A Minneren leírt üzleti sztorikat következetesen figyelem és feldolgozom, így elevenítsük fel a Mobilfox-ot ,mert a 2018-as 55 millió forint árbevétel után durrantottak egy nagyot 2019-ben, 274 millió forint értékben adtak el mobiltokokat és lett 28 millió forint adózott eredményük is. Azt hiszem, jobb lesz számolnunk, hogy ez mennyi tok is naponta! De hogyan sikerült ez nekik? Sőt mindezt úgy, hogy az alapító alig 19 éves? A cég 2018-ben indult, és a fenti, és lenti képen is látható egyedi dizájnú tokokat árul, továbbá kiemelten az ütésállóságra helyezik a fókuszt.
Számoljunk! 274 millió forint az mennyi tokot jelent? Mennyi eladást?

A tokok ára 8-10 000 forint között mozog. Vegyünk egy átlagos 9 000 forintos árat. 274 millió forintos forgalomnál ez 30 444 darab, ami átlagosan napi 83 darab rendelést jelent. Látva a vásárlói véleményeket, az exponenciális növekedést a vevőkiszolgálás megsínylette, igaz ekkora rendelés mennyiségnél benne van a hibázás is. Itt ők azzal érik el a nagy forgalmat, hogy vannak visszatérő vevőik. Na de lássuk ezt részletesebben!
Mobiltok – jó biznisz?
Szinte bármelyik pillanatban tudnánk ilyen vállalkozást indítani. Kínai importtal behozzuk és nálunk is van olcsón a rengeteg tok, amilyen mobilra csak szeretnénk és busás árréssel tovább tudjuk adni. Általában mobilkiegészítőket értékesítő webshopoknál, vagy mobilboltokban találhatóak meg a tokok, sőt még szervizekben is. Persze több millió készülék van itthon, tehát elég jó piac és folyamatosan frissül, új készülékek, a vevők váltanak….
A hazai piacon a néhány nagyobb webshopot vizsgálva (akik ezzel foglalkoznak, van olyan, aki több webshopot üzemeltet, így nehéz volt kibogarászni, összevetni) látszik, hogy kiegészítőkkel együtt értékesítve a tokokat, valahol éves 50-70 milliós forgalmat tudnak felmutatni.
Akik kiemelkedők, mind egyedi tokokat készítenek és csak azzal foglalkoznak (2018-as adatok):
- Pitbullcase – éves 100 millió forint árbevétel – Alacsony áron vannak a tokok – inkább a mennyiségre mennek és a felhasználók maguk tervezik a tokokat
- Mobilfox – drágább tokok, friss még a cég, még egyedibb, kollekciókban gondolkodnak, de a felhasználók maguk is tudnak tervezni
2019-es adatok:
- Pitbullcase – még nincs adat
- Mobilfox – 274 millió forint árbevétel
Miért árbevételt vizsgálunk? Mert az eredmény, profit elérésben a cég lehet béna. Míg az árbevétel megmutatja, hogy erre van-e igény, a termékre, szolgáltatásokra. Sokkal jobb ezt vizsgálni.
A Mobilfox sikere – újfajta webáruház üzleti modell példa
“MINDENKI TUDJA, HOGY BIZONYOS DOLGOKAT NEM LEHET MEGVALÓSÍTANI, MÍGNEM JÖN VALAKI, AKI ERRŐL NEM TUD, ÉS MEGVALÓSÍTJA.”
/Albert Einstein/
A webáruház transzformáció cikksorozathoz tartozik ez a cikk is, mert nagyon jó példája annak, hogy milyen speciális üzleti modelleket lehet alkalmazni, milyen plusz faktort lehet beleépíteni az e-kereskedelmi vállalkozásunkba. Két videót is találsz a cikk végén, ami bemutatja a vállalkozásukat, a Mobilfox-ot. Érdemes majd megnézned!
Bár Kínából rendelik a szilikon tokokat, a fa tokokat már saját maguk gyártják. A grafikákkal együtt ez bizony sajátmárkás termék. Ahogy írtam korábbi cikkben, az átalakuló e-kereskedelem egyik új húzó területe lehet, hogy a webshopok elkezdenek sajátmárkás termékeket gyártani, értékesíteni.
Mitől egyediek? Mit csinálnak?
Az egyediségük az, hogy:
- Saját grafikákat készítenek, kollekciókban gondolkodnak. Ennek hatására tudnak játszani az időpontokkal, és az eladás (sales) szempontjából az időfaktor fontos tényező. Ők így tudnak maguknak kisebb szezonalitást kreálni, sőt marketingjükben is könnyebbség, hogy konkrétan tudnak kampányolni az új kollekcióra. Tehát adott a kampány téma is. A kollekciók korlátozott darabszámával szintén lehet játszani.
- Csak azokra a mobilokra összpontosítanak, amiket a célcsoportjuk használ (ezzel rengeteg pénzt spórolnak). Így kevesebbet kell készletezniük. Bár az is igaz, hogy a forgalmuk 70%-át főleg az iPhone tokok teszik ki, ott szinte minden típusra gyártanak. Jól belőtték a célcsoportot, 12-25 év közötti fiatalok.
- Az ár: 8900 Ft-ba kerül egy mobiltok, az átlagos 3-4000 Ft-tal szemben. Mivel egyedi, saját készítésű, így a prémium árat nagyon jól belőtték, mondhatni ösztönösen, de úgy gondolom, ez tudatos volt.
- Akár többször is! Mi a baj a mobiltokokkal? Hát az, hogy nehéz visszatérő vásárlót generálni. Legtöbb esetben megvesznek egy tokot, aztán többet nem, vagy ha mégis vesznek, nehéz újra elérni őket. Pedig a visszatérő vásárló a legjobb vásárló, olcsóbb is elérni, és érdemes növelni a customer lifetime value-t (vevőérték), ha igazán jó vállalkozást akarunk. Az üzleti modelljükből fakad, hogy egy felhasználó, akár több tokot is megvesz.
Minden webshopos álma a visszatérő vásárló.
És ők elérték ezen a piacon, mert divatként tekintenek a tokokra. Elvégre a mobilunk mindig nálunk van (hasonló ötlet volt az első webáruház transzformáció cikkben, csak órákra, óraszíjakra). - Saját maguk nyomtatják rá a grafikákat (ezt látni is a lenti videókban) egy géppel.
- Gépberuházásokat eszközöltek, hogy ne függjenek partnerektől – lásd nyomtató, ez bejött 2019-ben.
- Automatizálják a folyamataikat, a rendeléstől egészen a csomagolásig
- Utóbbira, vagyis a csomagolásra nagyon figyelnek. A 8900 Ft-os ár miatt is kell a prémium érzés, ezért szép csomagolásban, dobozban kapják meg a vevők a tokot. A dizájnra pedig külön figyeltek. Tudod márkaépítésnél írtam, hogy persze kell, de ezt az elején letudod, utána nem kell rajta rugózni.
- Mivel a célcsoportjuk nagyon aktív a közösségi médiában, ezért arra támaszkodnak. Ezt látod a lenti videókban is. Nem bullshitből mondják, hogy használják a social médiát. Mondja is a srác, hogy 16-szor kell látni a reklámjukat (ezzel kapcsolatban volt már cikk) egy embernek, míg azt mondja, rendelek egy tokot, és rendel is. Látja az érdeklődő a promóciót Instagramon, Facebookon, Youtubeon, hírlevélben, influencereknél…
Apropó forgalom! Tudtad, hogy a webáruházak többsége meg sem tudja mondani mennyi a látogatószámuk? Ezt hallgasd meg: A magyar webáruházak fele nem számol, nem mér? Statisztika [podcast] - 2020-ben már 4 országba szállítanak ki termékeket.
Nem ismerik a lehetetlent! Kilépés a dobozból
Tudod mit mondana egy mobiltok, mobilkiegészítő, mobil webshopos, ha mondanád neki ezt az ötletet?
“Á ezt így nem lehet, ezt nem így szoktuk”
Sokszor látom webáruház tulajdonosoknál, hogy nem mernek belevágni dolgokba.“Sajátmárkás termék, szolgáltatás… neeem, én kereskedő vagyok!”
Igen jól mondja, vevőket szolgál ki, termékeket ad el. Ki mondja, hogy az ne a sajátja legyen? Vagy miért ne lehetne hozzákapcsolni egy szolgáltatást? Webáruház transzformációra van szükségük a hazai webáruházaknak, ahhoz, hogy piacon maradhassanak. Egy piacon, területen kívüli új szereplőnek azért könnyű dolga van, mert nem érzi azt, hogy ezt lehetetlen megcsinálni, nincs, mi bekorlátozza. Lásd Amazon, akik azért tudtak jó online könyv adatbázis csinálni, mert még soha nem csinálták. És persze ők is jó példa. Még fiatalok, 1-3 éven belül még nagyobbat alkothatnak.
Videók a Mobilfoxról – 2018, 2020
Még 2018-ból, amikor elindultak (2 videó), majd 2020-as alul, sőt már kettő is.
2020-as videó – megmutatják a gyártást, a cég működését.
2020-as videó legfrissebb:
Na ez érdekel! Még ilyet!
- A MediaMarkt sajátmárkás termékekkel szerez nagyobb profitot
- Így kell eladni 400 000 db szobabiciklit 5 év alatt! Webáruház transzformáció
- Ez a cég online ad el matracokat. 4 év alatt 300 milliárd forint értékben
- Még több!!! 40+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok
- + kínai import: 100 termékötlet Kínából + TIPPEK 1. rész: A robot porszívótól a körömfestő gépig
Fotó: Mobilfox / Instagram