60 napig is futhat egy hirdetés? Nem őrültség! Üzleti feladványok 14. rész

Dátum

Megosztás

A Minnernél az egyik legjobb ötletünk volt, hogy elindítsuk ezt a szavazós péntek üzleti feladvány sorozatunkat. Egyrészt látjuk, mi az, amit már igazán jól tudtok, és mi az, amiben még alaposabban kell elmélyednünk az edukáció során. Illetve vannak olyan üzleti feladványok, ahol a közös gondolkodásra helyezzük a hangsúlyt, mint a múlt heti slágertermék szavazásnál. Most olyan üzleti szituációkra kérdeztünk rá, amelyek főként marketinggel kapcsolatosak. Tudtad? Egy hirdetés nemcsak 60 napig, hanem akár 90 napig is futhat, és ilyenkor még magasabb is lehet a konverzió. Lássuk, miért is!

Elmaradozó vásárlások, konverziók

A következő kérdésünk az, hogy mit változtatnál az alábbi szituációban: 1,5 hete futnak a hirdetések, a kattintási költség is kedvező (alacsony), de a konverzió mindössze 0,5% körül van, így nem jönnek a vevők. Min változtatnál? Csökkentenéd az árat, kupont adnál, vagy inkább a weboldal szövegén módosítanál?

A minneresek 89%-a a B megoldásra szavazott, amit nagyon jól tettek. Itt azonban egy érdekes szituáció adódik: tudom, hogy ilyenkor változtatni igazán fájdalmas lehet (a weboldal szövegen, körülményes, sok gátló tényező…). A legtöbb cégnek nincs is rutinja ebben, és előfordulhat, hogy a marketinges nem rendelkezik hatáskörrel a weboldal szövegeinek módosításához. A sikeres cégeknek ezt meg kell oldaniuk.

Gondold végig a következőt: A főoldalt soha sem hirdetjük (maximum, ha az landing page szerű), 99%-ban aloldalra kell futni a hirdetéseknek. Legyen folyamatod a weboldal szövegének módosítására. Mit módosítsz? Itt van néhány ötlet:

10 hirdetésed fut már 20 napja, de nem térül meg

Minden adott, a hirdetési képek is rendben vannak, a koncepció is jó, és nagy reményeket fűztél hozzá. Sőt, megfogadtad a Minner tanácsát, hogy adj több időt a hirdetéseknek. De valamiért mégsem működik, nincs megtérülés. Mi lehet a gond?

Ugye most is fut egy teszt hirdetésed, sőt kettő is? Egy új koncepció, új szöveg vagy kép? Ez lesz az a stratégia, amelynél ha jó eredményeket tapasztalsz, akkor több pénzt fektetsz bele! Tehát a helyes megoldás az A, vagyis tesztelni kell, és ami működik, arra érdemes több pénzt áldozni.

Ezt olvasd el: A cégek 99%-a nem használja ezt a módszert, az 1% keresi meg az ő pénzüket is

Futhat-e egy hirdetés 60 napig?

A címben is ezzel a témával kezdtem, és most megtudjuk az igazságot. Futhat-e egy kampány 60 napnál hosszabb ideig? Igen vagy nem? Egyszerű kérdés.

Itt már vegyes eredmények születtek, ami számodra azért lehet pozitív, mert a válaszadók közel fele rosszul ítélte meg az, mit kellene tenni ebben a helyzetben. Ez előnyt jelenthet neked!

Kiemelnék egy korábbi cikkemből három statisztikát:

  • A 60 napnál hosszabb időtartam a kampányok esetében átlagosan 20-30% -kal jobb konverziós arányt eredményeznek, összehasonlítva a rövidebb futású hirdetésekkel (Adespresso 2021)
  • A 90 napnál hosszabb ideig futott hirdetések átlagosan 50-70% -kal magasabb ROI-t eredményeznek a rövidebb hirdetéseknél (Wordstream, 2020.)
  • A Facebook, GfK és a Nielsen közös kutatási eredménye 2022-ben azt mutatta, hogy a teljes megtérülésünk 60%-át a hosszabb távú marketing kampányok, marketinghatás hozta. (Európai adatok). Ezek az adatatok jól mutatják a kampánymarketing erősségét, hiszen főként ezek a hirdetéseket futtatod hosszabb ideig. 

Miért is kell ez? Mire fogod használni? Olvasd el ezt: Kampánymarketing, a marketing stratégiád szintlépése a nagyok ligájába [kutatás]

Számít-e a mosoly a képen?

Lehet, hogy ez egy olyan kérdés, amire egyből tudod a választ. Azért hoztam fel példaként, mert sok weboldalon még emberi arc sincs. Vajon mennyivel nőtt a vásárlók száma, hány százalékkal emelkedett, amikor a komoly arcú fiatalembert mosolygósra cserélték?

A helyes válasz 9,9%! Igen, minden apró részlet számít!

Az lesz sikeres, aki nem legyint az apróságokra, hanem figyel a részletekre.

Ma az online térben nagy a verseny, és kifinomult megoldásokra is szükség van!

Éppen akciózol, de az emberek még sem mozdulnak. Mi a gond?

Akár egy Black Friday, akár egy nagyobb akció alkalmával szörnyű érzés lehet, ha nem jönnek az elvárt számok. Nem elég a kedvezmény, még a hirdetésre is többet kell költeni. Mi lehet a gond, ha nagy kedvezmények és akciós időszakok alatt sem jönnek az eredmények? (Én is követtem el már ezt a hibát, sőt, újra is…)

100%-a a szavazóknak tippelt a B-re! Na ez már valami! Igen, az a helyes válasz, vagyis a nagy kedvezményes időszak előtt legalább 30 napon keresztül kell érdeklődőket gyűjteni, weboldalra terelni, akár hírlevél feliratkozókat szerezni. Majd indulhat a nagy akciózás és már hirdetni sem kell ilyenkor annyit.

Felért egy képzéssel ez a könnyed cikk? Van itt még ilyen!

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!