Befektetőként melyik ötletbe szállnál be? Cápák között 2. évad 8. rész véleményezés, elemzés

Izgalmas adás volt! IT, kézműves piac, divatipar, sőt kutyás piacot is érintettünk egy csipet technológiával. Láthattuk, hogy napi 5-7 000 aktív applikáció felhasználó, kb. havi 300-500 000 forint reklámbevételt tud hozni, jó ezt tudni hazai piacon is. De érdekes volt azt is látni, hogy bár 3X annyi megrendelése lenne az egyik cégnek, mégsem tesz meg mindent a legyártásért. Te tűzön-vízen átmennél?

A 2. évad 8. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 2. évad 8. rész ötletei

Shirt n belt – ingöv

  • Az ötlet röviden: Megoldás arra, hogy az ing ne tűrődjön ki. Ehhez egy speciális övet tettek az ing aljára. Még nincs a piacon. Piacra lépésként közösségi finanszírozó kampányt szeretnének indítani.
  • 15 millió forintot kérnek, 15%-ért cserében.
  • Senki nem fektetett az ötletbe.
  • Minner véleményezés: Egészen biztosan megtetszett nekik az NV Holders hózentróger szerű megoldása. A szlovén cég kétszer is indított közösségi finanszírozó kampányt, és 40 millió forintot gyűjtött össze így (elővásárlók) – link a bekezdés végén).

    Nagyon rossz döntés volt inggel együtt adni, mivel így azonnal a divatiparba kerültek és nem egy “kiegészítő” praktikus megoldás. A pitchből nem derült ki, hogy vajon tudják-e hogy innentől kollekciókban kell gondolkodniuk, hisz divatiparba kerültek! Ne a márka identitásának meghatározásával kezdd! Nem attól lesz valami márka, hogy kitalálsz neki egy színt!
    Említett NV holders és a közösségi finanszírozás:

Akciós katalógusok applikáció

  • Az ötlet röviden: Egy olyan alkalmazás, ami összegyűjti az akciós újságokat, azoknak tartalmát az applikáción belül olvashatod. 70 000-en letöltötték már az applikációt, napi 5-7 000-en használják. 3 millió forintot keresett az elmúlt egy évben alkalmazáson belüli hirdetésekből. +információ (amit tudok ezeken kívül): először saját maga scannelte be az újságokat, majd eljutott addig, hogy a nagy márkák küldik a katalógusokat megfelelő formátumban.
  • 20 millió forintért cserébe 5%-ot kér.
  • A Cápák (Levente, Péter) 20 millió forintot kérnek 30%-ért cserébe, az ötletgazda nem fogadta el. Tett új ajánlatot 10 millió forint 10-10%-ért cserébe.
  • Minner véleményezés: 200 ft-ot ér nekik egy felhasználó (ezt mindenképpen növelni kell), ennyit hoz a reklámbevétel / felhasználó, és nekik 30 forintba kerül megszerezni ezt az ügyfelet. Az alkalmazáson belüli reklámokon túl is kell valami plusz bevételi forrás a még nagyobb sikerhez. Egy hétre kiadni egy nagyobb áruházláncnak az applikáció első helyét már többet hozna, de szerintem neked is lenne rá ötleted. Valóban zsenális és egyszerű ötlet, amiből tényleg ki lehet indulni.
    Kapcsolódó cikkek:

Dox – kutyabiléta, hogy megtalálják

  • Az ötlet röviden: egy kutyabiléta, amiben van egy NFC chip. Ezt leolvasva könnyen beazonosítható a gazdája. 8000 ft-ba kerül a termék. Kapcsolódik hozzá még egy applikáció, ami egy kutyás közösségi oldal.
  • 35 millió forintért 30%-os részesedést kért
  • Senki nem fektetett bele az ötletbe.
  • Minner véleményezés: Minden azon múlik hogy a vásárlók rutinjába hogyan sikerül beférkőznünk. Az ilyen ötleteknél még fontosabb ezt látni, mert ezen múlik az eszköz sikere. Érdekes ez a kutyás közösségi oldal, picit a kapcsolódása most itt távolinak tűnik az alapötlethez. A mobilos piac után a kutyás piac az egyik legnagyobb, ezt láthattad korábbi cikkünkben is. Tehát erre érdemes építeni.

Wand – minden mentes édesség

  • Az ötlet röviden: Mindenmentes édesség, cukorkák, nyalókák. Kézműves termék.
  • 50 millió forintért 10% részesedést adnak.
  • A cápák nem fektettek a vállalkozásba.
  • Minner véleményezés: Ha jön 3X annyi rendelés, és te jelen pillanatban nem tudod legyártani, akkor ne ezt mondd, hogy nem tudod leszállítani! Tegyél meg mindent, ha már ott a megrendelés! A befektetőknek a rezsós készítési mód nem tetszett, a “gyárat” komolytalannak gondolják. Egyébként indulásként oké, de tényleg jön már a következő lépés.
    Disztribúcióról beszéltek, hogy bekerülni boltokba. Fontos! Nagyon nehéz bekerülni, de ha bent vagy egy nagyobb üzletláncban, akkor ott bizony kasza van, vagyis óriási forgalom. De! Ahhoz, hogy szóba álljon veled egy bolt, ahhoz látniuk kell, hogy a te termékedet keresik. Meg fogják nézni azt is, hogy te hogyan reklámozod, a vevőknek mi a véleménye… Erre készülj fel. Kapcsolódó cikk: Disztribúció. A szó, ami több száz milliót vagy akár milliárdokat is hozhat

Az előző részek:

Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!