Ha egy tutyimutyi, enervált emberrel nem kötnek üzletet az emberek, akkor céggel sem? Mit jelent ez egyáltalán?

Dátum

Megosztás

Vajon mennyit jelent az eladás során, hogy egy értékesítő miként kommunikál a vevővel? Látható ez az eladási számokban? Naná! De még mennyire, hogy számít! Itt nem arra gondolok, hogy egy üzletben lerohanjuk a vásárlót, hanem az, hogy közben miként kommunikál vele, milyen benyomást kelt. Vajon észrevehető egy cég kommunikációjában is a különbség, hogyha mondjuk kicsit magabiztosabban kommunikál? Javíthatja a brandet, ha határozottabban kommunikálunk!

Ki vásárol egy tutyimutyi eladótól, értékesítőtől?
Több mint 150 ingatlanost és egyéb területen dolgozó értékesítőt oktattam már hideghívásra az elmúlt 2 évben. Könnyedén tudunk párhuzamot vonni a telemarketing és az egyéb értékesítések között. Az oktatásomban volt mindig egy fontos rész, amikor azt mondom:

„Egy tutyimutyi, enervált emberrel ki akar üzletet kötni?  Ugye-ugye! A magabiztosabb, határozottabb fellépés már nagyot lendít a sikeres üzletkötésen, vásárláson.”

Több mint 7 éve értékesítek rendszeresen telefonon, de akár még a tárgyalásokat is tudom mondani, sőt az előadásaimat, is vagy bármilyen más kommunikációmat, amiben nem tehetem meg azt, hogy tutyimutyi vagyok. A vevődet nem érdekli, hogy fásult, fáradt vagy, vagy azt, hogy nincs kedved az egészhez.  A magabiztosság még inkább vonzza az embereket, és hajlamosak olyan dolgot tulajdonítani neki, ami még a vásárlási szándékukat is megváltoztatja, vagy éppen a bizalmukra is kihat.

Még a Wall Street farkasa is ezt használta

Olvasdtad a Minneren a Wall Street farkasa trükköket?  A trükkön kívül volt egy nagyon fontos dolog, amit hamar megértettek a sikeres értékesítőik. Azt, hogy az értékesítés során 1000%-ban magabiztosnak kell lenni.  De például a kedvencem az, hogy  (részlet a fent belinkelt cikkből: „Tudtad, hogy Jordan Belforték azért tudtak annyi pénzt összegyűjteni, mert a brókereik egy légtérben telefonáltak? Akiket hívtak, szinte alig hallották, hogy mit mond nekik az adott bróker, mert akkora háttérzaj volt. Jordanék ezzel a trükkel elérték, hogy a befektetők azt érezzék, hogy itt bizony mozgolódás van, nagy munka folyik…, valami történik a Wall Streeten. Gondolj bele, milyen lett volna, ha valaki felhív, háttérben síri csend… elhinnéd, hogy akkora nagy biznisz van láthatáron? Na ugye! Sőt emiatt még néha azt is elfelejtették az ügyfeleik, hogy előtte buktak egy ügyleten, ugye a mohóság nagy úr.”)

Mit jelent ez egy cég életében, online/offline kommunikációjában?

Az offline-t szerintem érted, egyszerűen nem tehetitek meg, hogy a vevőkkel kapcsolatban lévő emberkék ne legyenek magabiztosak, jókedvűek…, de még az offline megjelenésben is kell figyelni olyan dolgokra, amiről lent írok. Onlineban már más a helyzet, kicsit adaptálni kell a dolgokat és újraértelmezni.
Először jöjjön a Minner példa: Sokszor kapok visszajelzést, hogy mennyire energikusak, lendületesek a Minner cikkei, tartalmai, vagy előadásai, sőt volt aki azt mondja, irigyli az energiám. Szerinted minden posztnál az vagyok? Dehogy is! Szerencsére én is emberből vagyok, és vannak szép számmal hullámvölgyek. De nem tehetem meg azt, hogy ebből bármit is lássatok. Nem azért olvastok, hogy azt lássátok, éppen nincs kedvem valamihez, vagy éppen valami negatív hatás ért. Odafigyelek a posztokra, oda figyelek a minőségre, arra, hogy következetes legyek….

Mit csinálj te az online kommunikációdban? Tippek

A közösségi oldalak és a webes jelenlétnél megfigyelted már, hogy az emberek egyszerűen igénylik, hogy pozitív dolgokat osszanak meg vele mások? Az emberek is saját magukról is csak a jót, a legjobb képeket, videókat… osztják meg. Bizony a cégedben is ezt kell tenned. A terméked/szolgáltatásod eladásánál is valójában egy álmot is eladsz. Hogy álmodnának, ha gagyival találkoznak?

  • Ne legyen enervált a céged kommunikációja! Pörgés, magabiztosság kell! 
  • Le a gagyi tartalommal, hirdetésekkel!
  • Használj minőségi képeket! Már ingyenesen is tudsz stock képeket találni >>> 11 hely, ahol jogtiszta képeket találsz ingyen (Facebookra, Instagramra)
    Milyen a jó kép? Élethű, vagy vannak rajta emberek, valóságot ábrázol…
  • Ne használj clip art szerű képeket! Még a karikatúra, rajz sem jó! Ilyenekre gondolok, amik nem jók!

Hirdess jobban! Tippek, cikkek marketinghez

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!