Néhány kattintással saját közösségi oldalad lehet, vagy akár saját Airbnb szállásközvetítő oldalad, vagy Jófogásod – itt a trükk

Bámulatos, hogy mennyit fejlődtek a webes rendszerek, hogy amit régebben több millió forintba került lefejleszteni, azt most meg lehet valósítani akár pár tízezer forint ráfordítással is. Na persze, ez nem jelenti azt, hogy később nem kell fejlesztőre költeni. A cikk is azért készült, hogy megmutassam, már szinte mindent ki lehet próbálni, tesztelni nagyon kevés pénzből. Vágjunk is bele! Csináljuk meg az új Facebookot!

Nagy rendszerek fillérekből – Facebook, Airbnb, Jófogás oldalakhoz hasonló weboldalak – Miért, kinek, hogyan…?

A webfejlesztők előszeretettel programozzák le a már meglévő rendszereket, trendi üzleteket, startupokat. Sokan vannak, akik a következő Facebookot vagy Airbnb-t akarják létrehozni, és bizony ilyenkor találkozik a kereslet – kínálat. Persze nem azt mondom, hogy egy Facebook klón weboldal mindent tud, amit a Facebook, de jó arra, hogy valaki elinduljon, teszteljen.

Kulcsszó: TESZTELÉS

Mielőtt megköveznének a webfejlesztők, tegyük tisztába a dolgokat. Szóval azért hozom most ide ezt a tippet, mert bizony tényleg sokaknak jöhet az az ötlete, hogy ők aztán majd jobban csinálják, mint a Facebook, vagy egyéb másik startup. Ha nincs pénzük fejlesztőre, jó ez a cikk. Illetve mit csinál, akinek még picit pénze is van rá? Keres egy fejlesztőt, aki akár több millió forintot is elkér egy ilyen rendszerért. Persze mit akar a startupper: legyen teljesen kész a termék (ez az ő hibája), aztán kezdjük a felhasználók szerzését. ÁHÁ!  Ne! Soha ne csináld ezt!
Tehát, ha valami hasonlót akarsz elindítani, mint a nagyok, és arra van valami jó koncepciód, ami picit más, vagy éppen egy másik célcsoportot szolgál ki, például a vállalkozók Tindere, (ez jó példa), akkor érdemes az adott meglévő startupnak a klónját megkeresni például WordPress sablonok és pluginoknál, vagy egyéb CMS-ben. Ezek már készen vannak, kész megoldást kapsz, legtöbb esetben csak egy telepítőn kell keresztülmenni. Persze ehhez nem árt WordPress tudás.
Ezen kívül másik megoldás, hogy elkezditek a fejlesztést, de minél előbb dobjatok piacra egy béta verziót.

Így találod meg a Facebook, Airbnb, Tinder…. vagy más startup klónját

Egy kis kreativitással egyébként bármilyen rendszerre rá lehet húzni az ötletedet. Maximum az elején nem minden funkciót adsz a felhasználóknak. Tudod, mindig jó, ha meg tudsz újulni, újdonságot adsz a felhasználóknak.

  1. Megkeresed a kívánt startup weboldalához, applikációjához tartozó klón megoldást, tehát beírod a Google-ba (példa lent). Én mivel WordPress oldalakhoz értek legjobban, így mögé szoktam írni, mert akkor tényleg könnyen beüzemelhető megoldást kapok mondjuk 15 000 Ft -ért. De egyébként minél többet fizetsz, annál jobb és több funkciót kapsz. Például 50-100 000-res klón megoldások megvásárlásához még support is jár, és úgy érzed, beleültél egy Ferrariba vagy az új Facebook-ba 🙂
    Példák (ezt írd be a keresőbe!):
    A legtöbbször még DEMO-t is látsz, vagyis meg tudod nézni, hogy milyen funkciói vannak az oldalnak, mit látsz te majd, mint tulajdonos, vagy felhasználó…
    – Facebook esetében: Facebook clone script, vagy facebook clone WordPress, vagy social network wordpress
    – Airbnb esetében: Airbnb clone script….
    – Jófogás: Ha például apróhirdetés oldalt akarsz, akkor classified WordPress
    – Ingatlan.com: wordpress listing plugin, wordpress listing theme
  2. Beizzítod (tárhely, szövegezés, színezgetés, magyarítás…) – Érdemes érteni a WordPresshez, ha még nem értesz hozzá, ajánlom figyelmedbe a Minner WordPress oktatását. (Igen, ez egy kis reklám volt itt, de remélem a sok extra infó miatt nem fog zavarni)
  3. Hozzácsapod a lebutított üzleti modelled / vagy csak felhasználókat gyűjtesz.
  4. Alakítgatod, kezeled a marketingjét, mondjuk 10-20 000 forintot elhirdetsz Facebookon vagy Google-ban.
  5. Figyeled a felhasználók visszajelzéseit, látod, van-e igény rá, közösséget építesz… (most nem a startup felhúzásáról, marketingjéről szól a cikk).
  6. Ha látod, hogy igen, van rá igény, na, akkor jöhet a komolyabb fejlesztés! Egyébként ez a kis MVP még a befektetők szemében is pozitívum, ha éppen tőkést is keresnél magad mellé.

Saját Facebook, vagyis közösségi oldal

Minden olyan funkciót bele tudsz tenni, amit egy közösségi oldalon látsz, mondjuk felhasználóként. Tehát tudnak a felhasználók posztolni, profilt alakítani, kommentelni, képet, videót feltölteni, van hírfolyam, chat… Egyedül, ami itt nem lesz az elején az az, ami miatt a Facebook kiemelkedő: a hírfolyam algoritmusa (vagyis mit, mikor és kinek mutasson meg, milyen posztot tegyen az ember elé).

Mit találtam? Ehhez például a Peepso nevű oldalt, vagyis megoldást (vicces neve van…). Ide kattintva eléred a demo-jat (front-endre kell kattintani).

 

Itt a saját Airbnb? Mi legyen a neve?

Hasonló, igaz? Több Airbnb klón scriptet, vagy WordPress megoldást is be lehet szerezni. Itt a SpotFinderről egy képernyőfotó. Wow! Könnyen hozzá lehet tenni egy foglalási rendszert is (pl. Woocommerce megoldást). Itt pedig láthatod működés közben is a demoját. Ezt is, és az előzőt is pár óra alatt be lehetne üzemelni. Még érdemes megnézni a Listify-t.

 

A cél a tesztelés, tanulás – Addig gondolkodj, amíg…

Ilyen rendszerek használatát tehát azért javaslom, hogy leteszteld az ötletedet. Addig gondolkodj, amíg az adott ötletedet nem tudod ráhúzni az ilyen oldalakra. Tudod, érdemes megtervezni, mikor milyen fázisban, milyen funkciókat adsz majd a felhasználóknak. És ahogy mondani szoktam, az sem árt, ha lebutítod a vállalkozási, startup ötleted (a linkre kattintva egy hasznos cikk jön be). 

WordPress oktatás a MinnerAkadémián – tanuld meg online! Kattints ide!

Kapcsolódó cikkek:

[adrotate banner=”5″]

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek