A 2024-es fókuszváltásom. Három év egyben?!

Dátum

Megosztás

Amikor ezt a cikket írom, már lassan 11 éve üzemeltetem ezt az online üzleti médiaoldalt, vállalkozást. 2024 pont olyan meghatározó év lett a Minner számára, mint a 2014-es elindulása. Amikor feldolgoztam a Sikeres cégek rovatban szereplő vállalatokat (Unix, BiotechUSA, Caffé Perté…), és felfedeztem azt a sebességet, amit ők diktálnak, akkor kaptam észhez: Hé, de hiszen én éppen ebbe a sebességbe kapcsoltam! A cikkem célja kettős. Egyrészt egyfajta naplót írok magamnak, hogy kiírjam magamból ezt a hosszú évet és emlékeztessem magamat ezt így is lehet csinálni! Másrészt remélem, hogy te is meríthetsz belőle erőt. Kellenek az ilyen anyagok ebben a gyenge, recessziós gazdasági környezetbe. Előrevetítve az eredményt: Én nem hittem 2024 év elején, hogy ez kimagasló év lesz. Gondolj bele, hogy 10 éve csinálom nagyjából ugyanazt, az ember még a kiégés szélén is egyensúlyozhatna. Ehelyett lett három új kolléga, 40%-kal több bevétel, és leraktuk annak a cégnek az alapjait, ami képes éves 500 millió forintot is elérni 200 millió nyereség mellett. Na, ez utóbbi még a jövő zenéje. Egy biztos, sebességbe feljebb kapcsoltunk, nézzük meg mi is történt!

Így olvasd ezt a cikket:

Szia, én Mándó Milán vagyok, 2014-ben indítottam el ezt a média oldalt. A Minner.hu fő tevékenysége üzleti tartalmak által edukálni a hazai vállalkozókat. Klasszikus média oldal, szponzorokkal. Ezen kívül van képzés üzletágunk, ahol most a fókusz a Minner Előny előfizetésen, workshopokon és üzleti tanácsadáson van. Havonta több tucat vállalkozó jön hozzánk személyesen is, emiatt sok üzleti problémával, elakadással találkozunk.

Az elején szeretném leszögezni, hogy amellett, hogy majd olvasod a változásokat, fókuszváltásokat, elakadásokat közben ez egy brutálisan működő gépezet! A Minner termelte az anyagokat ahogy azt kell!

Majd láthatod mennyi minden változás volt itt, vagy milyen elakadások, új irányokat vesz a Minner. De fontos leszögeznem, hogy közben:

  • Volt 32 workshop (Budapesten, Debrecenben és online), amelyen több száz vállakozó vett részt.
  • 324 cikk készült el
  • 164 videó vagy podcast került fel.
  • 17 700 tagra bővült a Minner Extra Facebook csoport
  • Kreatív események, mint a raktárbejárás 3-szor (iLogisticnél), 2-szer volt pókerverseny

A Lipóti Pékséges anyagnál írtam, mondtam ezt: „Miután megismered a Lipóti Pékség sztoriját, akkor láthatod, hogy 30 év alatt annyi mindent csinált a cég, amit egy átlagos vállalkozás 200 év alatt tenne.” – nos én 2024-ben azt éreztem, hogy annyi minden történt, mint egy átlagos cég életében 3-5 év alatt.

Tartalomjegyzék:

2024. január – Ez 2 hónap volt? – Feltaláltam a spanyolviaszt

Ezen még mindig nevetek. Szóval történt az, hogy meg szerettem volna már év elején oldani két dolgot:

  • Míg én 4 óra alatt elkészítek egy igazán nagy cikket, addig kollégáim 8-12 óra alatt. Ezt fel akartam gyorsítani.
  • Továbbá el akartam érni, hogy ugyanúgy jöjjön nekik is az ihlet, ahogy nekem is és belekerüljön az az esszencia, amiért a Minner tartalmakat szeretitek. Tehát kikerüljek a képletből szinte teljesen.

Bevezettük a cikkíró workshopokat. Lényegében egyszerre írunk cikkeket egy időben, akár távol is lehet a kolléga, de becsatlakozik. A közös workshop elején átbeszéljük azokat a témákat, amit egyesével hoztunk a workshopra. Ezen a részen kitaláljuk mik legyenek a bekezdések, mi legyen a mondanivalója a cikknek, mindenki ad a másiknak javaslatokat, öleteket, új nézőpontokat. Majd szigorúan egy óra elmélyült munka következik (deep work), majd kis szünet után átbeszéljük ki hol tart. És Bámm! Működött! Ennyi kellett csak? Gondoltam magamban. Miben más ez ahhoz képest, amikor mindenki magányosan írja?! Persze benne volt közös gondolkodás, hogy nem zavartuk egymást hülye viccekkel és persze az elmélyült munka bizony ilyen hatékony és az a nyomás, hogy egyszerre dolgozunk a cikkeken.

Mikor lelkesen meséltem a Haszon magazin volt főszerkesztőjének a kis módszeremet, ő mosolygott egy nagyot és azt mondta: „Szóval feltaláltad a szerkesztőséget?”. Nagyot nevettünk, hogy igen, feltaláltam. Majd rájöttünk, hogy én anno voltam ilyen szerkesztőségi látogatáson többször is náluk, sőt írtam is a Haszon magazin nyomtatott verziójában, és lehet onnan is volt az ihlet.

Mindegy is! Működik! Az alábbi képen egy ilyen workshopot látsz (nemrég fotóztam). Sőt most 2025 januárjában már 5-en workshopozunk majd, és lehet bevonjuk még külsős cikkíróinkat is (vannak külsős szakértőink). Idén szeretném még többször csinálni, heti rendszerességgel.

2024. február: Futás és elbuktam a napi 6 órás challengem

Képzeljétek el, hogy év elején volt egy fogadalmam. Több időt foglalkozok magammal. Első felütésem az volt, hogy belevágok a napi 6 órás munkanapba. Elérem azt, hogy csak ennyit kelljen dolgoznom. Nos itt a legérdekesebb, hogy végül bejött az, hogy magammal többet foglalkozok, csak nem így ebben a formában.

6 órás munkanapom tündöklése és bukása

A Minner Instagramján 4 részes videósorozatban feldolgoztam ezt a témát. Röviden itt az volt a lényeg, hogy:

  • Nem akarok belehalni a munkába ezért napi 6 órás challengebe vágtam.
  • 3 hétig bírtam.
  • Ennek legfőbb oka önelemzésem alapján, hogy éppen egy skálázódás közepén lévő cégben vagyok vezető. Borítékolható volt, hogy elbukok. Napi 8-10 órányi munkát nem tudok 6 órába sűríteni, vagy valamitől meg kell vállnom.
  • Lett pozitív eredménye is! Ennek a challenge-nek köszönhetően lett egy sokkal hatékonyabb, kiegyensúlyozottabb napi 8 órás munkám. Volt energiám, lett időm sportolni… Lásd következő bekezdés.

A futás – Fuss a sikerért!

Februárban a szokásos tesós síelésre mentünk (4-en vagyunk), amikor is bátyám profi síelőket meghazudtoló módon követett a sípályán. Mindezt úgy, hogy szintén cégvezető és neki még 2 gyermeke is van. Kérdeztem ezt hogyan? Ő mondta, hogy szerinte a futás az oka, hogy még se kell állnia pihenni csúszás közben. De azt javasolta, hogy ne csak a síelés miatt fussak, hanem azért, mert így jobban tudom kezelni a stresszt, és szerinte produktivitásban is észre fogom venni a javulást.

Végülis, miért ne?! Belevágtam úgy, hogy korábban utáltam futni. Nem is vittem túlzásba, ahogy látod heti 2 futást iktattam be a napjaimba. Mint kiderült ez bőven elég! Télen lejjebb csavartam a futások számát, és most konditermes súlyos edzésekre fókuszálok, de amikor jó idő van már futok is többet!

És bizony kellett, mert ami február után jött azt nem is tudom hogyan bírtam volna enélkül.

Fontos! Nem azért futok, hogy maratonokat fussak. A jólétem, egészségem, mentális kapacitásom feltöltése miatt csinálom. Ennyi. Pont.

A Cápák körbe vettek

Év elején sikerült interjúra fognom Moldován Andrást. Az egy népszerű videó lett mindenhol, de nem is ez volt a legkiemelkedőbb Cápás projektem.
Moldován. Álarc van rajta, vagy tényleg ennyire nyers? Moldován András interjú. Ez üzlet! –…

Kezdjük ott, hogy döntöttem és abbahagytam a Cápák között elemzéseket. Helyette jobbat találtam ki. Így lett egy néhány részes videósorozatom Sárospataki Alberttel. Ez a: Sárospataki Albert X Minner befektetői kibeszélő – Több részes sorozat!

Ki tudja, lehet folytatom egy új Cápával (Albert kiszállt) idén is. Ezt most leírtam magamnak, hogy lássam te jó ég mennyi minden történt 2024-ben! Vessük bele magunkat!

2024. március: Karrierváltó munkatárs – kudarc vagy siker?

Levente kollégánk 3 hónapja volt már nálunk, mikor nagyütemben kellett ontania a cikkeket magából. Vegyes eredmények születtek. Ekkor szomorú is lettem, sőt magamat is hibáztattam, mert Levente karrierváltóként jött hozzánk. Előtte ügyfélszolgálatos volt, én adtam egy esélyt, mert próbamunkája jó volt, sok Minneres kritériumnak megfelelt. Igazából itt kicsit elgondolkodtam, hogy legközelebb adjak-e karrierváltóknak esélyt (egy embernek néhány hónap múlva azt hiszem nem adtam). Nos próbaidőszakon is túl volt, átlökte magát, szóval fejlesztés mellett döntöttem. Kovács Péter szövegírónktól vettünk órákat. Fejlődött, de alap dolgok hiányoztak nála, valahogy ez a cikkírás nem az ő asztala.

Ekkor eszembe jutott egy 1/1-es megbeszélésünk, amikor is említette, hogy egyik vágya megtanulni a videóvágást, és lehet erre építene vállalkozást (nálunk lehet ilyet is mondani, persze hogy ihletet kapsz vállalkozás indításra itt a Minnernél). Kapott egy esélyt, hogy ebbe belevesse magát. Már az elejétől a külsős videóvágónkat bíztam meg, hogy heti szinten mentorálja Leventét. Bejött! Levente rövid időn belül megtanult videót vágni és tavaly több 100 órányi anyag került ki a kezei közül, egyre jobbak. Sőt saját maga rázódott bele ebbe az új karrierbe! Te jó ég ehhez én hozzájárultam! Egy ember életét megváltoztattam! Jó érzés!

Őrület! Izgalmas kihívás volt, és bármi lehetett volna ebből. A végeredmény: karrierváltás a köbön

Az első fókuszváltásom: Itt kezdtem megízlelni még jobban azt, hogyha heti szinten 8 órát agyalok a szervezetfejlesztésen, munkatársakon, folyamatokon, mert az előrébb visz annál, minthogy én csinálom az összes feladatot.

A fókuszváltás fontos téma a cikkben, sőt idén ezt többször fogjátok látni ezt a szót a Minneren, mert meglátjátok a ti sikeretekhez is hozzá fog járulni. Ennek egyik oka az üzleti környezet még gyorsabb változása, üzleti életciklusok rövidülése, ügyféligények folyamatos átalakulása, a technológiai innovációk robbanásszerű terjedése és az új versenytársak gyors piacra lépése.

2024. március-április: Minner Előny átalakítása és használata a cégben

A Minner Előny előfizetést már 5 hónapja használták az előfizetők, jöttek a visszajelzések és mi is láttuk mi tetszik nekik. Most nem akarok mélyebb üzleti modell elemzésbe belemenni, illetve azért sem, mert üzleti titok is egyben.

Jött egy ihlet! Mi lenne, ha a Minner Előny lenne a saját cégemben is az a guide, útmutató, amit a munkatársak követnek. Ekkor születtek ilyen cikkek, mint:

És mi komolyan is vettük és ez alapján kezdtünk el dolgozni. Két legyet egycsapásra! Oktatom a csapatom és közben előfizetői tartalmak készülnek.

Mi is azt használjuk a cégben, amit ti is!

Ekkor jött egy ötlet, ami már megvolt korábban is, de most ért be igazán. Elkezdtem kidolgozni a Cégfejlesztési ötlet cikksorozatot. Ahol is az ötletet bárki olvashatja, de a megvalósítás lépéseit már csak az Előny tagok. Lásd itt Cégfejlesztési ötletek.

Ezeket mi is használjuk a mindennapi munkánk során és egyre több előfizetőnk is, a visszajelzések alapján még sokszor ki is nyomtatják őket. Folyamatosan bővítjük az ötleteket is, természetesen a részletes megvalósítási lépésekkel együtt.

És ekkor jött egy felismerés!

Második fókuszváltásom!: Mi az üzleti könyvek piacával versenyzünk. Ez merőben átalakította azt, amit eddig gondoltunk az előfizetésünkről. Pedig ezt lényegében megfogalmaztuk anno az elején is már a promóciós oldalunkon is. Ez azért fontos, mert teljesen más tartalmakat kell készíteni, sőt más kommunikációt, mint amit először terveztünk. Jó is, hogy ilyen óvatosan vezetünk be új dolgokat.

2024. április Kollaborációs kampány a K&H -val

2024-ben a K&H: Üzletet ide! csapata megkeresett, hogy egy kollaborációs ötletpályázatot hirdetnek és ennek promótálásában számítanának a Minnerre. Izgalmas projekt elé néztünk, mert egy 9 hónapos kampányban vettünk rész. És milyen mázli! Ők belenyúltak abba, hogy pont a KOLLAB, KOLLABORÁCIÓ marketing belépett egy nagyobb trendbe a világban is és itthon is, én pedig tudtam így csatlakozni az egészhez, sőt ilyen nagyszabású marketing kampány egyik fő pillére lehettem.

Ahogy láthattad lett külön kiemelt KOLLAB kategória a menüben, ahol rengeteg kollaborációval kapcsolatos cikket, videót készítettünk. Másik fontos része az együttműködésnek az volt, hogy mi készítettük el a KOLLAB kézikönyvet, ami segített a pályázóknak.

Továbbá a bank workshopjain, szakmai eseményeken voltam előadó, vagy mentor.

Harmadik fókuszváltásom: 2023-ben már kezdtük kapirgálni, hogy a média üzletágunkba is frissítést kellene eszközölni. A szponzorok jönnek folyamatosan, de lehetne ezt tudatosabban is csinálni és sokkal jobban beépíteni az üzleti tervbe. 2024-ben ez már biztos volt és ennek löketet adott mindenképpen a fenti együttműködés.

Nem, ez nem fókuszváltás halmozás! Lényegében folyamatosan újra kell értelmezni, újra huzalozni dolgokat, prioritásokat a cégben, ez adja meg a sebességet is és a fejlődést, nem beszélve a proaktív működés jó válasz a változó üzleti környezetre. Lásd Unix sikeres cégek videónkban, cikkkünkben, akik ezt mesteri módon csinálták.

2024. május: Eszter felmond – átalakuló csapat

Májusban járunk, egy új marketing gyakornok kezdett el nálunk dolgozni (aki azóta főállású marketingesünk lett). A napi 6 órás projektem ugye már rég kuka, valahogy sok tanácsadás is összejött, ami egyrészt jó, másrészt igazán nagy nyomás volt rajtam. Nem voltam a fellegekben, kicsit nyúzott is voltam, de a futást tartottam.

Aztán egyszercsak, hétfőn reggel szembesülök azzal, hogy a legrégebbi alkalmazottunk Eszter szeretne beszélni velem. Mikor becsukta a stúdió ajtaját sejtettem itt valami rossz dolog lesz. Nos igen, bejelentette, hogy átmegy az ingatlan.com-hoz, állást ajánlottak neki.

Nos persze tudtam, hogy egyszer ez eljön, csak nem sejtettem. Eszter 3 éve volt már nálunk, fiatal, továbbá az új hely előrelépés is neki, főleg ő egyébként is inkább multis arc. Úgy gondolom jól döntött ebben a helyzetben. Szomorúan, de elváltak útjaink. Én nagyon szerettem Eszterrel dolgozni, okos, agilis munkavállaló és sokszor ő volt a fék-egyensúly a Minnerben.

Fun fact: Én vettem rá, hogy legyen aktívabb Linkedin-en (abban is, hogy ezt hogyan csinálja), és ott kapta a megkeresést, ott figyeltek fel rá. Nos, ma máshogy csinálnám? Dehogy is! Ez a Minner, itt tehetségeket veszünk fel, képezzük őket. Nekem a felelősségem, hogy meglegyen a Minner haszna. Mi lenne a jobb? Tehetségtelen munkavállalókkal dolgozni, akiket biztos nem visznek el? Azt hiszem fejlődtem vezetőként is. Megtartom ezt a támogató közeget, de figyelek arra, hogy a Minnernek is meglegyen a haszna.

Sok sikert Eszter! Jó volt együtt dolgozni! Jah igen, azóta írt már külsősként nekünk!

Júliusban már egy új munkavállaló csatlakozott hozzánk András személyében, akinek tartalmaival már találkozhattál. Picit tanulva korábbi bakimból ő már egy erősebb kiválasztási folyamatban vett részt.

2024. június: Heti hírszemle podcast OFF, Sikeres cégek ON

Mivel Eszter nem volt már, így természetesen újra kellett gondolni például a Hírszemle podcast adásokat is. Hetente 3-6 hírt dolgoztunk fel videóban, podcastban. Ezt egyébként imádtuk csinálni, de már ideje volt lekapcsolni. Szóval mi ott mindent megtettünk, hogy az a nézettség kilőjön. Mivel nem volt bent politikai téma, és erős üzleti témák voltak így a hallgatottság megállt 3-5 000-nél adásonként (összesítve a platformok adatait), persze időnként elértük 10-12 000-et. DE ez kevés. Megpróbáltunk mindent egyébként, vagy 20-30 különböző változást eszközöltünk, hogy elérjük céljainkat. Mondjuk közben sokat tanultunk Youtube-ról, tartalomkészítésről is és persze folyamatosan adtunk információcunamit egy keménymagnak.

Merni kell abbahagyni dolgokat!

Ezt láttam a sikeres cégeknél is, és én is jobban magamévá tettem ezt a szemléletmódot.

Merre tovább ezzel?

  • Kellett egy legalább heti rendszerességű videó, podcast sorozat. Ennek oka, hogy a YouTube fontos stratégia pontunk a jövőben is. Ez lett a sikeres cégek. Rövidebb anyagok, velős és elég az, ha csak én szerepelek benne, amíg kitalálom a több szereplős videókat. Bejött! Több tízszeres nézettségek, ennyire pozitív visszajelzést más témasorozatra még nem kaptunk mostanában. Lásd itt: Sikeres magyar cégek
  • A hírszemlét tehát jegeltük 2024-ben. Idén, 2025-ben fog valószínűleg újra debütálni, de csak havonta egy adással. Lett emberem, épül a csapat ebbe az irányba is!

2024. július-augusztus: Üzleti terv – ideje módosítani!

Én nyáron szoktam egy nagyobb üzleti tervezést csinálni, és év elején már csak ennek a simítása történik. Nos eljött a nyár és ideje volt rendezni a sorokat, mert úgy éreztem a fenti fókuszváltásoknak helye van már a tervben is.

Nekem egy nagy üzleti tervem van, amibe benne vannak régi és belekerülnek az új információk is. A Minner-féle (nagy) üzleti tervet használom erre. Lassan 100 oldal lesz!

Itt talán amit kiemelnék, hogy gyógyszer vs vitamin teszt sokat segített az irányok letisztázásában, abban hogy mire fókuszáljak. Ezután már könnyű volt azt beletenni az üzleti tervembe. A gyógyszer vs vitamin teszt segít dobozon kívül gondolkodni a vállalkozásoddal kapcsolatban. Itt találod: 5 kérdés, ami segít dobozon kívül gondolkodni cégvezetőként

2024. szeptember: Elhagytam a napi kávézást, helyette Yerba Mate -t iszok

Micsoda társaság!

Biztos a fenti kálvária is közrejátszott abban, hogy jobban figyeljek magamra. Már sokadjára jött velem szembe TikTokon és más platformokon a Yerba Mate jótékony hatása. Messi, C. Ronaldo, sőt még a Pápa is azt issza? Rendeltem egy kezdő készletet.

Tetszett, hogy kitolja a koffein hatását, sőt egyéb jótékony hatása is van. Mondtam magamban: egy próbát megér!

Van is egy vicces sztorim ezzel kapcsolatban. Nem tudtam, hogy kezdőknek nem annyi mennyiséget kell inni, mint aki már egy-két hete issza. Nos az első napon a kezdőknek javasolt 3 leöntés helyett 8-at csináltam. Mi történt? Hajnali egykor is még éles elmével ültem az ágyban. Reggel megkérdeztem magamtól, hogy egyáltalán aludtam? De jó is volt ez, mert rájöttem ez tényleg működik!

Már 4 hónapja nagyjából minden hétköznap Yerba Mate-zok, időnként egy-két napot kihagyok, de a teljesítményem sokkal jobb, sőt futásnál is biztos ad valamennyit. Most is éppen azt iszom, amikor ezt a cikket írom. Hasonlóan rituálé van mint egy kávéfőzésnél, így megadja azt a dolgot, hogy megyek és iszok egy… Sőt még érdekes is, mindenki kérdezi az irodaházban, hogy ez mi?

2024. október: M7 konferencia és a kreatív hét hasznossága

A Minnernél már több éve bevezettük azt, hogy hat hetente úgynevezett kreatív hetet tartunk. Ez a következőt jelenti:

  • Tehát 5 hét munka, 6. héten „megpihenünk”
  • 14:30-ig vagyunk csak (irodában, vagy valaki távolról csatlakozik be)
  • Első napokban inkább csak átnézzük a dolgainkat, ellenőrizzük jól csináljuk-e.
  • Direkt beiktatunk új ötletek időszakot. Ekkor projekteken, termékeken, szolgáltatásokon, vagy éppen cikk témákon ötletelünk közösen.
  • A hét további részében is maximum kreatív részét csináljuk a munkának.

Van ennek eredménye? Nos egyrészt előbb hazamehetnek a munkatársak, ezt láthatóan értékelik. Kell a kreatív elmének pihenés, egyfajta ciklikusságot visz a munkánkba. És olyan új ötleteket találunk ilyenkor ki, ami később beérik, de van amikor azonnal nekilátunk megcsinálni:

Például a fenti gerillamarketing kampányunkra biztosan emlékszel, nos ezt kreatív héten találtuk ki. Lásd itt: Gerillamarketing esettanulmány: Bevétel nőtt. De kitől jött? Az a megdöbbentőbb!

Egyszer például kidolgoztunk sok-sok szponzorációs megoldást. Ezt jó, hogy megtettük, mert igazán könnyű dolgom volt, mikor jött a szponzor és kért nagyobb együttműködésre ötletet, tervet. Például 2024 decemberében egy nagyobb márkának így tudtam levenni a polcról egy egyedi megoldást, gondolkodni sem kellett rajta.

Tavaly született meg az M7 konferencia ötlete is és egyből belevágtunk. (Vajon Eszter fékezett volna minket benne, tudod ő volt kicsit aki reálisan figyelt az időnkre?) Bár mégcsak az első felvonás volt, de úgy látjuk tudjuk majd tovább vinni (még kell és lehet rajta csiszolni). Tudod erre is megvannak az ötletek.

Az M7 konferencia videós verzióját közel 60 000 szer néztétek meg, amivel messze a legnagyobb szakmai közeget értük el videóinkkal, és akkor a cikkekről nem is beszélve. Sok a visszatérő néző, olvasó ezekre az anyagokra. M7 lejátszási lista a Youtube-on, M7 cikkek és videók pedig itt.

Ez is a média fókuszváltásomnak az eredménye: Láthatod nem azt jelenti a fókuszváltás, hogy kapkodunk, hanem az, hogy alakítjuk át úgy a működést, hogy az abba az irányba mutasson, amit fókuszváltásként kijelöltünk. Itt tudunk óriásit növekedni, tehát a napi működésnek ezt kell támogatnia. Emiatt is csatlakozott 2025. január 2-án egy új munkatárs a csapathoz, aki média részen erősít minket.

Ott bővítek, ahol a fókusz van! VAgy amire a fókusz kerül.

2024. november: Marketing és témamegújulás, célcsoportbővítés.

Két dologra kerestem a választ 2024-ben még:

  • A Facebook organikus elérése gyenge (kivéve a csoport, az jó). Hogy oldjuk meg? Rengeteget próbálkoztunk.
  • A növekedéshez kell a célcsoportbővítés, tehát milyen új témákat hozzunk be.

De jó, hogy felvettem tavasszal egy gyakornokot! Néhány hónap alatt összeszoktunk, a Minner Facebookján gyakorolgattunk. Itt-ott sikerült egyébként életet lehelni az elérésekbe, de Zuckerberg nincs velünk, főleg ilyen szakmai oldal esetében.

Na, de! Jött egy ihlet! És imádom mikor pont találkozik egy másik megoldással. Szóval a Minner jövője miatt a témákat bővítenünk kell, sőt a Minner üzenetét, nézőpontját is. Ez a következő lett:

  • Elmozdulunk abból, hogy csak a siker = pénz, profit és elmegyünk a Siker = pénz + egészség + család (társas kapcsolatok). Mi csak Balance-ként említjük a csapatmegbeszéléseken utalva a work-life balance-ra. Itt jött az ihlet, hogy mi lenne, ha erre a témára épülne az Instagramunk. Így is lett, csináltunk egy briefet az Instagram profilhoz (kinek szól, mi a célja, milyen témák legyenek rajta, mire terelünk…). Neki is láttunk a megvalósításnak Lilivel, a marketingesünkkel.
  • A Balance téma nem csak az Instagramunkon jelenik meg (lásd itt az Insta), hanem lassan kúszik be a Minner Balance kategóriába is.
  • Másik irány, amit nem a marketingessel, hanem a videósunkkal csinálunk a Mellékes rovat. Nem akarom részletezni miért indítottuk be a lényeg az, hogy ez is a célcsoportbővítés, újrapozícionálás miatt. Mellékes üzleti ötletekről szól a kategória, továbbá ehhez kapcsolódó edukatív anyagok vannak, lesznek benne.
  • És a már említett Sikeres cégek rovat is fontos mérföldkő volt. Az főleg a régimotoros Minneresek újracsatlakozása miatt. Igen ezzel is foglalkozni kell. Reálisan állok a dolgokhoz, meg lehet unni a Minnert is.

Új rovatok 2024-ben tehát:

2024. november új projektek beindítása, „buzgás által”

Ahogy megszokhattad mi a Minnernél nem csak beszélünk róla, hanem csináljuk is. Volt egy hype kampányom a Minner Extra csoportban év végén, amikor is alig 3 óra alatt elértem, hogy több mint 200-an nézzék azt az élőmet, amiben a következő fontos témát osztottam meg veletek:

A fő üzenet, hogy: „buzogj”, menj építeni kapcsolatot, keresd a lehetőségeket!

Egyedül egy asztal, egy műhely mögül nem fogod úgy megváltani a világot, ahogy te azt egyébként akarnád.

A 3 órás hype eredménye: Az élő közben a csúcson 207-en nézték, közben is ki-be lépegetett. A live után fennmaradt a videó, bár ezt előre nem mondtam, sokan amiatt is nézték az élőt. Eddig összesen 4900-szor látták a videót 36 óra alatt, a csoport miatt ez maximalizálva van, hiszen 17600 tag van. Nem is akarom onnan kivinni ezt.

És én buzogtam novemberben, hogy decemberre 3 projekt alapjait tegyem le három külsős emberrel, partnerrel. Tehát kapcsolatépítés, „buzgás” által a fókusztémámban kerestem olyan embereket, akik támogatják törekvéseimet.

  • Egy speciális Minner Előny programot indítunk 2025-ben Duka Zsófiával, aki külsősként vesz részt a projektben.
  • Egy Z generációs kutatást készítettünk elő Pataki Melindával, aki szintén külsősként vesz részt a Minner életében. Ez is egy új stratégiám, hogy miként tudom ezeket projektként kezelni, dobozosítani a Minner működésébe, folyamatot építeni rá.
  • Már szeptemberben találkoztam egy pusztán üzleti kapcsolatépítési céllal Németh Attilával (Instagram: 8020nutritioncoaching). Ő egy táplálkkozási szakértő és fitnessz influencer ügynökséget indított. Decemberre körvonalazódott mivel tudjuk erősíteni egymást és úgy néz ki közösen indítunk egy életmód, balance, edzés témakörben egy podcastot. Minner berkein belül, de külön csatornát kap. Ez támogatja és anyagot az a Balance rovathoz és Instagramunkhoz is, és könnyű felépíteni rá a tartalmakat.

Egyébként érdekesség, pont egy külsős szakértőnk által egy ilyen Minner Előny guide született, amit mondanom sem kell használok: Üzletépítés stratégiai partnerekre építve – Letölthető útmutató, guide

2024. december: Futottak még? Kétlem! Még ez is! Vállalkozók versenye és Cégfejlesztési challenge

El is felejtettem miközben könyékig benne vagyok, hogy a Brancs közösséggel közösen már a második Vállalkozók versenyét szerveztük. 11 vállalkozó mutatkozott most be decemberben, lásd itt. Ez amolyan szakmai pitch verseny, kicsit szakmaibb Cápák között jellegű műsor. A cégvezetők, leendő vállalkozók bemutatják terméküket, szolgáltatásukat, vállalkozásukat. A szakmai zsűri keresztkérdésekkel méri fel a versenyző üzleti rátermettségét. Azt keressük, hogy melyik termék, szolgáltatás állja meg a helyét a piacon.

Na és akkor ott van az, hogy 6 vállalkozót választottunk ki, akiknek mentorálását végig követheted 2025-ben. Ez a Cégfejlesztési challenge. Te jó ég mennyi minden történt 2024-ben és mit készítettünk elő! Itt például lesz videó, cikk és a lényege, hogy a Cégfejlesztési ötleteket valósítják meg a kiválasztott Minner vállalkozók.

Bukásaim. Nemcsak sikerről szól ez!

Először mondom magamban, mintha csak a jóról írnék, aztán görgetem a fenti cikket és látom jah… karrierváltó munkatárs, Eszter elmegy… rájöttem alapból benne van az, amit más nem szokott leírni. Na, de van itt még!

  • Moldován András interjúban hibáztam sokat. Alárendeltem magamat Andrásnak és engedtem belebeszélni a kérdésekbe, így azokat ki kellett vágni, amiből az látszik, mintha rossz kérdező lennék. Ezen fejlődtem, vagyis fejlődnöm kellett. Aki először ezzel az interjúmmal találkozott biztos nem lett követőnk!
  • MinnerAkadémia – no ezt aztán újra kellett gondolni. Szóval elvitte a Minnert egy ideig, jó volt, hogy elindítottam. De! De!!! Egyszerűen az éves 30-50 millió forint forgalomról nem tudtam elrugaszkodni. Sok mindent kipróbáltunk, de az éves 200 milliós forgalmat nem tudom elérni, ahol már számottevő profitot hozna. Én meg Zuckerberg zsebét nem akarom tovább tömni. Így most új szerepet kap a Minner életében, ezt majd látod is.
  • A Minner Előny előfizetést webináriumként akartam hirdetni. 2 próbálkozás volt, csúfos kudarc. De legalább tudom nem így kell eladni. Titok, hogy miért nem működik így, de tudom!
  • Akartam egy tőzsde játékot, de azt 2025-re kellett tolnom, mert nem volt idő egyszerűen. Közösen fogunk tőzsdézni, izgi lesz!
  • A szabadságokat rosszul kezeltem a munkatársaknál és utolsó hetembe szinte egyedül maradtam sok-sok melóval. Mondjuk én is igent mondtam sok instant projektre is…
  • Már többször nekifutottam, hogy újítsam meg a folyamatainkat a feladatkezelő appunkban, és a kontrolling (pénzügyek) részt is be akartam vezetni a mindennapokban. Nem jutott idő rá. Mondjuk így átnézve csodálom, hogy lett volna erre. Bár ki tudja, máskor ennyi projektet lehetetlennek gondoltam volna, mondjuk 2 évvel korábban, aztán micsoda év volt!

Hú, de hosszú év volt! Ugye?

A cikk elején ezt írtam: Én 2024-ben azt éreztem, hogy annyi minden történt, mint egy átlagos cég életében 3-5 év alatt. Azt hiszem te is ezt gondolod, hogyha eddig eljutottál. Így lehet növekedni!

Elfáradtam? Nem! Elvileg amikor jól érzi magát az ember a bőrében gyorsan telik az idő, nos én erre rácáfoltam. Nekem egy örökkévalóság volt 2024, nagyon hosszú és mégis egyik legizgalmasabb évem volt, jól éreztem magam.

Ezt így kell csinálni és 2025-ben folytatnom kell. A jövő évi ilyen cikkem remélem hasonló dolgokat fog tartalmazni, ha minden jól megy. Már kezdjük ott, hogy idén tavasszal megírom az első könyvemet!

Én fel akarok nőni azokhoz a sikeres cégekhez, akikről készítjük ezeket a videókat. Amióta foglalkozom velük, kutatom sikerüket azóta még nagyobb erővel építem a saját cégem. Persze eddig is szépen növekedett a Minner, de most 10X-es útra tévedtem. Neked érdemesebb magasabb fokozatba kapcsolni, felvenni a fókuszváltó attitűdöt.

És akkor merre tovább?

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 10 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is! Új témám lesz most a work-life balance, kiegyensúlyozott élet. Mert mindig kell valami új!