Cápák között 3. évad 9. rész elemzés, véleményezés

Dátum

Megosztás

Mindig el lehet kapni az adásban inspiráló vállalkozókat, ez így volt ismét. Egy olyan új márkát ismerhettünk meg az adásban, amiben az ötletgazdák eszméletlenül jól építik a vállalkozásukat. Nem véletlen, hogy kaptak befektetést!

A 3. évad 9. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 3. évad 9. rész ötletei

Hangol

  • Az ötlet röviden: Zenés, játékos, kétnyelvű, gyerekeknek szóló angol oktatási program. Óvodában személyesen oktat a vállalkozó, továbbá online is.
  • 7 millió forintot kért, amiért 10%-ot ajánlott fel ötletéből. 
  • Nem kapott befektetést.

Minner véleményezés

Tényleg szeretjük a matekot vállalkozóként. 12 500 ft/foglalkozás a bevétel, ami egészen ígéretesnek mondható, sőt árban is versenyképes (1250 Ft/tanuló).

1,4 millió franchise díjnál viszont félrecsúszott a dolog. Belülről a saját ötletünk mindig eszméletlen jó, de franchise-nál egy fontos tényező, hogy mit is adunk azért, hogy valaki csatlakozott. Például a marketing, itt most folyamatos anyagfrissítés, kulcsrakész rendszer. A franchise tagoknak látnia is kell, hogy a fő franchise tulajdonos szintén keres ebből pénzt. Tehát még nincs olyan fázisban, hogy ezt ő franchise-osítsa.

Egyetértek Leventével, a módszert árulva valószínűleg sokkal jobb üzletet lehetne építeni.

Nem lehet egyszerre felszedni ezer almát.

Balogh Levente

Az online részről keveset hallottunk, bár persze itt a személyesség is érdekes, de üzleti modellben az sem utolsó.

Espresso Desk

  • Az ötlet röviden: Finom kávét visz üzleti rendezvényekre, standdal együtt tudják a szervezők kibérelni. Adagonként fizetnek.
  • 10 millió forintot kért, 13%-ért cserébe)

Minner véleményezés

Levente megállapítása, hogy mennyi kávé fogy / fő egy rendezvényen, abszolút mutatta, hogy mennyi potenciál van benne. Vagyis egy ásványvízzel összehasonlítva. Ez eddig szuper, így összehasonlítva, és még a potenciált is mutatta valamennyire.

Az ilyen finom, specialty kávé készítéséhez szükség van a több millió forintba kerülő kávégéphez, vagyis eddig (írok még erről). Sajnos az árbevétel, várható profit kevés ennél az ötletnél. Mindenképpen kell keresni olyan bevételnövelő további szolgáltatást, amivel ki lehet maximalizálni az ottlétet. Ha már a kávéztatást is ő csinálja, akkor mindenképpen a catering-ben is gondolkodnia kellene. Ahogy Balogh Péter is mondja, ezt nehéz eladni. Ennek egyik oka, hogy catering cégekkel is versenyez a vállalkozó.

Ami hátránya lesz a következő időszakban még, hogy egyre több specialty kávét kapszuláznak, és bár persze ettől még a több milliós kávégépen elkészített fekete nedű finomabb, de már a kapszulással is közelítünk hozzá. Utóbbi tehát megoldja a finom kávé problémát, de akár ez egy út is lehet az ötletgazdának.

Korábbi befektetés: mi történt a Jógakaland-dal a befektetés óta?

Demeter Chocolate

  • Az ötlet röviden: csokokádé gyártó családi vállalkozás. 88 milliós árbevételt értek el 2020-ban.
  • 28 millió forint tökét szeretne, 10%-os üzletrészért cserébe. 
  • Nem befektetőre volt szüksége, továbbá ez egy családi vállalkozás, ami szintén messze áll az ilyen tőkebevonástól. Nem kapott befektetést.

Minner véleményezés

Izgalmas cég, izgalmas piac!

Dinasztiát akarnak, de külső tőkét várnak, egy külső befektetőtől. Érzitek ti is, hogy valójában a kettő nem nagyon találkozik.

Az üzlet, vállalkozás teljesen piacképes, teljesen rendben van. A következő lépés előtt állnak, vagyis minél nagyobb volumenben készítsék a csokoládét és minél több folyamatot tudjanak automatizálni. Ehhez új gyártósort szeretnének beszerezni. Biztosan dühítő volt, hogy nem tudnak gyártani, pedig a kereslet megvolt.

Gyártósor beszerzését egyrészt lízinggel, vagy egyéb hitelkonstrukcióban a legjobb beszerezni, még akkor is, ha például a gyártósort nem itthon gyártják le nekünk, hanem például Kínában. Tehát nem a befektetők pénzéből. A másik érdekes dolog itt, hogy itthon van gyártósor beszerzésre támogatás, pályázati lehetőség. Gyártósor cikk a Minneren: Gyártósor beszerzés Kínából

Láttunk már teljesen új piaci szereplőt meghódítani a csokoládé piacot, mindez Hollandiában történt: Erre a holland csokigyártóra furcsán néztek a csokoládéiparban. Ma piacvezetők között vannak

Inkness Tattoo

  • Az ötlet röviden: Tetoválás utóápoló krémeket, kenőcsöket értékesítenek a tetoválókon keresztül.
  • 20 millió forintért cserébe 15%-ot kértek. 
  • Moldován András fektetett a cégbe 30%-os részesedésért 20 millió forint összeget fektet a vállalkozásba.

Minner véleményezés:

Teljesen kerek történet, vállalkozás. Már a pitch ideje alatt éreztem, hogy itt bizony valaki be fog fektetni. Bár úgy érzem, kicsit sok %-ot átengedtek a Moldován Andrásnak.

600 000 tetoválás/év Magyarországon, 2500 tetováló dolgozik itthon. Izgalmas piaci számok, és jó látni, hogy a vállalkozók ezeket az információkat ismerik.

Már több adásban is hallhattuk, hogy a vállalkozások azért, hogy az üzletmenetet minél gyorsabban bedurrantsák, bérgyártókon keresztül készítik a termékeiket. Így nagyobb beruházás nélkül túl lehet élni az első éveket.

Izgalmas döntés volt, hogy nem közvetlenül a fogyasztónak értékesítenek, hanem a végfogyasztó a tetoválótól veszi meg, így a tetováló is tud pénzt keresni. Ez a pont, amikor tényleg ismered a piaci rutinokat, szokásokat és fel tudod mérni, hogy a fogyasztó biztosan hol is találkozik a termékkel, és ott értékesíted. A viszonteladók itt ebben az esetben ellátják a marketinget is, ez egy szerencsés együttállás. Ha szolgáltatókon keresztül értékesítjük a terméket, akkor ezt el tudjuk érni.

Ez a történet, vállalkozás valóban teljesen rendben van, inspiráló volt látni.

További Cápás tartalmak, elemzések

Mándó Milán
Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartsam a lelkesedésed! 9 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások működését fejlesztem, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!