Cápák között 5. évad 2. rész: A szélhámos, a zseni, a lelkes és az apphuszárok

Dátum

Megosztás

Azt hiszem most sok vállalkozás kezd felnézni a Tiktokra, és rájönnek marketingre is lehet használni. Miért? Mert meghallották, hogy egy fiatal 19 éves srác 1 milliárd forint forgalmat tud éves szinten elérni csak a Tiktok, Instagram használatával. Bizony, van ott fizetőképes kereslet, mi már régóta mondjuk. Na, de Balázson kívül volt még szereplő. Van itt nekünk egy applikációkészítéses dilemmánk, kell-e mindenre app, főleg 70 milliót elégetni rá. Az ékszeres hölgy pedig megmutatta, hogy mennyire lehet lelkesedni egy vállalkozás iránt, ami egyébként a márkádat is meghatározhatja. És volt egy kicsit illegálisnak is mondható pitch is.

A Cápák Között 5. évad 2. részét az RTL-en itt éred el. A cikkben láthatod a szereplők, vállalkozók rövid bemutatkozóját videóban is. Plusz információkat, gondolatokat, üzleti információkat is megosztunk veled a cikkben.

Cápák között 5. évad 2. rész ötletei, pitchei

Blockwheels Capital – kriptó befektetőcég

  • Az ötlet röviden: Kriptobefektető cég, hedge fund
  • 1 millió befektetésért jött, tehát valójában nem a cégbe fektetnének a Cápák.
  • Moldován András szerint egyenesen bűncselekményt fogalmazott meg pitchében: a beígért, több mint háromszoros hozam egyszerűen nem létezik! A Cápák teljesen elzárkóztak, sőt magától a kriptovalutáktól is.

Minner véleménye:

Ennek a műsorban nem is lett volna helye, hiszen ez nem vállalkozásba való befektetésre irányult. Egyetértek Andrással és Petyával, nem lehet beígérni ilyen hozamot. A kripto az FTX tőzsde csődje után nehezen is áll helyre, és pont az ilyen befektetésekre lesz nehéz pénzt gyűjteni. Ha valaki ilyenről kérdezne én mondanám is, hogy messziről kerülje. Itt is a Kajmán szigeteken lenne a pénz, szóval magyaráznom sem kell miért.

Hazai piacon nem lehet csak úgy pénzt gyűjteni, Kajmán szigetek ide vagy oda. Engedély nélkül a betétgyűjtés illegális, azt hiszem az MNB figyelőlistájára sikeresen felkerült Dávid cége még azelőtt, hogy elkezdtek volna pénzt gyűjteni. Cápák között 5. évad 1. rész: Játék az egész?

 Oh My Pearl – ékszermárka

  • Az ötlet röviden: Gyöngyékszerek, ruhák
  • 8 millió forintért jött 20%-os részesedésért cserébe
  • Egyik Cápa sem fektetett be az ötletbe.

Minner véleményezés

Az árrés óriási, ez volt az első gondolatom. Ami jó, sőt ebből lehet mit alkotni. Ha ezt sikerül jobban skáláznia, a végén nem fog akkora pénz maradni, mert marketingre kell majd költenie, viszont így is egy sikeres céget tud működtetni.

Amit eszméletlen jó volt látni, hogy milyen lelkes vállalkozó. Ezt jobban ki is domboríthatná a marketingjében is, hiszen a TV-ben nagyban építette ez a márkáját. Ügyfeleinknek sokszor mondom, hogy social média kommunikációjukból a lelkesedés az, ami hiányzik.

RAMI Wedding Dress sikersztorija – előző évad

Wedding Manager – esküvőszervező app

Sajnos a pitchükről nincs videó. Ezzel tudok szolgálni:

  • Az ötlet röviden: esküvőszervező piactér, applikáció
  • 5%-ért jöttek 25 millió forintot kérnek ezért.
  • Balogh Petya fektetett a cégbe. Több Cápának sem nyerte el a tetszését a vállalkozás előélete, túl rizikósnak ítélték a költekezésüket. Balogh Petya mindezek ellenére 25 millió forintért 12%-os üzletrésszel beszállt az üzletbe, hozzátéve, „ennek nagyon nagy a lehetősége, de nagyon nagy a kockázat is”.

Minner véleményezés

70 millió forintot elköltenie erre óriási felelőtlenség és stratégiai hiba. Balogh Petya a Minner csoportban bár jelezte, hogy van létjogosultsága az applikációnak, hiszen legalább 1 évig szervezi valaki az esküvőjét, én akkor is azt mondom, hogy erre egy weboldal bőven elég lenne. Tehát nem 70 millió forint lenne így a fejlesztési költség, hanem mindössze 1-3 millió forint. Ezt egy MVP fázisban lévő piactér weboldalra értem.

Az árbevétel alig 250 000 forint volt néhány hónap alatt, ebből is látszik, hogy felesleges az applikáció és mindössze 500 ajánlatkérés érkezett az ingyenes időszakban. Egyetértek Szabinával, aki azt mondta a 70 millió forintra meg sem rebbent a szemük, tehát 25 milliót se vennék komolyan.

Maga az ötlet és a piac valós, érdekes adat, hogy egy évben itthon 70 000 esküvő van. Ami itt nehéz, hogy egy piactérnél az üzleti modell megalkotása a legnehezebb. Korábbi adásban voltak a Cilinderesek, ahol bár csak ceremónia mester közvetítéssel foglalkoznak, de azt ott jobb iránynak tartom, és még profitabilisebb is.

Nem kell mindenre app! Erről cikk: A papír halott, 2022-ben csak appot lehet csinálni?

BalázsKicks – limitált darabszámú márkás cipők

  • Az ötlet röviden: limitált darabszámú márkás cipők
  • 200 millió forintért jött 10%-ért cserébe
  • A Cápák részéről is volt ajánlat, de 10%-nál nagyobbat kértek, amit elutasított Balázs.

A Cápák ajánlatai:

Minner véleményezés

Már Tiktokon felfedeztem Balázs cipős bizniszét, sőt Forbes-on is olvastam róla. Ügyes srác, és jól megfogta a sneaker trendet. Tudjuk nehéz megérteni ezt a piacot, viszont a fiatalokat, és ezen kívül még sokakat érdekel ez a világ, ez a hobbijuk. Ahogy mondjuk egy horgász is el tud költeni felszerelésre több millió forintot, úgy más cipőre.

Ahogy a bevezetőben is említettem a cégek most jönnek rá igazán, hogy a Tiktok-ban van kraft, ott van a fizetőképes kereslet is. Mert hiába 1 milliárd forint drága cipőkből jön össze, rá is kell venni az embereket, és a fő csatorna ahol eléri a vevőket a Tiktok és az Instagram.

Az meglepő volt számomra, hogy ezeken nincs óriási árrés, amit nem mondott el, de ha saccolnom kellene nem lehet több mint 10-18%. Igen az is igaz, hogy 1 milliárd forintot árbevétel hamar kijön 60-200 000 forintos cipők eladásából, de azt el is kell adni. Le a kalappal!

Hasonló a sztorija, mint a Mobilfoxé. Rá is kérdeztem, amikor nálam volt Kevin Diller, hogy mi a véleménye a srácról (26. perctől):

Előző Cápás adások elemzése

Üzleti ötletet keresel? 

Már felkerült a Minnerre a friss 2023-as üzleti ötletek is. Ahol online és offline ötleteteket, üzleti trendeket is bemutatunk.  Aranyat érő üzleti ötleteket után kutakodunk, ez az új üzleti ötlet gyűjtemény is már több hónapja készül, hogy tényleg minél több oldalról megvizsgáljuk a piaci réseket, lehetőségeket azoknak a létjogosultságát. A leírt ötleteink, gyűjteményeink a megírásukat számított 5 éven belül érvényesek. Kattints ide! 

Kapcsolódó cikkek: 

Fotó: RTL

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 7 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Cápák között 5. évad 5. rész: A szendvics nem jó biznisz? De a táska workshop igen?

Hiába nyered meg a Konyhafőnököt, ettől a befektetőknél nem indulsz nagyobb előnnyel, sőt lehet nagyobbak is az elvárásaik? A műsorban szendvics üzlettel jött a...

A vevőszerző Facebook hirdetések 5 kötelező eleme

Te is szeretnél olyan Facebook hirdetéseket indítani, amik pénz égetése helyett bevételt, és ami még fontosabb profitot termelnek? Ez sajnos nem olyan egyszerű, hogy...

Meki reklám, amiben nem szerepel hamburger – Hírszemle #38

Az emberek pont azért beszélnek a McDonald's reklámjáról, mert hiányzik belőle a hamburger, vagy éppen a Mekis színek. Ez kreatív marketing! Közben egy másik...

Marketing stratégiák, szemléletek röviden, összegyűjtve

Mikor a listát készítettem jöttem rá én is, hogy mennyi lehetőség van előttünk, hogy igazán csúcsra vigyük a marketingünket. Csak válogatni kell! Most a...

Itt az év legkevésbé produktív időszaka. Szerezz most előnyt a konkurenciával szemben!

Új év új lehetőségek! Bár kicsit lassan készült el ez a cikk, megérkezett 2023 és bízunk benne hatalmas lendülettel álltál neki a munkának az...

Cápák között 5. évad 4. rész: Import vállalkozás, mese biznisz, diák kuponozás

Hoppá hoppá! Mennyi pénz, mindenki kedves volt, nagy dráma nem volt. Ez jó adás! És megint a Tiktok, megint egy projekt, ami a Tiktok...

5 másodperces trükk, amivel több követőt szerezhetsz TikTokon [esettanulmány]

Van gyakorlati haszna a cselekvésre ösztönzésnek, CTA-nak a TikTok videókban? - kérdezte tőlem Milán az őszi tiktokos Minner eseményen, és ezzel elültette a bogarat...

Interjú a ChatGPT-vel. Mire használjuk a cégben az Ai-t? Aggódnunk kell? – podcast

Azon gondolkodtam, hogy miként tudom legjobban bemutatni a ChatGPT-t. És közben, ahogy a Minnertől megszokhattad, inspiráljalak is. Így erre a videós, podcastos interjúváltozatra esett...