Ez a feladat nem lett elvégezve! Ki a hibás? Üzleti feladványok 17. rész

Dátum

Megosztás

A legfrissebb Minner üzleti szituációs kvízt kitöltők igazán jó delegálók lehetnek, vagy talán túl könnyűek voltak a kérdések. Kíváncsi vagyok, te hogy döntenél abban a szituációban! Ismét hoztunk marketing, termékfejlesztés témakörben is üzleti feladványt, hogy megmozgassuk az agytekervényeid.

Mit látsz majd a képeken? A Minner olvasók élőben játszottak, tippeltek vagy éppen megszavaztattunk közösen néhány üzleti szituációt. Egyrészt elemezzük, hogy milyen eredménye volt ezeknek, ha éppen választós kérdésről volt szó, de van közös gondolkodós projekt is, amely szintén ad alapot az elemzésre. A cél, hogy elgondolkodj a feladványokon, és így fejleszd magad, valamint üzleti szemléletmódodat a valós problémák kezelésében.

Bevezettél egy új terméket, szolgáltatás, de nem veszik az emberek. Hol a baj?

Egy gyorsétteremlánc bevezetett egy reggeli menüt, de a forgalom nem növekedett. Mi lehet a probléma?
A. válasz: Nem érte el a kommunikáció a célközönséget?
B. válasz: A célcsoport nem nyitott a reggelizésre?

A Minneresek 69%-a arra szavazott, hogy a célcsoport nem nyitott a reggelizésre. Egy dolog biztos: érdemes ilyeneket tesztelni, hiszen nincsenek elvetemült ötletek, csak ki nem próbáltak (és következő feladványban látod, kell is ezt próbálgatni!). A felvetett szituációban valószínűleg tényleg az a helyzet, hogy a célcsoport többsége nem érdeklődik a reggeli iránt. Például egy Belozzo esetében nehezen tudnám elképzelni, hogy reggelizés céljából bemegyünk, mondjuk egy omlettért. A KFC is próbálkozik ezzel, de a Mekinek sikerült valamit elérnie, és ennek köszönhetően indult be igazán a McCafé is.

Neked van új terméked, szolgáltatásod, ajánlatod? Kell? Nem kell?

Kell-e új termék vagy szolgáltatás 4-5 évente? A kérdésre a válasz egyértelműen igen. Az új ajánlat a profitból mekkora százalékot hasít ki? 16% vagy 31%?

A Minner vállalkozók 72%-a arra tippelt, hogy az új termék 31%-ban járul hozzá a forgalomhoz, ami helyes válasz. A McKinsey adatai alapján a gyorsan növekvő cégek forgalmuk 36%-át, és profitjuk 31%-át új termékek bevezetésének köszönhetik. Az Abonett ezt számszerűsítette is, és előre tudja, hogy egy új termék bevezetése az azt követő évek forgalmában akár 300 millió forintos többletet is hozhat.

Nem az én dolgom – Ez a munka nem lett elvégezve

A következő szituáció áll fenn a cégedben: egy feladat nem lett elvégezve. A munkatárs, akiről azt hitted, hogy elvégzi, azt mondta: „Ez nem az én dolgom.” Mi történt?

A. A munkatárs úgy gondolta, hogy a feladat nem tartozik a csapat céljai közé, ezért nem érezte szükségesnek, hogy foglalkozzon vele.
B. A feladatot senki sem vette át, mert nem volt világosan meghatározva, ki felel érte.

Azta! Úgy tűnik, mindenki tudta, hogy a helyes válasz az, hogy nem volt világosan meghatározva, ki felel a feladatért.

Rögzítsd a felelőst, és biztosítsd, hogy mindenkinek világosan látható legyen, kinek mit kell csinálnia! A Project Management Institute 2020-as felmérése szerint azoknál a cégeknél, amelyek nem használnak feladat- és projektmenedzsment szoftvereket, a projektek kétharmada meghiúsul. Továbbá, ezek a cégek nem élnek a projektmenedzsment eszköztárával sem, mint például a felelősök kijelölése. Erről további részleteket is találhatsz: Cégfejlesztési ötlet 12.: Gondolkodj projektekben! Vezesd be őket a cégbe!

Van még ennek egy másik nézőpontja is. Tudom, hogy cégvezetőként szeretnénk azt, hogy a munkavállaló megtalálja a munkát. Ezzel itt foglalkoztunk: Megtalálja a munkát az alkalmazott?! Gyakorlatias megoldások vezetőknek

Ezért sorban állnának az emberek?

Ehhez hasonló feladatot fogunk még készíteni. Gondolkodjunk el azon, hogyan érhetnénk el, hogy az emberek úgy sorban álljanak, mint a SlimStore boltnyitásánál (ahol mobil kijelzőfóliát, tokot árulnak), vagy a Demeter Chocolate Dubai csokijának megjelenésekor, esetleg a Moai Jungle virágbolt előtt, ahol az emberek egy órán keresztül vártak egy különleges virágvágat miatt (amit gyökereztethetsz, és mindössze 3-4 000 forintba kerül, pedig egy 400 000 forintos virágból származik).

„Miért?” De miért állnak sorban?” – Teszed fel a kérdést!

Jogos felvetés, de képzeld el, ha nálad is ennyit várnának az emberek. Vajon mivel lehetne őket erre ösztönözni?

Nézzük a következő példát! Szerinted egy butik, ruhabolt esetében miért állnának sorban az emberek akár 2 órán át?

A: Egy ismertebb divattervező ül a próbafülke előtt és vásárlónként egy véleményt mond. Csak MOST hétvégén!
B: Egy ékszerbolttal közösen ruha-ékszer ajánlatot ad az embereknek.

Vegyes eredmény született, de mivel ez már nálunk is olyan ötlet volt, amely több emberen ment át, úgy gondolom, bármelyik lehet befutó abban, hogy elérjük: nálunk is legyen 1-2 órás sor. Én személy szerint, ahogy az 57%-os többség is, a próbafülkék felé hajlok, mert azok alapból magukkal vonzzák a várakozást. Bumm! Lehet, hogy ez a recept? Megnehezíteni a vásárlást? Érdekes gondolat!

Jöhet még ilyen?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!