Néhány kattintással saját közösségi oldalad lehet, vagy akár saját Airbnb szállásközvetítő oldalad, vagy Jófogásod – itt a trükk

Bámulatos, hogy mennyit fejlődtek a webes rendszerek, hogy amit régebben több millió forintba került lefejleszteni, azt most meg lehet valósítani akár pár tízezer forint ráfordítással is. Na persze, ez nem jelenti azt, hogy később nem kell fejlesztőre költeni. A cikk is azért készült, hogy megmutassam, már szinte mindent ki lehet próbálni, tesztelni nagyon kevés pénzből. Vágjunk is bele! Csináljuk meg az új Facebookot!

Nagy rendszerek fillérekből – Facebook, Airbnb, Jófogás oldalakhoz hasonló weboldalak – Miért, kinek, hogyan…?

A webfejlesztők előszeretettel programozzák le a már meglévő rendszereket, trendi üzleteket, startupokat. Sokan vannak, akik a következő Facebookot vagy Airbnb-t akarják létrehozni, és bizony ilyenkor találkozik a kereslet – kínálat. Persze nem azt mondom, hogy egy Facebook klón weboldal mindent tud, amit a Facebook, de jó arra, hogy valaki elinduljon, teszteljen.

Kulcsszó: TESZTELÉS

Mielőtt megköveznének a webfejlesztők, tegyük tisztába a dolgokat. Szóval azért hozom most ide ezt a tippet, mert bizony tényleg sokaknak jöhet az az ötlete, hogy ők aztán majd jobban csinálják, mint a Facebook, vagy egyéb másik startup. Ha nincs pénzük fejlesztőre, jó ez a cikk. Illetve mit csinál, akinek még picit pénze is van rá? Keres egy fejlesztőt, aki akár több millió forintot is elkér egy ilyen rendszerért. Persze mit akar a startupper: legyen teljesen kész a termék (ez az ő hibája), aztán kezdjük a felhasználók szerzését. ÁHÁ!  Ne! Soha ne csináld ezt!
Tehát, ha valami hasonlót akarsz elindítani, mint a nagyok, és arra van valami jó koncepciód, ami picit más, vagy éppen egy másik célcsoportot szolgál ki, például a vállalkozók Tindere, (ez jó példa), akkor érdemes az adott meglévő startupnak a klónját megkeresni például WordPress sablonok és pluginoknál, vagy egyéb CMS-ben. Ezek már készen vannak, kész megoldást kapsz, legtöbb esetben csak egy telepítőn kell keresztülmenni. Persze ehhez nem árt WordPress tudás.
Ezen kívül másik megoldás, hogy elkezditek a fejlesztést, de minél előbb dobjatok piacra egy béta verziót.

Így találod meg a Facebook, Airbnb, Tinder…. vagy más startup klónját

Egy kis kreativitással egyébként bármilyen rendszerre rá lehet húzni az ötletedet. Maximum az elején nem minden funkciót adsz a felhasználóknak. Tudod, mindig jó, ha meg tudsz újulni, újdonságot adsz a felhasználóknak.

  1. Megkeresed a kívánt startup weboldalához, applikációjához tartozó klón megoldást, tehát beírod a Google-ba (példa lent). Én mivel WordPress oldalakhoz értek legjobban, így mögé szoktam írni, mert akkor tényleg könnyen beüzemelhető megoldást kapok mondjuk 15 000 Ft -ért. De egyébként minél többet fizetsz, annál jobb és több funkciót kapsz. Például 50-100 000-res klón megoldások megvásárlásához még support is jár, és úgy érzed, beleültél egy Ferrariba vagy az új Facebook-ba 🙂
    Példák (ezt írd be a keresőbe!):
    A legtöbbször még DEMO-t is látsz, vagyis meg tudod nézni, hogy milyen funkciói vannak az oldalnak, mit látsz te majd, mint tulajdonos, vagy felhasználó…
    – Facebook esetében: Facebook clone script, vagy facebook clone WordPress, vagy social network wordpress
    – Airbnb esetében: Airbnb clone script….
    – Jófogás: Ha például apróhirdetés oldalt akarsz, akkor classified WordPress
    – Ingatlan.com: wordpress listing plugin, wordpress listing theme
  2. Beizzítod (tárhely, szövegezés, színezgetés, magyarítás…) – Érdemes érteni a WordPresshez, ha még nem értesz hozzá, ajánlom figyelmedbe a Minner WordPress oktatását. (Igen, ez egy kis reklám volt itt, de remélem a sok extra infó miatt nem fog zavarni)
  3. Hozzácsapod a lebutított üzleti modelled / vagy csak felhasználókat gyűjtesz.
  4. Alakítgatod, kezeled a marketingjét, mondjuk 10-20 000 forintot elhirdetsz Facebookon vagy Google-ban.
  5. Figyeled a felhasználók visszajelzéseit, látod, van-e igény rá, közösséget építesz… (most nem a startup felhúzásáról, marketingjéről szól a cikk).
  6. Ha látod, hogy igen, van rá igény, na, akkor jöhet a komolyabb fejlesztés! Egyébként ez a kis MVP még a befektetők szemében is pozitívum, ha éppen tőkést is keresnél magad mellé.

Saját Facebook, vagyis közösségi oldal

Minden olyan funkciót bele tudsz tenni, amit egy közösségi oldalon látsz, mondjuk felhasználóként. Tehát tudnak a felhasználók posztolni, profilt alakítani, kommentelni, képet, videót feltölteni, van hírfolyam, chat… Egyedül, ami itt nem lesz az elején az az, ami miatt a Facebook kiemelkedő: a hírfolyam algoritmusa (vagyis mit, mikor és kinek mutasson meg, milyen posztot tegyen az ember elé).

Mit találtam? Ehhez például a Peepso nevű oldalt, vagyis megoldást (vicces neve van…). Ide kattintva eléred a demo-jat (front-endre kell kattintani).

 

Itt a saját Airbnb? Mi legyen a neve?

Hasonló, igaz? Több Airbnb klón scriptet, vagy WordPress megoldást is be lehet szerezni. Itt a SpotFinderről egy képernyőfotó. Wow! Könnyen hozzá lehet tenni egy foglalási rendszert is (pl. Woocommerce megoldást). Itt pedig láthatod működés közben is a demoját. Ezt is, és az előzőt is pár óra alatt be lehetne üzemelni. Még érdemes megnézni a Listify-t.

 

A cél a tesztelés, tanulás – Addig gondolkodj, amíg…

Ilyen rendszerek használatát tehát azért javaslom, hogy leteszteld az ötletedet. Addig gondolkodj, amíg az adott ötletedet nem tudod ráhúzni az ilyen oldalakra. Tudod, érdemes megtervezni, mikor milyen fázisban, milyen funkciókat adsz majd a felhasználóknak. És ahogy mondani szoktam, az sem árt, ha lebutítod a vállalkozási, startup ötleted (a linkre kattintva egy hasznos cikk jön be). 

WordPress oktatás a MinnerAkadémián – tanuld meg online! Kattints ide!

Kapcsolódó cikkek:

[adrotate banner=”5″]

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később