Az évad utolsó része. Befektetés történt ebben az adásban is, érdekes projektek voltak. Ismét bebizonyosodott, hogy érdemes számolni folyamatosan. Már több adás óta úgy láttam, Moldován András furcsán reagál néha az ötletekre, az adásban leszólja őket, szarkazmust használ… Most például egy autómosós ötletnél bár adott ajánlatot, előtte azért ironizált egyet. Mintha morcos lenne mostanában.
A 2. évad 10. részét itt eléred az RTL Most-on. Az alábbi cikk spoileres lehet, ha még nem láttad. Érdemes egyszerre nézni a videót és hozzá nézni a Minner elemzését. A pitch-eket ide beágyazom, a befektetők reakciója miatt érdemes megnézni a teljes adást.
Cápák között 2. évad 10. rész ötletei
Midrate – pénzváltó
- Az ötlet röviden: Pénzváltás közvetítő weboldal magánszemélyek között
- 120 millió forintot kért 30%-os részesedésért cserébe
- Senki nem fektetett az ötletbe, nem látták benne a megfelelő bevételgenerálást.
- Minner véleményezés: Az igény látszik, hiszen fel tudtak mutatni eredményeket. 3 éves az oldal, ilyenkor már termelnie kell pénzt, de itt még 0 az árbevétel. Ez így sajnos nem működőképes, hiszen az üzleti modellben már az elején rosszul volt kalkulálva a bevétel. Az ötletgazda pedig pont költségvetéssel foglalkozott a korábbi munkahelyén, számolnia kellett volna. Már rég az online felé is érdemes lett volna fordulnia, például a kriptovaluták által, ott sokszor látható hogy bár online, de offline is történik tranzakció (forintért cserébe például HUF – BTC váltás).
Hasonló ötlet volt a Minner üzleti ötletei között:
Clevercup
- Az ötlet röviden: Környezettudatos elviteles kávéspohár, a rajta szereplő QR kód segítségével még a vásárlást is le tudja bonyolítani a vevő. Bevételük van a poharak eladásából is, de a kávék eladásából is, mivel egy szoftvert adnak a kávézók kezébe.
- 30 millió forintot kértek 7%-os részesedésért cserébe
- Nem fektettek be, de tetszett a Cápáknak az ötlet.
- Minner véleményezés: Nem értek egyet Andrással, hogy a környezettudatos rész átverés lenne, és felesleges a pohár. Az ilyen megoldások lelke, hogy a fogyasztó rutinjába könnyen beilleszthető legyen, ahogy azt hallgathattad az IKEA-s podcastban. A pohárral így könnyebben rá tudjuk venni a vásárlókat, hogy használják a rendszert.
Ahogy Tomán Szabina is rávilágított, ez lényegében egy hűségprogram is részben, rengeteg visszatérő vásárlót eredményez, és kiszámítható, előre jelezhető bevételt. Az ötlet nagyon jó, főleg azzal a megoldással hogy a kávézókra épít és úgy a felhasználókra. A Starbucks online fizetési megoldását például több mint 20 millióan használják aktívan (többet között én is), tehát a piacban valóban van potenciál.
Hűségprogram példák, cikkek:
Cloud 9 – fagylalt desszert
- Az ötlet röviden: Speciális fagylalt desszert. A cég már bevételt termel.
- 20 millió forintot kér 10%-os részesedésért cserébe
- Senki nem fektetett az ötletbe
- Minner véleményezés: Tavaly több fagylalt befektetésük is volt a Cápáknak, azért sem haraptak rá most erre. Nagyon nehéz egyedi ételekkel piacot szerezni. Erre példa a Kolbice, akiknél nem jött el az üzleti robbanás, mert az emberek nem keresik elégszer, még nincs benne az étkezési alternatívánkban annyira, hogy igazán nagy forgalmat lehessen generálni (kevés a visszatérő vásárló).
Ennél az ötletnél is lesz majd egy határ, és ez a bővülést nehezíteni fogja. Ennél jó irány lehet, ha éttermeknek szállítanák be ezeket a fagylalt desszerteket, máris egy jobban skálázható bevétel lehetne. És ahogy már fent is említettem a rutint, ezzel teljesen más helyzetbe helyeznék a terméket, ami segítené a bővülést is. A pitch elején pont erről beszél az ötletgazda, hogy onnan jött az ötlet.
Cleango
- Az ötlet röviden: Mobil autómosás, házhoz mennek. Ehhez kerékpárt használnak, applikációval lehet rendelni.
- 30 milliót kért 10%-ért cserébe
- 4 befektető is tett ajánlatot, végül Péter és Gyula fektetett bele 30 millió forintot 15-15%-os részesedésért cserébe, továbbá 2 éven belül visszavásárlási lehetőséget kap az alapító.
- Minner véleményezés: Az autótisztítás piac óriási, ahogy hallhattuk a pitchben is. Nem véletlen, hogy több Minner ötletben is volt már erről szó. Csak a belvárosra, csak Budapestre koncentrálni jó ötlet, ennél a megoldásnál. Erről nem is kell többet beszélni.
Az évad összes része, véleményezése:
- Cápák között 2. évad 1. rész véleményezés, elemzés
- Cápák között 2. évad 2. rész véleményezés, elemzés
- Cápák között 2. évad 3. rész véleményezés, elemzés
- Cápák között 2. évad 4. rész véleményezés, elemzés
- Cápák között 2. évad 5. rész véleményezés, elemzés
- Cápák között 2. évad 7. rész véleményezés, elemzés
- Cápák között 2. évad 8. rész véleményezés, elemzés
- Cápák között 2. évad 9. rész véleményezés, elemzés