Szépen halad a vállalkozásod? Vagy megtorpant? A monotonitás nemcsak unalmassá teszi a napi munkavégzést, hanem a vállalkozásodat sem tudja úgy igazán berúgni, vagy újabb szintre hozni. Nem is beszélve, hogy a lelkesedésünk is eltűnhet. Ha mindig ugyanazt csinálod, akkor nem tud nagyot változni. Nem igaz? Ha skálázható (jelentése a cikk végén) az, amit csinálsz, akkor oké, de annak is van egy növekedési üteme, amin azért lehet javítani. Ha valami nagyot akarsz, akkor időnként bele kell vinni valami csavart, változtatni kell! Mondok egy példát, majd jöjjenek a további gondolatok, tippek.
Gondolj bele! A Facebook lassan eléri a felhasználói bázisát, a növekedése megtorpant. Valamit villantania kell, valami újdonságot behoznia, máshogy csinálnia, hogy növekedni tudjon. Ilyen növekedés nála például a korábban felvásárolt Oculus VR (kiterjesztett valóság megoldások, hardver piac).
Húzz egy váratlant!
Ahhoz, hogy valamit változtass, mondjuk új terméket, új üzleti modellt vezess be, vagy éppen ha eladásaidat akarnád bebikkantani, akkor értelemszerűen valami olyat kell csinálnod, amit eddig még nem csináltál. Vagy teljesen kilépni a kereteidből, megszokott dolgaidból.
A legnagyobb ilyen adaptáló például Steve Jobs, vagy Jeff Bezos. Legyél te is az!
Néhány ötlet, instrukció, ami segíthet ebben:
- Könyvekből, újságokból is inspirálódhatsz. Nem véletlen, hogy a milliárdosok, a sikeres vállalkozók is ezt teszik. Gondold tovább a különböző területek megoldásait, adaptáld a sajátodba! Ha új inspirációk kellenek, akkor az ismeretlen területekről tudjuk a legkönnyebben beszerezni őket.
Ezért is érdemes a Minner vállalkozás ötleteit olvasnod, vagy éppen a startup kudarcok cikksorozatot (abból is lehet tanulni). - Adaptálj más területekről megoldásokat. A startupok például jól csinálják ezt. Nem véletlen, a startup versenyeken sokszor hallani, hogy egy másik vállalkozáshoz hasonlítják magukat. Pl. a Vállalkozók Tindere és hasonló, a szolgáltatók árukeresője…
- Csinálj gerillamarketinget – Még élvezni is fogod. Ehhez instrukciók, ötletek: Gerillamarketing tippek, trükkök, ötletek – így csináld
- Építs kapcsolatokat, legyen kapcsolati hálód. Úgy érzed, ebben nem vagy erős? Akkor nosza! Tudod, ez már változtatás, ha eddig nem csináltad, vagy nem vetted komolyan. Ehhez kapcsolódó cikkek/anyagok:
- 50 üzleti kapcsolat elég, hogy még sikeresebb legyél, 100 pedig egyenesen a csúcs felé. repít
- A Minner üzleti kapcsolatépítés videós oktatásban útmutatót kapsz ahhoz, hogy miként tudod építeni a kapcsolati hálód! Gyakorlati példákon keresztül sajátítod el a kapcsolatépítés fortélyait. Kattints ide és szerezd be most!
- 3 tipp, amivel könnyedén tudod építeni a kapcsolati tőkéd, vagyis könnyen helyzetbe hozod magad
- Építs márkát! Tudod, ha branded van, a konkurencia is nehezebben fog be! Ehhez kapcsolódó cikkek:
- Járj el eseményekre, konferenciákra, kiállításokra!
De ne csak a te területeden, legyen az bármi, menj el és nézz körül. Én például rengeteget inspirálódtam a BabaMama Expón, vagy éppen a HVG Állásbörzén.
Minner események is várnak! Figyeld folyamatosan! Kattints ide! (menüben is megtalálod) - Csinálj bármi olyat, amit eddig még nem! Bármilyen őrült ötleted is támad, azon gondolkozz el!
- Termékfejlesztéshez motiváció itt:A hazai cégek elkezdtek új termékeket piacra dobni. Aki lemarad… [podcast]
+információ: Skálázhatóság azt jelenti, hogy ami működik kicsiben, az nagyban is. Tehát a vevőid, üzleti modelled működik már kicsiben és azt növelni tudod folyamatosan.
Sikerült elültetnem a gondolatot benned? Csináld meg! Hajrá! Sok sikert!
Fotó: Envato License