Mennyire éri meg blogolni? Vagy szponzorált tartalmat, natív hirdetést venni? Hallottad már azt, hogy „content is king”, vagyis a tartalom a király? Ebben a cikkben, esettanulmányban megmutatom, hogy ez bizony tényleg így van. Ha az elején beleteszünk időt és pénzt, akkor később az organikus forgalom miatt már „ingyen” kapjuk a látogatókat, lehetséges érdeklődőket, sőt akár több éven át. Olyan cégeknek a tartalom marketing esettanulmányát választottam, melyeknek speciális a célcsoportja. A példában szereplők szűk rétegnek szólnak, ezért nehéz populárisabb, virálisabb tartalmat készíteni számukra. Képzeld el, milyen eredménye lenne egy sokkal könnyedebb terméknek!
Mire vonatkozik a következő esettanulmány? Hogyan tudod hasznosítani?
Már az elején jó ezt tisztázni, hogy miként olvasd az itt leírtakat. Az említett példák a Minner.hu oldalán jelentek meg, és külsős szponzorált cikkek voltak. Olyan tartalmakat készítettem, melyek egyébként az adott cégek saját blogján is megállták volna a helyüket. A Minner azt a pluszt adta hozzá, hogy nagy a látogatottsága (napi 5-8 000 látogató), így nagy esélye van annak, hogy a cikk megjelenését követően, akár több hónappal később is olvassák a tartalmat az emberek. Egyébként ez igaz egy cég saját blogjára is (ha jól be van járatva, foglalkoznak vele). Továbbá nagy előnye a tartalmaknak, hogy odafigyeltünk a SEO-ra és egyébként az ilyen cikkekre, blogbejegyzésekre nagy számban kattintanak az emberek.
- A tartalmak: A cég termékéhez, vagy célcsoportjának érdeklődéséhez kapcsolódó tartalom. Ez azért fontos, mert ezzel támogatjuk meg, hogy a Googleból is jöjjenek majd látogatók, hosszú távon.
- A bejegyzésben maximum 2-3 helyen van említve a cég vagy termék. A tartalom nem róla szól, ha kihagynánk belőle a reklámot, akkor a cikk önmagában is megállná a helyét.
- Heti 1 új cikk került fel egy-egy kampányban. Összesen egy termékre/szolgáltatásra 4 cikk készült adott kampányon belül (egy hónapon át).
- 2017. január és június között kerültek fel a Minnerre a kampányok, és most azt vizsgáljuk, hogy azóta mennyit hoztak organikusan.
- Fontos! A tartalmak fent maradtak az oldalon!
1. esettanulmány: Névjegykirály
Célcsoport: vállalkozók, egyéni vállalkozók, cégek
Kampány időtartama (a példában az első kampány szerepel): 2017. január 15-február 15.
Cikkek olvasottság (egy hónap): 25 120 fő (ennyien látták a cikkeket)
Átkattintás (első hónap): 2550 kattintás (ennyi ember kattintott a cikkből a Névjegykirály oldalára) – Csak összehasonlításképpen a kampányok ideje alatt a látogatók 30-40%-a a Minnerről származott a Névjegykirálynál, sőt utána is megmarad 10%- körül.
Költség: 190 500 Ft (Minner.hu szponzorációs díj)
Organikus elérés és kattintás:
Több linket is használtunk, melyek átkattintását mértük, illetve a cikk olvasottságát is folyamatosan figyeltük.
A kampányt követően
- Organikusan (ingyen)
2017. február 28. és 2018. május 24. között (amikor ez a kampány már lejárt) 1,5-szer több látogatót és átkattintást eredményezett, mint az első hónapban a fizetett kampány idején. Tehát a cikk organikusan, „ingyen” kezdett el látogatót hozni, ingyen jött nagyjából ugyanannyi, mint a fizetett kampány idején. - Az alábbi képen szemléltetem, hogy az egyik linkről mennyi átkattintás származott az elmúlt időszakban (pontos adatokat üzleti titok miatt itt most nem írhatok, ez csak egy linkre vonatkozik. Az arányokat érdemes figyelni és azt, hogy beállt egy szintre a kattintások száma – forrás bit.ly/havi adatok/link):

A cikkek, amik megjelentek – szponzor: Névjegykirály:
- 3 tipp, amivel könnyedén tudod építeni a kapcsolati tőkéd, vagyis könnyen helyzetbe hozod magad
- Itt egyszerűen el tudod készíteni a névjegykártyád grafikáját – Online névjegykártya-szerkesztő
- Használd a Trello-applikációt! Növelni tudod a hatékonyságod, bevételed, illetve időt fogsz spórolni.
- Mit írjak a névjegykártyára?
2. esettanulmány: Duna House
Célcsoport: franchiseban gondolkodók, ingatlanosok (akik szeretnének saját irodát) vállalkozók,
Kampány időtartama (a példában az első kampány szerepel): 2017. május 11-június 11.
Cikk olvasottság (egy hónap): 13 700 fő
Átkattintás (első hónap, kampány ideje alatt): 833 fő (Volt már olyan, aki ezeken a cikkeken felbúzdulva nyitott DH franchise irodát)
Költség: 190 500 Ft (Minner.hu szponzorációs díj)
Organikus elérés és kattintás:
- Organikusan (ingyen)
2018. június 31. és 2018. május 24. között (amikor ez a kampány már lejárt) 1,2-szer több látogatót és átkattintást eredményezett, mint az első hónapban a fizetett kampány idején. Tehát ingyen jött nagyjából ugyanannyi, mint a fizetett kampány idején. - Az alábbi képen szemléltetem, hogy az egyik linkről mennyi átkattintás származott az elmúlt időszakban (pontos adatokat üzleti titok miatt itt most nem írhatok):
A cikkek, amik megjelentek:
- Hogyan szerezzek tőkét, befektetőt a vállalkozásomhoz, franchise-omhoz
- 7 dolog, amiért megéri ingatlanfranchise-t nyitni
- Ingatlan, mint befektetés – Tippek, információk és még valami, amit mindenképpen el kell olvasnod
- Indíts vállalkozást: 157. ötlet – Ingatlaniroda, franchise – ötletek
Konklúzió:
Az eredményekből és a megmaradt átkattintási számokból láthatod, hogy megmaradt egy stabil olvasottsági és átkattintási szám. A tartalom tovább él és azt is írhatjuk, hogy virul. Számításaim szerint 3 év alatt ezek a tartalmak háromszor több organikus látogatót és átkattintót fognak eredményezni, mint az első hónapban. Megérte a befektetés! További konklúziók:
- Megéri céges blogot üzemeltetni. Valójában ezt te is el tudod érni a saját weboldaladon vezetett blogon keresztül.
Ehhez adok is egy gyakorlatias példát ebben a cikkben: Blog (tartalom) marketing tipp, ötlet Facebook és hírlevél-kampányhoz - Megéri a Minneren reklámozni. A cikkeket úgy kapod meg, hogy azok később is ott lesznek a Minneren. Felgyorsítom a tartalmad terjesztését, eredményét. A Google is nagyon szereti a tartalmaimat, nagyon sok látogató érkezik ezekre a cikkekre. Szeretnél te is reklámcikket? Írj emailt az info@minner.hu vagy a mandomilan@minner.hu email címre (az ár nem változott, fent látod).
További esettanulmányok:
- 500 telefonhívásból közel milliós árbevétel – Hideghívás esettanulmány szolgáltatás értékesítésénél
- Így indítottam el az új vállalkozásomat, ami már az induláskor 1,6 millió forint bevételt hozott [Esettanulmány]
Fotó: John Jones/Flickr