Reggel arra ébredni, hogy feltörték a Minner Facebook oldalát, átvették a hatalmat? Nos már a weboldalnál volt ilyenben részem, így az bizony ijjjj nem a legjobb! Ezért is jött az ötlet, hogy úgy tudnám legjobban felhívni az emberek figyelmét a változó közösségi média algoritmusokra, marketingre, hogy megrendezek egy hackelést. Persze óvatosan csináltam, hogy azért benne legyen a gondolatodban ez lehet média hack? Miért történt mindez? Miből állt a kampány?
Hype kampány
Gyors kitekintés. Nem ez az első ilyen performance-a a Minnernek, ha online gerillamarkeitngről van szó. Legutóbb a Minner Extra csoportban mindössze 3 óra alatt elértük, hogy 207-an nézzék a Minner élő videót egy időben. Ezt egyébként szakmai közegben nehéz.

Ennél a kampánynál az volt az érdekes, hogy azt az üzenetet ennyire erősen el se tudtam volna juttatni az emberekhez. Mintha kicsit játékos lett volna az egész, emberibb.
Persze nem új ez nálunk, offline gerillakampányaink is voltak már szép számmal: Táblás gerillamarketing (Tiktok kampánnyal).

Hack-kampány – Feltörték a Minnert?! Ez figyelem-hack volt!
Így nézett ki a nagy terv.
Előző nap este posztoltam egyet arról, hogy vajon a Facebook e-mailje valós-e? Direkt tettem ki, hogy hátha lesz olyan aki emiatt kommenttel.

Bejött!
Az ilyen finomhangolás azért kell, hogy terjedjen a poszt.

7:37: És akkor reggel elindult a kommunikáció.
Facebook profilkép módosítással kezdtem, majd borítókép csere is megtörtént, ahogy szokták feltörés esetén.

Aztán a zárt csoportban is módosítottam a borítóképet.

Elkezdtek jönni a kommentek, de azért kellett 20 perc, mire éledeztek az emberek 7-8 között indítottuk a kampányt.
A feladat az volt még, hogy egy-két kommentre reagáljak, de azt is óvatosan és persze tört magyarsággal.

Majd 1 óra síri csend!
Igen, ez is része egy jól megtervezett hype kampánynak, nem kell mindig szerepelni.
Majd 11:30-ra meghirdettünk egy élő eseményt, amelynek címe az volt, hogy: Szerezzük vissza.
A cél az is volt, hogy legyen sejthető, hogy a feltörés nem valós. És örülünk is, hogy sokan annyira figyelmesek, hogy ezt észrevették. Sőt az is jól esett, hogy sokan aggódnak, és annyira szeretnek minket, hogy írtak chaten, segítséget ajánlottak fel és persze annyira ismernek minket, hogy arra is gondolta, hogy ez egy hack volt.
Elértem, figyeltetek rám!
Ugyanez az üzenet ilyen rövid idő alatt nem ér el ennyi emberhez és nem is ilyen minőségben. És ez félelmetes!

A fő üzenet, amit el akartam juttatni az emberekhez: Ezt nem veszed észre
Mivel nem a megszokott Minner logót látták, hajazott egy feltörésre, kommentek is erre utaltak, én, Mándó Milánként nem posztoltam sehol így erre oda figyeltek, észre vették.
Ezt észre vették, mert könnyen felismerték, valami nem stimmel. A közösségi média marketingben viszont nehezebb észre venni a változást. Hiszen más is posztol, nap mint nap használod és a sok apró változás nem olyan látványos.

Első fontos üzenet tehát az, hogy a kedvező algoritmusoknak vége. Ez azt is jelenti, hogy bár részt vehetsz az elérés lottóban, és időnként nyerhetsz, de egy olyan dologra fordítod az idődet, amit nem tudsz skálázni.
Az Airbnb, Lush otthagyta a közösségi média marketinget, a Duolingo hasonló hack kampányt csinált mint mi, csak ők a Duolingo bagolyt ölték meg. Mi történik itt? A közösségi média marketing megváltozott! Ami szomorú, hogy sok esetben ilyen hack kampánnyal tudsz csak cél elérni, ha a régi algoritmust hajszolod, vagy az akkori eléréseket akarok visszahozni. Szerencsére van más út is, erre akarunk rávezetni!
3 év az internet időben 20 év
Az alábbi ábrán azt látod, hogy az interneten az innováció, a változás egyre gyorsabb. Egyre gyorsabban érik el a cégek az első 100 millió ügyfelet. A chatGPT mindössze 2 hónap alatt. Változott is az internet miatta, erről majd még lejjebb.
Cégvezetőként, marketingesként, vállalkozóként vedd figyelembe, hogy ami működött 3 éve, az ma nem. Ugyanazzal az eszköztárral, stratégiával nem érsz el sikereket. Mert változik, a cégek tekergetik az algoritmusokat (nem a cégeknek kedvezve), közben itt a mesterséges intelligencia is.

AI tartalom, mindenki ChatGPT-vel készít tartalmat?
Mini felméréseink alapján a cégvezetők, marketingesek mindegyike a posztoknál hozzányúl az AI-hoz. Ez azt jelenti, hogy a belépési küszöb feljebb kerül a vásárlót hozó posztoknál, hirdetéseknél. Továbbá óriási zaj, gyenge tartalom lepte el a közösségi médiát és középszerű tartalmakat ontanak magukból a cégek. Ezt az algoritmusok is érzékelik, ne legyünk naivak.
Fejezd be az edukációs marketinget! Ez tudom, hogy bátor kijelentés, de ma már az edukatív tartalomnak nem a közösségi médiában van a helye. Egyszerűen az ingerküszöböt nem fogja elérni és organikus tartalmaknál csakis az idődet és pénzedet fogod majd pazarolni.
ZOMBIK – alacsony konverzió
Másik fontos üzenet, hogy bár nyerhetsz az eléréslottón, a nézettséged, elérésed kilőhet, igen ám, de a hiúsági mérőszám mellett azt veszed észre, hogy drasztikusan csökkent a konverzió közösségi média kattintásokból az elmúlt egy évben.
A felhasználók egy izgalmas világból csöppennek a te ajánlatodhoz, és úgy 30 perc közösségi média fogyasztás után lemerült agyi működés közben olyan gyorsan kattintanak vissza, mint annak a rendje.
Ez azt jelent, hogy a közösségi médiára épített marketing stratégia megváltozik. Fel kell készülnöd a zombi üzemmódban görgető felhasználók tömegére.
Lássuk a megoldást!
A hack-hez kapcsolódó live és a fentiek bővebben
Akkor most mit csináljak vállalkozóként, KKV-ként, marketingesként?
A közösségi média marketing jó, főleg egy kis cég esetében igazán költséghatékony megoldás tud lenni és nehéz is máshoz nyúlni. Szóval kapkodnod nem kell.
Változtass stratégiát még idén! Hackeld meg velünk az algoritmusokat!
Erről még sehol a hazai marketing szakmában nem beszél senki, eközben mi már tavaly ezt használtuk. (Mindig először letesztelünk mindent, mielőtt nektek is megmutatjuk).
A következőt kell tenned:
- Csatlakozol a Minner Előny előfizetéshez, és ahhoz az 500 vállalkozóhoz, akikkel a közösségi média marketingjüket fogjuk teljesen új alapokra helyezni! 50 000 forintért csatlakoznál? 6900 Ft-ba kerül havonta!
- Előfizetés itt: Kattints ide!
- Minner Előny előfizetés aloldalon kiemelt boxban az érintett anyagok, amit te vagy munkatársaiddal közösen fel tudsz dolgozni.
- Leírásokat, példákat, megvalósítási lépéseket kell első körben nézed. Ugyanúgy, ahogy ezt a cikket olvastad, vagy a több ezer hasznos Minner cikket. Ez szöveg, írott anyag, nem videó! Kezded ezzel:
- Tegyük tisztába az organikus elérést! Gyatra eredmények. Mit csináljunk?!
- Tudom, hogy nem akarsz szerepelni, így ezt: Nem akarok szerepelni a marketing videóban. Hogy csináljam? Videó hirdetés arc nélkül
- Cégfejlesztési ötlet 3.: Készítsünk reklámvideót. Videómarketing indul!
- Majd folytatod ezzel: Cégfejlesztési ötlet 13.: Facebook hirdetés, amelyre egy fél ház árát is rátennéd!
- Aztán ezzel: Berobbanó növekedési stratégiák cégeknek: e-mail ajánlói rendszer, hírlevél sorozat, rövid videók
- És még ez is itt van: Berobbanó növekedési stratégiák cégeknek. 2. rész: történetmesélés, napi 30 vevő technika, chatbot
- Ez pedig csak azoknak, akik elég merészek: Így lehet valaminek három óra alatt nagy hírverést csinálni. Hype kampány
- …. + új segédanyagokat kapnak az előfizetők nemsokára.
- Saját magadra szabod a megoldásokat. Bevonod a Minnert! Segítséget kérsz előfizetőként.
- Beindítod a teljesen újragondolt, a piaci változásokra szabott közösségi média marketinged. Pénzt keresel.
„Ezt rövidebben el tudod mondani?”
- Válaszolj erre: Úgy érzed kevés bevételt hoz a közösségi média?
- „Igen”. Folytasd a 2. lépéssel.
- „Nem, elég jól keresek.” Irány a Tőzsde képzésünk.
- Csatlakozol a Minner Előny előfizetéshez itt, hogy megoldjuk az 1. problémád. Mi összegyűjtöttük a megoldásokat, kipróbáltuk, lecsupaszítottuk, könnyen használhatóvá tettük. Ugyanazt kell csinálnod mint most. Izgalmas Minner anyagokon keresztül kapod a megoldást!
- A Minner Előny oldalon a „Hekkeld meg az algoritmust„ dobozon belül lévő anyagokat feldolgozod egy kávé / tea mellett. Nem görcsölsz rá, azt mi megtettük helyetted! (Menüből is eléred az ELŐNY OLDALT).
- Megvalósítsz és közben ha kell ott a Minner Előny védőháló, kérdezel.
- Rájössz jó ez a Minner Előny és közben inspirálnak a más területekre írt cikkek, esettanulmányok.
A kérdés az: feltöröd a rendszert, vagy te is áldozat leszel?