcsolódó cikkek:

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Kombucha, Hard Seltzer, kraftsör trendek. Melyikbe éri meg belevágni?

2019 óta kisüzemi, kézműves sörfőzdék arzenálja robbant be a piacra. Több boltban külön szekciót kaptak azok a sörkülönlegességek, amelyek kinézetükkel, ízvilágukkal tűntek ki a...

Fizess azért, hogy felmondjanak!

Még az évezred elején a Zappos nevű online ruha- és cipőkereskedő cég kitalálta, hogy egy bónuszt ajánl fel azoknak, akik felmondanak a betanítási időszak...

Keress mellékest! Képzések, amikkel munka mellett kezdhetsz vállalkozni

Álmodozol a vállalkozásról, de túl nagy ugrásnak tűnik a kényelmes állásodat otthagyni a bizonytalanságért? A megoldás, ha a munkaidőn kívül, először mellékállásban, egyéni vállalkozóként...

7 mítosz a franchise-ról: cáfolva!

Amikor meghalljuk a franchise szót akaratlanul is eszünkbe jutnak a nagy gyorséttermi hálózatok, az óriás üzletláncok, azaz a mai modern franchise. Róluk általában tudjuk,...

Miért nem tud a marketingesed eredményeket szállítani?

Ismerős a következő szituáció? Megbízol egy marketingest vagy marketinges csapatot, ügynökséget az online marketinged kezelésével. A szerződést követően aztán egy olyan szituációval találkozol, mint...

Mivel tűnhet ki egy vállalkozás a tömegből? [+kutatás] [+Podcast]

Hogyan érik el a sikeres vállalkozások, hogy ostromolják őket a vevők? Mennyire jó lenne tudni egy általános, bármikor érvényes receptet igaz? Nehéz a teljes...

Az 5 legnagyobb szervezetfejlesztési és HR hiba, amit a kisvállalkozóknak el kell kerülniük

Amikor belevágtam a munkaerő-felvételbe, felhívtam egy HR-es ismerősömet, és azt mondtam neki: "A marketing után a szervezetfejlesztés, HR olyan, mintha eddig csak egy kávét...

10-ből 7 cég nem éli túl a generációváltást. Te készülsz rá?

Bár az egy család által birtokolt vállalatok és vállalkozások adják globálisan az összes cég 80%-át, nagyon kevés éli túl az alapító kiöregedését. Mindössze 30%...

Többfelé is tudsz figyelni egyszerre? Multitaskolsz? A produktivitásod kockáztatod

A multitasking legendája Talán már hallottál róla, de most a Minner is kijelenti, hogy a multitasking egy mítosz. Amikor egyszerre próbálsz több feladatot végezni, többfelé...