Elmúlt 10 évben szokásommá vált, hogy nyáron leülök többször is és tudatosan átnézem a vállalkozásomat, tervezek, számolok, új irányokon gondolkodok. Természetesen pihenni is kell, nem is azt mondtam, hogy munka-munka-munka. Ilyenkor nyáron azért is jó, mert az embernek a jó idő miatt alapból jobb a kedve, ami kutatások alapján is pozitívan hat a gondolkodásra, pozitívabb szemléletmódra. Jelenleg nemcsak a rossz gazdasági környezet miatt kell újratervezni, vagy átvizsgálni a cégünket, hanem valóban a
változó világra nekünk is változással kell reagálnunk.
Na, de mit és hogyan? Ehhez szeretnénk eszközrendszert, segítséget, segédleteket adni a Minnernél. Ezt csináljuk mát több mint 10 éve! Több mint 13 000 vállalkozó, cégvezető, vezető vett már részt képzéseinken, vagy jött el személyesen hozzánk.
Tűzoltás mellett nincs idő a tervezésre. Itt a nyár, használd ki! Tudatos cégfejlesztés a Minnerrel!
Én ne tudnám, hogy milyen az, amikor 0-24-ben a vállalkozásodban dolgozol?! Szia! Mándó Milán vagyok a Minner.hu alapítója, több mint 10 éve építem már ezt a céget.
Egy magyar kisvállalkozó egészen biztosan időhiánnyal küzd. Nehéz jó munkaerőt találni, akinek delegálhatóak a feladatok, a gazdasági körülmények miatt legtöbbször a cégvezető is könyékig benne van a napi feladatokban.
Kicsit el kell ettől mozdulni, ha szeretnék áttörni a plafont. Sőt nem kicsit, nagyon!
#kutatás: A The Alternative Board kutatása hasonló eredményre jutott, mint a korábbi felmérések, miszerint a sikeres cégvezetők:
- munkaidejük 68%-ában operatív tevékenységet végeznek (napi rutin feladatok, delegálás…)
- 32%-ában a cég stratégiai dolgaival foglalkoznak, vagyis tervezés, elemzés, növekedési stratégia kitalálása.
Mivel nehéz egész évben a napi munkaidődbe beiktatnod ezt a stratégiai, tudatos tervezést, így most nyáron picit szánj rá több időt!
#kutatás: Egy 2010-es kutatásból (bár régi, de tapasztalataink alapján még mindig megállja a helyét) 11 046 vállalkozást vizsgálva kiderült, hogy 30%-kal gyorsabban nőttek azok a cégek, akik aktívan foglalkoztak a vállalkozásuk jövőjükkel, akik frissítették üzleti tervüket.
Mit is csinálj most? Hová tudsz nyúlni? Kell valami mankó!
Szuper, hogy belevágsz a tudatos cégfejlesztésbe! Mihez is nyúlhatsz most?
Lássuk csak! Üzleti könyvek! Abszolút jó választás, ösztönözlek is, hogy olvass ki minél többet. Én már több száznál járok. Persze itt a legnagyobb nehézség tudod mi? Te is tapasztaltad már, hogy persze sok okosság van a könyvekben, de éppen pont aktuálisan azt beépíteni a cégedbe igencsak nehéz.
Képzések. Hajaj! Mindenképpen hasznos, és képezd magad minél többször képzésekkel is, sőt munkatársaidat is. Ezen a tervezés területen nagyon kevés magyar tudásanyag lelhető fel csak. És persze nyár van, nem a képernyőt akarod folyton bambulni.
Akkor mi a megoldás?
Letölthető guide-ok, üzleti cikkek, rövid útmutatók, üzleti terv. Ez lesz a megoldás! A Minner egyablakos megoldással adja a kezedbe mindezt a Minner Előny előfizetéssel.
A Minner ajánlata, amivel segítünk tudatosan tervezni a vállalkozásod jövőjét!
Egy előfizetés, végtelen lehetőség a tervezéshez, stratégia kialakításhoz.
Rendszerezett tudásanyagokat, példákat kaptok a Minner Előny előfizetésben. Mi is ezt használjuk a Minner üzemeltetése során és már közel 1000 vállalkozás személyesen is ezt megtapasztalhatta a tanácsadások keretében.
Mennyi az ára? 6900 Ft/hó – tehát nyáron maximum 20700 Ft-ból nemcsak az alábbi hasznos anyagokat kapod meg, hanem benne van az összegben például a Minner-féle üzleti terv is, ami igazán segíti a tervezést is (NEM a klasszikus, unalmas üzleti terv).
Összegyűjtöttem azokat a Minner. Előny anyagokat, amelyek pont ebben segítenek:
Mentsd le ezt a cikket, küldd el magadnak e-mailben, de a Minner Előny aloldalon is megtalálod majd kiemelve a nyáron! minner.hu/elony
Tehát előfizetőként
- a letölthető útmutatókat az előfizetés részeként le tudod tölteni (PL. Facebook hirdetés alapok útmutató).
- Hozzáférsz a zárt cikkekhez, amelyek tűpontosan ezekben a témákban készültek és nemcsak edukálnak, hanem új utakat is megnyitnak ezek a tartalmak. Például a Gyorsan növekvő cégek cikksorozat.
- Hozzáférsz a részletes megvalósítási lépésekkel bemutatott Cégfejlesztési ötletekhez
Üzleti terv minta. Használd a Minner-féle üzleti tervet a folyamatos tervezéshez is
Felmerül a Minner vállalkozók körében, hogy szükségük lenne egy olyan üzleti terv sablonra, ami az aktív üzleti tervezést, stratégia alkotást is segíti. 2 évvel ezelőtt elkészítettünk egy rövid és egy hosszabb üzleti terv sablont. Közel 1000 vállalkozó volt már személyesen a Minnernél, ezeket a tanácsadásokon is aktívan használjuk az üzleti terv anyagait.
Kinek ajánljuk?
Haladó vállalkozóknak is, hogy elkészítsék azt az üzleti tervet, amire támaszkodhatnak a következő 1-5 évben. A Minnernél nekem is van egy olyan üzleti tervem, amit folyamatosan frissítek, elején volt sok munka elkészíteni, most már csak bővítem.
Miben segít?
- Piackutatás résznél olyan kérdéseket, területeket vizsgálsz meg, amelyre most még nem gondoltál és előre mozdítja a bizniszed.
- Új termék, szolgáltatás fejlesztése esetén mankót kapsz, hogy mire figyelj a tervezésnél, hogy illeszd be a mostani üzleti modelledbe
- Marketing terv résznél felülnézetből látod a majd a marketinged, marketinget. Sokkal könnyebben tudsz stratégiát alkotni.
- Bevétel / nyereség résznél új megvilágításba helyezzük a pénzügyeket, ki tudod deríteni hol van még pénz.
Az üzleti terv sablonokhoz videósegédletet is készítettünk, ami felér egy plusz tudásanyaggal, üzleti képzéssel is.
Előfizetőként itt éred el a rövid és a hosszabb Minner-féle üzleti tervet: Üzleti terv minta. Használd a Minner-féle üzleti tervet a folyamatos tervezéshez is
A tervezéshez szükség lehet KPI-okra, SMART célokra
#kutatás: A Small Business Economics-ban megjelent kutatási eredmények alapján, azok a cégek, akiknek volt terve, továbbá ebben meghatározott KPI mutatói, (kulcs hatékonysági mutatók, teljesítménymutatók), SMART céljai, azok a cégek 271%-kal nagyobb arányban zártak le sikeresen projekteket. Ez jó! Tudni kell elengedni, tudni kell elemezni. Terv nélkül pedig nehezen vesszük észre, mikor is kell lépnünk.
A Minner Előny előfizetők azonnal használható segédletet kapnak KPI, SMART célok témában itt:
- Cégfejlesztési ötletek 2.: SMART célok, csapatcélok, KPI. Ez hozza a növekedést!
- Üzleti terv minta. Használd a Minner-féle üzleti tervet a folyamatos tervezéshez is
Gyorsan növekvő cégek – törjük át az a plafont! 10X növekedés
Több éve elindítottad már a vállalkozásod, szépen növekedett is, de valahogy elmaradt az a nagy áttörés, amit vártál? Nem vagy egyedül, ezen sok cég átmegy. Ha éppen azon gondolkozol, hogy vajon mivel lehetne áttörni azt a plafont, amit most elértél a cégedben, akkor jó helyen jársz. Tudjuk, hogy neked is csak 40 órából áll egy hét (vállalkozóknak 60-70), de gondolj bele, hogy a piaci szereplők közül sokaknak ennyi és mégis sikerült nekik. Ami most a legnehezebb lehet, hogy ott vagy, lehet el is vagy úszva a munkával de mégis azt érzed, hogy ugyanazokat a köröket futod.
Akkor neked a Gyorsan növekvő cikksorozat anyagaira van szükséged. Mi vár most rád? Kerülj 10X előnybe! Ismerd meg mit tudnak a gyorsan növekvő cégek!
- Az 1. feladat, hogy Minner Előny taggá válj, vagyis előfizess erre a prémium tartalomra (+sok egyéb letölthető guide és tartalom). Ezt itt tudod megtenni (vagy az alábbi cikkek bármelyikén keresztül) – 6900 Ft/hó: minner.hu/elofizetes/
- A cikksorozat tartalmai, a „plafon áttörő” útmutatód, amibe ingyenesen is bele tudsz olvasni:
- Mi a titka a gyorsan növekvő cégeknek? Hogyan kell áttörni a növekedést gátló plafont? 1. rész
- Hogyan elemezzem a cégem? Így derítsd ki, hogy mit kell változtatni. Gyorsan növekvő cégek 2. rész
- Marketingszemlélet a 10X cégeknél. Gyorsan növekvő cégek 3. rész
- Mit és hogyan? Kulcstényezők a növekedéshez. Gyorsan növekvő cégek 4. rész
- Tanulj azoktól, akik elbuktak a növekedésben. Gyorsan növekvő cégek 5. rész
- Innovációs csapat létrehozása. Gyorsan növekvő cégek 6. rész
A Minner így is dolgozza fel a tartalmakat
Cégfejlesztési ötletek – Egy másik nézőpont
A nyáron folyamatosan töltjük fel az új rovatunkba a Cégfejlesztési ötleteket. Itt megfogunk egy részt a cégben, amiről részletes megvalósítási lépéseket adunk a Minner Előny előfizetők kezébe. A rovat célja, hogy csak rábökj egy fejleszteni való területre, majd elolvasd a először nagy vonalakban mit kell csinálni (ezt a részt ingyen is lehet olvasni), majd a tagok számára elzárt részben a részletes megvalósítási lépéseket találod. Ezeket akár te, akár munkatársaidnak delegálva meg tudjátok valósítani. Látom már most, hogy előfizetőink ki is nyomtatják ezeket.
Ezek a cégfejlesztési ötletek már elérhetőek a Minneren, ez a nyáron heti rendszerességgel bővül!
- Cégfejlesztési ötletek 1.: Adjunk el jobb szöveggel!
- Cégfejlesztési ötletek 2.: SMART célok, csapatcélok, KPI. Ez hozza a növekedést!
- Cégfejlesztési ötletek 3.: Készítsünk reklámvideót. Videómarketing indul!
- Cégfejlesztési ötlet 4.: Előbb jöjjön össze az üzlet, gyorsabb kiszolgálás, pénzforgási sebesség növelése
- Cégfejlesztési ötletek 5.: Szerezzünk 1000 véleményt és havi 20% forgalom-növekedést!
Ez még csak a tervezést segíti! Van még itt más is!
Most tehát arra koncentráltunk, hogy a tervezés, stratégia, cégfejlesztés részében segítsünk téged. A Minner Előny előfizetéshez rengeteg további hasznos anyag kapcsolódik.
- A friss cikkeket a minner.hu/elony oldalon eléred. Ingyenes részükbe bele tudsz olvasni. Tudod, ha már többnél is bosszankodsz, hogy nem tudod tovább olvasni, csak tagként, akkor az jelzés, hogy előfizetővé kell válnod. A tartalmak olvasása segít fejleszteni az üzleti szemléletmódodat.
- Letölthető útmutatókkal, guide-okkal segítjük az Előny tagokat. Például Facebook hirdetés útmutató, B2B sales stratégiák, Közösségi média poszt ötletek. Lásd itt: Minner Előny letöltések, útmutatók
- A Cégfejlesztési ötletek most az, amire láthatóan előfizetőink nagy számban koncentrálnak.
Kerülj előnybe!
2-5 perc múlva már a Minner Előny anyagait is eléred az előfizetést követően:
Bármikor lemondható!
Neked még kezdő céged van?
Ha ezt a cikket úgy olvastad, hogy még nem tartasz ott, hogy a plafont súrold, csak érdekelt a téma, akkor a következőt javaslom: A feladat nálad, hogy elérjük, hogy céged felfejlődjön arra a szintre, aminél a feni szituációt érzed. Tehát minden olyan területen le tedd az alapokat, mint a marketing, termék, jó árazás, célcsoport, jó ügyfélkiszolgálás, feladatmenedzsment. Neked egy másik „útvonalat” ajánlok a Minner Előny tagságban.
- Szintén azzal kezdődik, hogy Minner Előny taggá válasz (6900 Ft/hó): minner.hu/elofizetes/
- A következő lépés Minner-féle üzleti terv, sablon letöltése: Üzleti terv minta. Használd a Minner-féle üzleti tervet a folyamatos tervezéshez is
- Aztán folytatódik ezzel a tartalommal 1 millió forintból marketing. Így csináld!
- Legyünk hatékonyak is: Projektmenedzsment, feladat kezelő appok. Kellenek a cégbe? (Trello és a többiek)
- Ismét egy kis marketing: Kevés pénzből marketing? Így szerezz vevőket pénztárcakímélő módon
- A többit pedig rád bízzuk, mert rengeteg anyag vár rád a Minner Előny előfizetésbe!
Forrás: thealternativeboard.com / 2016
Harvard Business Review / 2018:
Francis J. Greene University of Edinburgh Business School és Christian Hopp RWTH Aachen University,
Brinckmann, J., Grichnik, D., & Kapsa, D. (2010). Should entrepreneurs plan or just storm the castle?
Liao, J., & Gartner, W. B. (2006). The effects of pre-venture plan timing and perceived environmental uncertainty on the persistence of emerging firms. Small Business Economics, 27(1), 23-40. doi: 10.1007/s11187-006-0020-0
Fotó: Envato License