A GDPR miatt még jobban felértékelődik a követők száma a Facebookon és a többi közösségi oldalon – GDPR 6. rész

A jelenlegi jogértelmezésben a remarketinget szinte megöli a GDPR. Nem is mondom, hogy milyen versenytorzító hatása lesz ennek. A süti (cookies) szabályok annyira szigorúak, hogyha betartjuk, akkor bizony addig nem indulhat el a remarketing kód által az adatgyűjtés, ameddig azt a felhasználó el nem fogadja, hozzájárulását nem adja. Azért írtam, hogy versenytorzító hatása van, mert egyrészt ez eddig egy jó és olcsó eszköz volt egy KKV esetében, vagy például a webshopok szinte erre építették ki a sikerreceptjüket. Az európai gazdaságnak sem tesz jót, hogy az EU-n belül ilyen szigorú a szabályozás, míg mondjuk az USA-ban sokkal lazább a retargeting lehetőség. Mit is jelent ez? Erre készülj!

Sütik – FB és Google pixel, remarketing

A weboldalad készítsd fel az új süti szabályokra! Én azt mondom, alapból ne is kalkulálj azzal, hogy valaki rányom a remarketing lehetőségre. Az alábbi példában a Cookiebot nevű online megoldás példáját hozom. Láthatod, hogy a weboldal alján a szokásos süti rész megjelenik. Itt viszont az alap funkciókon kívül a marketing nincs kipipálva. Ez a jó megoldás. Ami ki van pipálva, azok mind használhatóak hozzájárulás nélkül is (fent leírtam), de ettől még megadja a rendszer a lehetőséget, hogy azt is kikapcsolja a látogató. A statistics (statisztika) rész itt azért van kipipálva, mert alapból feltételezi, hogy anonim módon gyűjtöd az adatokat. Ellenőriztem, ha például a marketinget kipipálom és rákattintok az OK-ra, csak utána indult el a Facebook és a Google remarketing pixel.

Ahogyan a fenti példából is láthatod, egyrészt kell IT beruházás, hogy felkészítsd a Rendeletre a weboldaladat, vagy egyébként nem használsz ilyen megoldásokat. A remarketinget a jelen állás szerint így is megölte az egész GDPR, mert nagyon kevés felhasználó lesz az, aki kipipálja és rányom az elfogadás vagy OK gombra. Sok vállalkozónak, cégnek azt tanácsoltam eddig, hogy amíg nincs jó megoldása, kapcsolja ki a FB és Google remarketing pixeleket május 25-től. A WordPresshez és egyéb megoldásokhoz kapcsolódó bővítményeket, kódokat még most vizsgálom, a cikksorozatban még ki fogok térni rá.

Facebook, Instagram és Youtube követők – érdemes gyűjteni

Eddig azért szidhattuk a Facebookot, hogy csökkenti az organikus eléréseket, és úgy érezhettük, hogy  valójában feleslegesen fektettünk bele időt és pénzt a követők szerzésébe. Igen tudom-tudom, soha nem a követők száma a lényeg. Na, de tegye fel a kezét, aki nem örül annak, hogy több tízezer követője van! Na ugye! Most május 25. után ez még jobban előtérbe kerül, vagyis felértékelődik. Miért? És milyen tippeket fogadj meg?

  • A Facebook az oldalon belül megoldotta az adatkezelést, így nekünk cégként semmit nem kell tennünk, ha a közösségi oldalon belül szeretnénk reklámozni.
  • A saját FB követőinkre könnyen tudunk hirdetni. Persze-persze jó lenne, ha a FB organikusan eléjük tenné, de valójában ott így tudunk remarketing listát gyártani. Jobb mint a semmi!
  • Tippem tehát az, hogy a remarketing kampányaidat helyezd át ide egy darabig, amíg nem jön remarketinghez könnyítés, vagy egyéb megoldás.
  • Tipp #1: Kezdd el külön remarketing adatbázisba gyűjteni azokat akik:
    • lájkolták, megosztották, kommentelték a posztjaidat
    • részt vettek eseményen, vagy bejelölték, hogy érdekli őket
    • üzentek chaten keresztül
  • Tipp #2.Készíts olyan kampányokat, amikor a vevőid, vagy érdeklődőid kérdezhetnek tőled. Igen, ez pont az előző pontban említett chat miatt kell. Ez utóbbi időben nagyon jól működött.
  • További tippek ezekben a cikkekben/tartalmakban:

Mit kell tenned? Szeretnél felkészülni a GDPR-ra? A Minner cikksorozatával átfogó képet kapsz:

Fotó: Mark Zuckerberg/Facebook

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később