Miért használnak az emberek több közösségi oldalt? Melyikre fókuszálj a marketingedben?

Időt és pénzt fektetünk abba, hogy a céges közösségi oldalainkat felhúzzuk, menedzseljük, aztán egyszer csak az emberek úgy döntenek, mást használnak. Azonnal felesleges munkának tűnhet. Vagy most már ez nem fenyeget minket? Vajon 3-5 év múlva is a Facebookot használják az emberek? A vállalkozások marketingjének szerves része már a közösségi marketing, és bizony nincs mindig azonnali megtérülése, hanem ahogy már írtam, mind időben, mind pénzben befektetést igényel. Melyik közösségi oldalakat érdemes használnia ma egy hazai vállalkozásnak, hogy megérje neki a marketing, és ne érezze azt, hogy feleslegesen dolgozott vele?

Észrevehető, hogy az elmúlt 1-2 évben már teljesen kialakultak idehaza azok a social csatornák, amik kedveltek az emberek körében. Ez nem véletlen, mert hiába a közösségre alapoznak ezek az online megoldások, az új szereplők megjelenése már egyre nehézkesebb és költségigényesebb. Tehát bebetonozták magukat a jelenlegi piaci szereplők, és bár vannak országonként különbségek, hogy hol melyik a népszerűbb, jól látható, hogy itthon melyik oldalakra kell koncentrálnunk.

Youtube – Facebook – Instagram – (+LinkedIn)

Itthon ezt a négyet használják a legtöbben és legaktívabban. Sőt ezek között látszik legjobban a párhuzamos használat. Mire gondolok? A felhasználók szempontjából nézve például, aki a Youtube-on követ egy videóst, őt követi az Instagramon is. A népszerű vloggerek Instán is nagy követőtáborral rendelkeznek, tehát a videós platform felhasználói mind a két közösségi oldalt előszeretettel használják. A Facebookhoz tartozik az Instagram, amit egyébként a felhasználók között nagyon kevesen tudnak. Ez mindkét közösségi oldalnak előnyös, hát még a cégeknek, akik egy helyről tudják a hirdetéseiket kezelni. A Youtube szintén azért kedvelt a cégek marketingesei között, mert a már jól ismert Google-hoz tartozik.

  • Youtube – Az új TV, akár azt is mondhatnánk, mivel egyre többet használják az emberek, ami pont a TV időből vesz el. Az egyik kedvenc érvem a Youtube mellett, hogy azért érdemes elkezdeni a videómarketinget, mert ezt a szintet kevés cég lépi meg. Miért? Mert nincs tudásuk, pénzük, ötletük videókat készíteni. És pont emiatt olcsó! Huhh, ez most kicsit ellentétes értelmű lehet, pedig pont így van. Érdemes a Youtube-ra is támaszkodni, főleg azért, mert ott is el tudod érni organikusan az embereket úgy, hogy nem kell napi szinten posztolgatnod, hanem elég hetente egyszer. Tehát ott is érdemes kővetőtábor-szerzésre is fókuszálni. Bár egy videó elkészítése több idő lehet, de érdemes belevágni. Én a Minnernél is nem vlogszerű videókat készítek, hanem műsor jellegűeket (tudod, a Befektetőkereső show). Ha inspirálódnál, akkor itt tudsz >>> Hazai Youtube csatorna indítási ötletek, melyekkel sikert érhetsz el
  • Facebook – A céges hírek, szöveges tartalmak terjesztésére az egyik legjobb platform. Igaz, a Facebook folyamatosan nyirbálja az oldalak ingyenes (organikus) elérését, mellyel megnehezíti a dolgunkat, de még így is nagy lehetőség van benne, főleg akkor, ha jó a tartalmunk. A FB hirdetési rendszere pedig lehetővé teszi, hogy nagyon olcsó és hatékony kampányokat készítsünk. (FB tippek a cikk végén).
  • Instagram – Igaz a mondás, hogy “egy kép többet mond ezer szónál”. Na igen! Csak milyen kép lesz az, ami a cégünk 1000 szavát kiküldi az éterbe? Ez a nehéz az Instragramban, de aki ezt meg tudja ugrani, egy jó marketing csatornát kap, ami növelni fogja a forgalmát. Továbbá az Instagram nagyon jó eszköz arra, hogy brandet építsünk.
  • LinkedIn – Az álláspiacon kívül a B2B (vállalatok közötti üzlet) területen nagyon erős az oldal. Tehát, ha vállalatoknak értékesítesz, érdemes ott is építeni mind a személyes, mind a céges profilod.

Hirdess jobban! Tippek, cikkek marketinghez

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A digitális világban folyamatosan újabb trendek ütik fel a fejüket, amiket nehéz lekövetni és persze nem is mindig szükséges, de nem árt néha kísérletezgetni. Ezzel a küldetéssel nem azt mondjuk, hogy cseréld le teljesen a weboldalad dizájnját, apróbb módosításokkal is konverziónövekedést tudsz elérni. Például a Minner is 2018 óta apróbb módosításokat alkalmaz. Adunk pár támpontot, hogy milyen változtatásokat érdemes eszközölni:

  • Konverzióra optimalizált oldalak, a főoldal kivételével minden aloldalon csak egy CTA (call-to-action) lehetőség van, pl. vásárlás gomb, kosár, email-cím űrlap, kapcsolatfelvétel, stb.
  • Nagy, lapozható borítóképek (sliderek) a főoldalon.
  • Piktogramok, jelölések, tanúsítványok: segítik az információ feldolgozását, a látogató több ideig böngészik az oldalon.
  • A folyószöveg legalább 15-ös, de inkább 16-os betűméretű. A cím vagy kiemelt szöveg ennél nagyobb.
  • Színátmenetes háttér két színnel, lehetőleg a márkád színeinek kombinációjával.
  • Ha pedig a promóciós oldalad kinézetét frissítenéd, a Themeforest oldalon rengeteg sablon közül választhatsz.

Még több ehhez hasonló tippet, ötletet olvashatsz az alábbi cikkekben:

Milliárdos forgalmuk van. Mit csinálnak online?

Ideje redizájnolni a weboldalad. Akár WordPress oldalad van, akár más

MinnerInstant

Áprilisban, a Digitális Ninja hetek alatt számtalan nagyszerű szoftvert mutattunk be, amelyek segítenek új szintre emelni a digitalizációt a cégeden belül. Egyik leghasznosabb közülük a LastPass, egy online jelszószéf szoftver, amit nem csak a vállalkozásodban használhatsz, hanem magánszemélyként is. Az elfelejtett jelszó dühítő, és még hátráltat is, éves szinten akár órákat vehet el tőled az új jelszó igénylésének folyamata. Ne engedd, hogy ilyen apróságok visszafogják a hatékonyságod! Ha bizalmatlan lennél, ne adj meg érzékeny információt (pl. bankkártyaadat), de általános belépésekhez nyugodtan használhatod.

Ebben a cikkben segítünk, hogyan tudod beállítani: Az összes jelszavad egy helyen, biztonságos jelszószéfben – LastPass használata

MinnerInstant

Azt a célt tűztük ki, hogy minden egyes nap adunk egy olyan rövid üzleti tippet, melynek alkalmazásával hozzájárulhatsz céged fejlődéséhez, miközben kiadásaidat csökkentheted, a bevételeidet pedig növelheted. És hogy miért érdemes naponta 1 százalékot fejlődnöd? Sok kicsi sokra megy – tartja a mondás, de az alábbi ábra is remekül szemlélteti, mekkora különbséget jelenthet, ha minden nap csak 1 százalékkal jobban, és nem pedig gyengébben teljesítesz:

Napi 1% – Forrás: jamesclear.com

0. küldetés: Teljesíts annyi küldetést, amennyit csak tudsz!

Folyamatosan készülünk új anyagokkal, garantáltan minden munkanapra jutni fog egy challange, ami csak arra vár, hogy a saját bizniszedben élesítsd! Nem probléma, ha egy adott küldetést valamilyen oknál fogva nem tudsz teljesíteni, vagy éppen kimarad. A lényeg: találj vissza erre az oldalra, vagy görgess lejjebb, keress olyan célt, amelyet teljesíteni tudsz. Ez nem csak a vállalkozásodnak lesz jövedelmező, de téged is motiválni fog. A megvalósított ötleteket, valamint ezek eredményeit dokumentáld, és küldd el nekünk az info@minner.hu email-címre. A legjobb, legötletesebb megvalósításokról ugyanis beszámolunk majd az olvasóknak, így lehet, hogy a következő esettanulmány már a Te cégedről fog szólni!

Hol fogod megtalálni?

A küldetések a Minner Instant-ban jelennek meg, az összes feladatot a minner.hu/kuldetes oldalon éred el. Hajrá!

MinnerInstant

Tavaly csődöt jelentett, több milliárdos tartozás, dühös partnerek, vevők, sőt emiatt még egy Minneres üzleti ötlet is született (lásd itt).

Hogy áll most?

  • Túl élte a csődöt
  • Csak a fele tartozást kell kifizetnie a hitelezők, partnerek felé.
  • A látogatottsága a tizedére csökkent, korábban havi 750-900 000 -szer nyitották meg a felhasználók a Bónuszbrigád oldalát, ma már csak alig havi 75 000-szer. Egy kisebb kuponos oldallá zsugorodott.
  • Szerződés kötött olyan platformokkal, mint a jegy.hu, hogy feltöltsék ajánlatokkal az oldalt.
  • A Facebookon már tiltják a kommentelési lehetőséget. Láthatóan sokan dühösek még (joggal).

A BónuszBrigád üzleti modellje alapjaiban hibás, ami egy következő hasonló esetet hozhat. Lényegében nem kezelik külön partnerek pénzét. Pedig egyébként még adózás szempontból is jobban tennék, ha letétként kezelnék.

Ugye! Érdemes elolvasni a cikket, ötletet! Piaci rés lett a hazai kuponos oldalak piacán. Te indítod a következőt? Üzleti ötlet…

MinnerInstant

Már 7 éves a Minner, és most is még egy újabb szintre került az oldal. Ebben a szegmensben a leglátogatottabb hazai oldal, így kell is villantani, diktálni a trendet. Ezt egyébként nem nagyon mondja el itthon senki a vállalkozóknak, de valóban nincs olyan, hogy a vállalkozásod kész van (Minneren írunk erről természetesen).

Folyamatosan újítani kell, akár az üzleti modellt, akár új terméket létrehozni, akár más területen. Én egy olyan média oldalt üzemeltetek, amihez hasonló még nem volt itthon, sőt ennyire nem foglalkoztak azzal, hogy például mi is legyen a menüben, hogyan is olvasnak a felhasználók, mi a rutinjuk. Nincs előttem minta, de talán ez jó is, mert nincs mi bekorlátozzon.

Sokan szokták kérdezni, hogy: “Milán, mi a lelkesedésed titka, hogy tudod már több éve ugyanazzal a lendülettel csinálni a vállalkozásodat?” – A válasz több is lehet, és nem lennék én, ha nem csak annyival intézem el a választ, hogy szeretem, amit csinálok. Főleg, mert azért vannak pillanatok, amikor… …. …
A válasz: pont az ilyen kis újítások, akkora lendületet adnak nekem, az oldalnak, és most már a munkatársaknak is, ami azonnal átvált lelkesedéssé.

Most éppen egy új menüpontot helyeztünk el az oldalra, aminek röviden ezt a nevet adtuk: Hol tartok Igen, ezzel az olvasó a vállalkozása életciklusa alapján tud a cikkeink közül szemezgetni. Új aloldalakat hoztunk létre. Majdhogynem egy újragondolt tartalomjegyzék. És, hogy a legjobb élmény legyen a Minneren lenni, mindezt megfelelő dizájnnal tálaljuk.

Az új aloldalakat elneveztük:


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek