Cégfejlesztési ötlet 14.: Jelentések, riportok bevezetése a cégbe.

Dátum

Megosztás

Előjön időnként az a téma a cégnél, hogy elúsztunk a munkával? Vagy előfordul az, hogy a munkatársak több feladattal is elakadnak, nem szólnak időben, emiatt akár csúszás is lehet? A célunk az, hogy választ kapjunk arra a kérdésre: mi történik a cégben, és mi fog történni a cégben a jelentések és riportok beérkezését követően. Merüljünk el a témában, mert egy fejlődő cégnek erre szüksége van. Aki pedig még a sikert, a fenntartható növekedést is meg akarja célozni, annak ez egyenesen kötelező.

Ez itt a Minner Cégfejlesztési cikksorozata! A sorozat célja, hogy megértsd és megvalósítsd a kiválasztott cégfejlesztési ötleteket. Ehhez részletes útmutatót kapsz a cikkekben. Ez 100% gyakorlat! A Minner vállalkozásfejlesztési ötletei egy-egy fontos cégterületre összpontosítanak, és kézzelfogható megoldásokat kínálnak. Nézz vissza gyakran, mert folyamatosan újabb és újabb ötletekkel (és megvalósítási lépésekkel) rukkolunk elő! Az ötletek külön kategóriát is kaptak a főmenüben.

14. Cégfejlesztési ötlet röviden: Jelentések, riportok bevezetése a vállalkozásba

Ma mivel haladtak a munkatársak? Számonkéred őket, vagy úgy érzed, éppen attól vagy jó cégvezető, hogy nem loholsz a nyakukban? Nos, ha az utóbbi mellett döntesz, akár már most be is zárhatod a cégedet. A számonkérhetőség még a munkavállalók szempontjából is hasznos; aki ezen elbukik, ő egyébként sem illik a szervezetedbe. Két fontos területen fogsz változásokat bevezetni. Egyrészt a cég napi teendőiről és feladatairól kapsz rendezettebb képet, másrészt a cég pénzügyi helyzetét láthatod reálisabban. A cég előrehaladását kevesen követik nyomon, pedig ez kulcsfontosságú egy nagyobb eredményeket megcélzó vállalkozás esetében. A cél természetesen az is, hogy tudj mit kezdeni a jelentésekkel. Előbb be tudsz avatkozni egy nagyobb projekt csúszásába (sőt megelőzheted, lassíthatod), sokkal kiszámíthatóbb lesz a vállalkozásod működése, és a cég hatékonysága is javul.

Cégvezetőként, menedzserként vagy projektmenedzserként te a döntéshozók közé tartozol. Ahhoz, hogy megfelelő döntéseket hozz, meg kell teremteni az ehhez szükséges információs bázist.

Kérdés: Most tudod-e, hol kell beavatkozni, hogy ne csússzon el a napi munka? Vagy melyik az a terület, ahol kardinális a felügyelet, és ha nincs rajta a szemed, akkor több hét is csúszhat a cél teljesítése?

#vicc #humor:

Tudod melyik hatóságtól félnek a munkavállalók? Az elszámoltathatóságtól.

Nos, ez egy kicsit fárasztó vicc, de félig még komoly is. A munkavállalók szempontjából is fontos eszköz lehet a riportok készítése (akár napi riport a munkáról), mert lefektet egy olyan keretrendszert, amelyben ismertek az elvárások és eredmények. Ez növeli a munkatársak motivációját is, bármennyire is hihetetlenül hangzik.

#kutatás: Small Business Economics-ban megjelent kutatási eredmények alapján, azok a cégek, akiknek volt terve, továbbá ebben meghatározott KPI mutatói (kulcs hatékonysági mutatók, teljesítménymutatók), azok a cégek 271%-kal nagyobb arányban zártak le sikeresen projekteket.

A KPI-kkal és SMART célokkal már egy korábbi cégfejlesztési ötletben foglalkoztunk. Bár ott főleg a SMART célokra helyeztük a hangsúlyt, ez a terület, amelyet most bontogatunk, már közelebb vihet téged olyan KPI-ok (kulcs hatékonysági mutatók) meghatározásához, amelyek követése és felügyelete segíti a vállalkozásod előrelépését.

Nekem egyszemélyes cégem van még. Kell ez nekem?

Akár egyszemélyben te vagy a cégben, akár 2-3 fős csapatod van, érdemes legalább azt bevezetned, hogy a feladatok és projektek státuszát követed, és ezekről jelentéseket, riportokat készítesz. Ezt alvállalkozókkal is megteheted, amikor jelentést kérsz arról, hogy hol tart a projekt, hol fontos beavatkozni, vagy mely dolgokra elengedhetetlen figyelni.

Így csinálja a BiotechUSA, Lipóti Pékség, Abonett – a sikeres cégek – pénzügyi riportok

A „Sikeres cégek” rovatban több magyar vállalkozás sikertörténetét is feldolgoztuk, és kerestük a fontosabb mérföldköveket. A fent említett cégeknél a varázslat akkor jött, amikor az új generáció kisvállalkozásból nagyvállalatot csinált. És itt jön az érdekes rész: hogyan csinálták ezt? Mindegyik cégnél közös, hogy a kezdeti időkben a folyamatok össze-vissza voltak, a működés szervezetlen volt, és hiányoztak a pontos adatok, friss jelentések a cég életéből. Megnyugtató is lehet, hogy ők is ezeken a kihívásokon mentek át, és ezt nem fiatal cégek korában oldották meg. Te sem késtél el, ha már 7-10 éves a céged, vagy akár még idősebb. Jelentések, riportok – ezekkel megyünk tovább!

Vezessük be a cégbe! Részletesen a megvalósítás lépései

Kezdjük priorizálva azzal, ami már holnap pénzt tudsz hozni.

  1. Bevezetjük a cégnél a munkavállalók és alvállalkozók esetében a napi vagy heti jelentéseket az aktuális feladatokról, futó projektekről és azok státuszáról. Mélyebben a cikk további részében foglalkozunk ezzel.
  2. Bevezetünk a cégnél egy pénzügyi modult. Vezesd a pénzügyeket akár az online számlázódban (például Billingóval), akár használd erre a Quick Riportot (magyar pénzügyi megoldás), vagy alkalmazz egy vállalatirányítási rendszer pénzügyi modulját. A naprakész pénzügyeket (heti vagy havi riportok) a fent említett cégek is alkalmazzák.
  3. Ezt figyeld az adatokban, így lépj közbe; ez segíti majd a döntéshozatalt DÖNTÉSHOZÓKÉNT.

Még egy kicsit zavaros igaz? Tudni szeretnéd, hogy milyen lépések jönnek most, mit kell csinálni, hogy ez tényleg megvalósuljon a mindennapokban. Ezzel foglalkozunk a cikk további részében. Ezt Minner Előny előfizetőink olvashatják részletesen. Csatlakozz és a többi Cégfejlesztési ötlet megvalósítási lépései is eléd tárulnak!

Oldd fel a cikket és szerezz előnyt a piacodon!

A Minner Előny előfizetéssel még szakmaibb, gyakorlatiasabb, részletesebb üzleti tartalmak várnak rád. Csatlakozz a prémium tagsághoz, a Minner Előnyhöz azonnali, korlátlan hozzáférésért. A tagság díja: 6900 Ft/hó

Már tag vagy? Jelentkezz be az olvasáshoz! (Itt a FB, Google login is)

Merre tovább? Szorosan ezzel kapcsolatos anyagok:

Fotó: Canva
Forrás: Small Business Economics, 27(1), 23-40. doi: 10.1007/s11187-006-0020-0

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!