A GDPR miatt még jobban felértékelődik a követők száma a Facebookon és a többi közösségi oldalon – GDPR 6. rész

A jelenlegi jogértelmezésben a remarketinget szinte megöli a GDPR. Nem is mondom, hogy milyen versenytorzító hatása lesz ennek. A süti (cookies) szabályok annyira szigorúak, hogyha betartjuk, akkor bizony addig nem indulhat el a remarketing kód által az adatgyűjtés, ameddig azt a felhasználó el nem fogadja, hozzájárulását nem adja. Azért írtam, hogy versenytorzító hatása van, mert egyrészt ez eddig egy jó és olcsó eszköz volt egy KKV esetében, vagy például a webshopok szinte erre építették ki a sikerreceptjüket. Az európai gazdaságnak sem tesz jót, hogy az EU-n belül ilyen szigorú a szabályozás, míg mondjuk az USA-ban sokkal lazább a retargeting lehetőség. Mit is jelent ez? Erre készülj!

Sütik – FB és Google pixel, remarketing

A weboldalad készítsd fel az új süti szabályokra! Én azt mondom, alapból ne is kalkulálj azzal, hogy valaki rányom a remarketing lehetőségre. Az alábbi példában a Cookiebot nevű online megoldás példáját hozom. Láthatod, hogy a weboldal alján a szokásos süti rész megjelenik. Itt viszont az alap funkciókon kívül a marketing nincs kipipálva. Ez a jó megoldás. Ami ki van pipálva, azok mind használhatóak hozzájárulás nélkül is (fent leírtam), de ettől még megadja a rendszer a lehetőséget, hogy azt is kikapcsolja a látogató. A statistics (statisztika) rész itt azért van kipipálva, mert alapból feltételezi, hogy anonim módon gyűjtöd az adatokat. Ellenőriztem, ha például a marketinget kipipálom és rákattintok az OK-ra, csak utána indult el a Facebook és a Google remarketing pixel.

Ahogyan a fenti példából is láthatod, egyrészt kell IT beruházás, hogy felkészítsd a Rendeletre a weboldaladat, vagy egyébként nem használsz ilyen megoldásokat. A remarketinget a jelen állás szerint így is megölte az egész GDPR, mert nagyon kevés felhasználó lesz az, aki kipipálja és rányom az elfogadás vagy OK gombra. Sok vállalkozónak, cégnek azt tanácsoltam eddig, hogy amíg nincs jó megoldása, kapcsolja ki a FB és Google remarketing pixeleket május 25-től. A WordPresshez és egyéb megoldásokhoz kapcsolódó bővítményeket, kódokat még most vizsgálom, a cikksorozatban még ki fogok térni rá.

Facebook, Instagram és Youtube követők – érdemes gyűjteni

Eddig azért szidhattuk a Facebookot, hogy csökkenti az organikus eléréseket, és úgy érezhettük, hogy  valójában feleslegesen fektettünk bele időt és pénzt a követők szerzésébe. Igen tudom-tudom, soha nem a követők száma a lényeg. Na, de tegye fel a kezét, aki nem örül annak, hogy több tízezer követője van! Na ugye! Most május 25. után ez még jobban előtérbe kerül, vagyis felértékelődik. Miért? És milyen tippeket fogadj meg?

  • A Facebook az oldalon belül megoldotta az adatkezelést, így nekünk cégként semmit nem kell tennünk, ha a közösségi oldalon belül szeretnénk reklámozni.
  • A saját FB követőinkre könnyen tudunk hirdetni. Persze-persze jó lenne, ha a FB organikusan eléjük tenné, de valójában ott így tudunk remarketing listát gyártani. Jobb mint a semmi!
  • Tippem tehát az, hogy a remarketing kampányaidat helyezd át ide egy darabig, amíg nem jön remarketinghez könnyítés, vagy egyéb megoldás.
  • Tipp #1: Kezdd el külön remarketing adatbázisba gyűjteni azokat akik:
    • lájkolták, megosztották, kommentelték a posztjaidat
    • részt vettek eseményen, vagy bejelölték, hogy érdekli őket
    • üzentek chaten keresztül
  • Tipp #2.Készíts olyan kampányokat, amikor a vevőid, vagy érdeklődőid kérdezhetnek tőled. Igen, ez pont az előző pontban említett chat miatt kell. Ez utóbbi időben nagyon jól működött.
  • További tippek ezekben a cikkekben/tartalmakban:

Mit kell tenned? Szeretnél felkészülni a GDPR-ra? A Minner cikksorozatával átfogó képet kapsz:

Fotó: Mark Zuckerberg/Facebook

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek