Cápák között 3. évad 9. rész elemzés, véleményezés

Mindig el lehet kapni az adásban inspiráló vállalkozókat, ez így volt ismét. Egy olyan új márkát ismerhettünk meg az adásban, amiben az ötletgazdák eszméletlenül jól építik a vállalkozásukat. Nem véletlen, hogy kaptak befektetést!

A 3. évad 9. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.

Cápák között 3. évad 9. rész ötletei

Hangol

  • Az ötlet röviden: Zenés, játékos, kétnyelvű, gyerekeknek szóló angol oktatási program. Óvodában személyesen oktat a vállalkozó, továbbá online is.
  • 7 millió forintot kért, amiért 10%-ot ajánlott fel ötletéből. 
  • Nem kapott befektetést.

Minner véleményezés

Tényleg szeretjük a matekot vállalkozóként. 12 500 ft/foglalkozás a bevétel, ami egészen ígéretesnek mondható, sőt árban is versenyképes (1250 Ft/tanuló).

1,4 millió franchise díjnál viszont félrecsúszott a dolog. Belülről a saját ötletünk mindig eszméletlen jó, de franchise-nál egy fontos tényező, hogy mit is adunk azért, hogy valaki csatlakozott. Például a marketing, itt most folyamatos anyagfrissítés, kulcsrakész rendszer. A franchise tagoknak látnia is kell, hogy a fő franchise tulajdonos szintén keres ebből pénzt. Tehát még nincs olyan fázisban, hogy ezt ő franchise-osítsa.

Egyetértek Leventével, a módszert árulva valószínűleg sokkal jobb üzletet lehetne építeni.

Nem lehet egyszerre felszedni ezer almát.

Balogh Levente

Az online részről keveset hallottunk, bár persze itt a személyesség is érdekes, de üzleti modellben az sem utolsó.

Espresso Desk

  • Az ötlet röviden: Finom kávét visz üzleti rendezvényekre, standdal együtt tudják a szervezők kibérelni. Adagonként fizetnek.
  • 10 millió forintot kért, 13%-ért cserébe)

Minner véleményezés

Levente megállapítása, hogy mennyi kávé fogy / fő egy rendezvényen, abszolút mutatta, hogy mennyi potenciál van benne. Vagyis egy ásványvízzel összehasonlítva. Ez eddig szuper, így összehasonlítva, és még a potenciált is mutatta valamennyire.

Az ilyen finom, specialty kávé készítéséhez szükség van a több millió forintba kerülő kávégéphez, vagyis eddig (írok még erről). Sajnos az árbevétel, várható profit kevés ennél az ötletnél. Mindenképpen kell keresni olyan bevételnövelő további szolgáltatást, amivel ki lehet maximalizálni az ottlétet. Ha már a kávéztatást is ő csinálja, akkor mindenképpen a catering-ben is gondolkodnia kellene. Ahogy Balogh Péter is mondja, ezt nehéz eladni. Ennek egyik oka, hogy catering cégekkel is versenyez a vállalkozó.

Ami hátránya lesz a következő időszakban még, hogy egyre több specialty kávét kapszuláznak, és bár persze ettől még a több milliós kávégépen elkészített fekete nedű finomabb, de már a kapszulással is közelítünk hozzá. Utóbbi tehát megoldja a finom kávé problémát, de akár ez egy út is lehet az ötletgazdának.

Korábbi befektetés: mi történt a Jógakaland-dal a befektetés óta?

Demeter Chocolate

  • Az ötlet röviden: csokokádé gyártó családi vállalkozás. 88 milliós árbevételt értek el 2020-ban.
  • 28 millió forint tökét szeretne, 10%-os üzletrészért cserébe. 
  • Nem befektetőre volt szüksége, továbbá ez egy családi vállalkozás, ami szintén messze áll az ilyen tőkebevonástól. Nem kapott befektetést.

Minner véleményezés

Izgalmas cég, izgalmas piac!

Dinasztiát akarnak, de külső tőkét várnak, egy külső befektetőtől. Érzitek ti is, hogy valójában a kettő nem nagyon találkozik.

Az üzlet, vállalkozás teljesen piacképes, teljesen rendben van. A következő lépés előtt állnak, vagyis minél nagyobb volumenben készítsék a csokoládét és minél több folyamatot tudjanak automatizálni. Ehhez új gyártósort szeretnének beszerezni. Biztosan dühítő volt, hogy nem tudnak gyártani, pedig a kereslet megvolt.

Gyártósor beszerzését egyrészt lízinggel, vagy egyéb hitelkonstrukcióban a legjobb beszerezni, még akkor is, ha például a gyártósort nem itthon gyártják le nekünk, hanem például Kínában. Tehát nem a befektetők pénzéből. A másik érdekes dolog itt, hogy itthon van gyártósor beszerzésre támogatás, pályázati lehetőség. Gyártósor cikk a Minneren: Gyártósor beszerzés Kínából

Láttunk már teljesen új piaci szereplőt meghódítani a csokoládé piacot, mindez Hollandiában történt: Erre a holland csokigyártóra furcsán néztek a csokoládéiparban. Ma piacvezetők között vannak

Inkness Tattoo

  • Az ötlet röviden: Tetoválás utóápoló krémeket, kenőcsöket értékesítenek a tetoválókon keresztül.
  • 20 millió forintért cserébe 15%-ot kértek. 
  • Moldován András fektetett a cégbe 30%-os részesedésért 20 millió forint összeget fektet a vállalkozásba.

Minner véleményezés:

Teljesen kerek történet, vállalkozás. Már a pitch ideje alatt éreztem, hogy itt bizony valaki be fog fektetni. Bár úgy érzem, kicsit sok %-ot átengedtek a Moldován Andrásnak.

600 000 tetoválás/év Magyarországon, 2500 tetováló dolgozik itthon. Izgalmas piaci számok, és jó látni, hogy a vállalkozók ezeket az információkat ismerik.

Már több adásban is hallhattuk, hogy a vállalkozások azért, hogy az üzletmenetet minél gyorsabban bedurrantsák, bérgyártókon keresztül készítik a termékeiket. Így nagyobb beruházás nélkül túl lehet élni az első éveket.

Izgalmas döntés volt, hogy nem közvetlenül a fogyasztónak értékesítenek, hanem a végfogyasztó a tetoválótól veszi meg, így a tetováló is tud pénzt keresni. Ez a pont, amikor tényleg ismered a piaci rutinokat, szokásokat és fel tudod mérni, hogy a fogyasztó biztosan hol is találkozik a termékkel, és ott értékesíted. A viszonteladók itt ebben az esetben ellátják a marketinget is, ez egy szerencsés együttállás. Ha szolgáltatókon keresztül értékesítjük a terméket, akkor ezt el tudjuk érni.

Ez a történet, vállalkozás valóban teljesen rendben van, inspiráló volt látni.

További Cápás tartalmak, elemzések

Üzleti esettanulmány


Így indít be a Minner egy piactér vállalkozást. Egy ajándék, hobbi, lakberendezés termékekkel kapcsolatos termékajánló oldal indul a videósorozattal párhuzamosan (illetve podcast-ra is feltöltjük az anyagot). Ez egy több mint 8 részes sorozat lesz, és napra lebontva mutatjuk be a piacterünk indulását, kezdeti lépéseit, számait, statisztikáit. Az oldal már éles, te is követni tudod a videón kívül is majd.

Nézd meg az első videót, kukkantsd meg a piacterünket! Kattints ide!

Mándó Milán
Azt az üzleti blogot írom, amit én is szívesen olvasnék. A célom, hogy nap mint nap benntartsalak az üzleti flowban, fenntartom a lelkesedésed!. 6 éve foglalkozom azzal, hogy vállalkozások üzleti modelljét alakítom át, újítom meg. Imádom az üzleti statisztikákat, stratégiákat, kutatásokat és ezeket mind összekapcsolni. És ebben segítek neked is a cikkekben, oktatásokban, sőt akár chaten is!

Instant posztok

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

A Minner üzleti küldetések száma elérte a nyolcvanat, ennek alkalmából nyereményjátékot hirdetünk! 
A részvételhez csak arra kérünk: fejleszd magad és a vállalkozásod! Teljesíts legalább 10 küldetést, dokumentáld ezek eredményét valamilyen formában (lehet az képernyőfotó, vagy írott beszámoló), és küldd el nekünk az info@minner.hu e-mail címre. Egy e-mailben várjuk azt a Word vagy PDF dokumentumot, amely az összes általad teljesített küldetést tartalmazza.

Díjazás:
• Főnyeremény: szponzorált megjelenés a Minner.hu oldalon (értéke: 195.000 Ft) VAGY ugyanezen értékben Minner marketingcsomag (MinnerAkadémia képzések, üzleti konzultáció)
• A második és harmadik helyezett részt vehet egy-egy üzleti konzultáción Mándó Milánnal, a Minner.hu és a MinnerAkadémia alapítójával (értéke: 39.500 Ft)
• Minden induló garantált nyereményben részesül! Ha a kiírásnak megfelelően benevezel és teljesíted a feladatot, biztosan tiéd egy, az alábbi listáról szabadon választható MinnerAkadémia minikurzus (értéke 8.900-12.900 Ft)!

További részletek a minner.hu/kuldetes oldalon!

MinnerInstant

Első rendelési hozamlehetőség a kínai import információkból

  • Befektetési összeg: 69 900 Ft-ba kerül az a tudás, aminek köszönhetően lesz terved, információd, tudásod a megfelelő kínai partner kiválasztásához, a rendelések kezeléséhez, vagy például a vámoláshoz.
  • Várható hozam: 1 000 000 Ft, ennyi az átlagos hozam a kezdő kínai import rendeléseknél, amikor valaki maga végzi az importálást. Általában 1-1,5 millió forint értékben történik meg az első rendelés, és beleszámítva a szállítási és egyéb költségeket is, és utána az eladási árat számolva kb. 1 millió forint körül lesz a hozamod. Ennél lehet több is. Ahogy szakértőnk mondja, a matek akkor jön ki, ha a beszerzési ár duplájáért lehet eladni a terméket. Ennek oka, hogy fel tudj készülni minden változó tényezőre. 
  • A befektetésed: Kínai Import, Alibaba online képzés

Az információk hiánya miatt halogatunk projekteket, mint például azt, hogy végre elinduljon a kínai import szállítmányunk. Szerezd be a tudást, aminek köszönhetően végre bele tudsz vágni! És a kezdeti hozam később még tovább növekszik! 

MinnerInstant

Látod a háttérben a két Costa Coffee feliratot? Egyik itt előrébb egy kávézó / önkiszolgáló étterem kifüggesztett logója, hogy náluk Costa Coffee-t szolgálnak fel, a másik egy Costa Coffee kávézó, amit a hazai Costa Coffee lánc üzemeltetett. Ez zárt most be, lényegében azért, mert a Coca-Cola (Costa márka tulajdonosa) több száz kisebb vendéglátóegységnek adta oda a jogot, hogy kitehessék, náluk Costa Coffee is van. Apróság, de mégis így borítja az egész üzletmenetet.

A Telex-en most olvasható egy frissebb nyilatkozat az L-Coffee Kft vezetőjétől. Kattints ide!


Megnézem a többi Instant üzleti posztot! 

Hol tart a vállalkozásod?

További friss cikkek

Zseniális reklám a Mindentment fogászattól
A Revolutnál is lesz részletfizetés. Vásárolj most fizess később