vasárnap, január 17, 2021

Miért használnak az emberek több közösségi oldalt? Melyikre fókuszálj a marketingedben?

Időt és pénzt fektetünk abba, hogy a céges közösségi oldalainkat felhúzzuk, menedzseljük, aztán egyszer csak az emberek úgy döntenek, mást használnak. Azonnal felesleges munkának tűnhet. Vagy most már ez nem fenyeget minket? Vajon 3-5 év múlva is a Facebookot használják az emberek? A vállalkozások marketingjének szerves része már a közösségi marketing, és bizony nincs mindig azonnali megtérülése, hanem ahogy már írtam, mind időben, mind pénzben befektetést igényel. Melyik közösségi oldalakat érdemes használnia ma egy hazai vállalkozásnak, hogy megérje neki a marketing, és ne érezze azt, hogy feleslegesen dolgozott vele?

Észrevehető, hogy az elmúlt 1-2 évben már teljesen kialakultak idehaza azok a social csatornák, amik kedveltek az emberek körében. Ez nem véletlen, mert hiába a közösségre alapoznak ezek az online megoldások, az új szereplők megjelenése már egyre nehézkesebb és költségigényesebb. Tehát bebetonozták magukat a jelenlegi piaci szereplők, és bár vannak országonként különbségek, hogy hol melyik a népszerűbb, jól látható, hogy itthon melyik oldalakra kell koncentrálnunk.

Youtube – Facebook – Instagram – (+LinkedIn)

Itthon ezt a négyet használják a legtöbben és legaktívabban. Sőt ezek között látszik legjobban a párhuzamos használat. Mire gondolok? A felhasználók szempontjából nézve például, aki a Youtube-on követ egy videóst, őt követi az Instagramon is. A népszerű vloggerek Instán is nagy követőtáborral rendelkeznek, tehát a videós platform felhasználói mind a két közösségi oldalt előszeretettel használják. A Facebookhoz tartozik az Instagram, amit egyébként a felhasználók között nagyon kevesen tudnak. Ez mindkét közösségi oldalnak előnyös, hát még a cégeknek, akik egy helyről tudják a hirdetéseiket kezelni. A Youtube szintén azért kedvelt a cégek marketingesei között, mert a már jól ismert Google-hoz tartozik.

  • Youtube – Az új TV, akár azt is mondhatnánk, mivel egyre többet használják az emberek, ami pont a TV időből vesz el. Az egyik kedvenc érvem a Youtube mellett, hogy azért érdemes elkezdeni a videómarketinget, mert ezt a szintet kevés cég lépi meg. Miért? Mert nincs tudásuk, pénzük, ötletük videókat készíteni. És pont emiatt olcsó! Huhh, ez most kicsit ellentétes értelmű lehet, pedig pont így van. Érdemes a Youtube-ra is támaszkodni, főleg azért, mert ott is el tudod érni organikusan az embereket úgy, hogy nem kell napi szinten posztolgatnod, hanem elég hetente egyszer. Tehát ott is érdemes kővetőtábor-szerzésre is fókuszálni. Bár egy videó elkészítése több idő lehet, de érdemes belevágni. Én a Minnernél is nem vlogszerű videókat készítek, hanem műsor jellegűeket (tudod, a Befektetőkereső show). Ha inspirálódnál, akkor itt tudsz >>> Hazai Youtube csatorna indítási ötletek, melyekkel sikert érhetsz el
  • Facebook – A céges hírek, szöveges tartalmak terjesztésére az egyik legjobb platform. Igaz, a Facebook folyamatosan nyirbálja az oldalak ingyenes (organikus) elérését, mellyel megnehezíti a dolgunkat, de még így is nagy lehetőség van benne, főleg akkor, ha jó a tartalmunk. A FB hirdetési rendszere pedig lehetővé teszi, hogy nagyon olcsó és hatékony kampányokat készítsünk. (FB tippek a cikk végén).
  • Instagram – Igaz a mondás, hogy “egy kép többet mond ezer szónál”. Na igen! Csak milyen kép lesz az, ami a cégünk 1000 szavát kiküldi az éterbe? Ez a nehéz az Instragramban, de aki ezt meg tudja ugrani, egy jó marketing csatornát kap, ami növelni fogja a forgalmát. Továbbá az Instagram nagyon jó eszköz arra, hogy brandet építsünk.
  • LinkedIn – Az álláspiacon kívül a B2B (vállalatok közötti üzlet) területen nagyon erős az oldal. Tehát, ha vállalatoknak értékesítesz, érdemes ott is építeni mind a személyes, mind a céges profilod.

Hirdess jobban! Tippek, cikkek marketinghez

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

Sokakkal megesik. Pedig lehetne ez másképpen is! A Minner legújabb cikkében olyan piacra lépési stratégiát is bemutat, ami neked is megmozgatja a fantáziádat. De ha nem is kattintasz tovább vigyél el információt. Szóval több Minner vállalkozó is indult már úgy el, hogy beharangozó kampányt, sőt eseményt csinált az indulásból, ők nem élték át a fenti képen szemléltetett ürességet! Ma is működik még a vállalkozásuk! Itt a cikk: Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást

MinnerInstant

Ezen biztosan felnevetnek a nagyon hívő bitcoinosok. De minden végletet meg kell vizsgálni. Az Azonnali.hu -n egy átfogó cikket találtam a témában, ami körbe rájra az ellen oldalt. Ebből kiragadok most egy részt:

Eddig legalább nyolc Nobel-díjas közgazdász fejtette ki arról véleményét, hogy a bitcoin egy spekulatív lufi, köztük

A cikket itt tudod teljesen elolvasni.

MinnerInstant

Pearson Prentice Hall kutatásából kiderült, hogy az emberek 65%-a az információt csak akkor tudta teljesen feldolgozni, ha az vizualizálva is volt. Ha csak hanggal, vagy csak szöveggel volt, a figyelmük hamar lankadt, elkalandozott, vagy üveges tekintettel bár nézték, agyuk nem fogott fel semmit.

Az MIT kutatóinak mérései alapján egy szempillantás alatt 8 képet is képesek vagyunk feldolgozni. (13 milliszekundum egy kép feldolgozása, 100 milliszekundum egy pislogás. Ugyanezen kutatás szerint az agyunkba továbbított információ 90% -a vizuális, a fennmaradó 10% pedig az érzékeink többi része között oszlik meg (pl. hallás, tapintás…).  

Látod! A kép nekünk is segített! Irány az a cikk, ami még tovább segít ebben: Amikor a vevőd hülyeséget kérdez, amögött még több száz, sőt akár több ezer elszalasztott…


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

További friss cikkek