Miközben előkészíted a webáruházadat az indulásra, intézed a jogi ügyeket, weboldal tervezés, termék keresés és hasonlók, előtte már elkezdhetnél tenni érte, hogy még sikeresebben indulj. Vagy éppen kacsintgatsz a webshop indítással, de még gyűjtöd a tőkédet, addig is elkezdhetnéd az alábbi tippek, ötletek valamelyikét (vagy akár mindet). Vágjunk bele!
A Shoprenterrel együttműködve az e-kereskedelem rovatban olyan tartalmakat készítünk, amivel a webáruházad az első lépéstől profin működhet. Ahogy a Minnertől megszokhattad, azt keressük, hogyan lehet jobban csinálni!
Webáruház indítás előtti ötletek
A webáruház indítás lépéseit egy korábbi cikkben találod, most olyan ötleteket adok, ami segíti felturbózni már az indulás előtt a marketinged, ismertséged. Még a beszállítókkal, partnerekkel való tárgyalást is meg fogják könnyíteni ezek a tippek, mert már látják, hogy bizony nem 0-ról indulsz.
A következő tippeket úgy képzeld el, hogy legalább 3-8 hónapot foglalkozol velük, közben persze már elindíthatod a webshopod, de ezt már csináld meg most!
Blog, videóblog indítás
Indítsd már béta verzióban úgy a webáruházad, hogy még terméket nem teszel ki a főoldalra, de már elindítod a blogbejegyzéseket, vagy Youtubeon a videóblogod (természetesen Facebook és Instagram profilt is csinálj)! A videóblog azért is érdekes lehet, mert egy kutatásból kiderült, hogy a Youtube-ot kevésbé használják a hazai webáruház tulajdonosok. Míg nemzetközi piacban ez is dobogós. Itthon nem használják, mert időigényes, illetve drágának gondolják (pedig nem az). Ezen a terülten tehát nagyot tudnál húzni, alkotni!
Tehát gyűjts követőket már a webáruház indítás előtt a közösségi oldalaidra, feliratkozókat hírlevélre, vagy chatbotra és mikor elindulsz, már nem 0-ról indulsz.
A tartalmakkal be tudod vonzani az embereket, kösd le a figyelmüket!
Tudod, mi ebben a jó? Hogy te tudod már, hogy webshop lesz, de ők még nem. Gondolkodj előre!
Affiliate marketing, partnerprogram
Ez nagyban épül az előzőre, mivel a blogon, vagy Youtube oldaladon keresztül már affiliate megoldással kipróbálhatod magad és egy kis bevételre is szert teszel. Gondolj bele, hogy nem kell bajlódnod a rendelésekkel, hanem a weboldalad látogatói a kattintásuk után ha 30 vagy 90 napon belül vásárolnak az adott partnerednél, akkor jutalékot kapsz.
Reklámozod más termékét, és vásárlások után kapsz jutalékot. Semmit nem kockáztatsz!
Egy korábbi cikkben írtam már erről a megoldásról (43. üzleti ötlet: Csináld meg az európai Wish-t)
Lényegét leírom ide:
Beregisztrálsz olyan webáruházakhoz, ecommerce oldalakhoz, akiknél van affiliate lehetőség. Például Aliexpress, vagy olyan affiliate közvetítő oldalakhoz, mint a TradeTracker (magyar webhopok is vannak ott), Dognet (hazai cégek, support van).
A blogodban az egyes blogbejegyzésekbe, vagy a végére beteszed a terméket, képként, vagy szövegben, és belinkeled. A link alapján tudják követni, hogy tőled jött a látogató, és ha akár később is vásárol, te kapod a jutalékot.
Hogy csináld: itt írtam le a lépéseket, ebben a cikkben:A dropshipping vállalkozásodat ilyen egyszerűen el tudod indítani, akár munka mellett is.
Ötlet az utóbbihoz – terméklisták, ajánlások
Pár hónapja csináltam ilyen ajánlókat, például ezt: 5 kütyü startupoktól, amit most olcsón be tudsz szerezni
Én is meglepődtem, hogy milyen eredménye volt. Ezt hallgasd!
- 7000-en olvasták csak ezt a cikket
- átlagosan az olvasók 8%-a kattintott valamelyik termékre
Ezt tudod miért jó arány? Mert ennél direktebb reklám nincs! Ilyet is tudsz csinálni a blogodban, vagy csak erre építs valamilyen üzletet, hogy ilyen listákat, ajánlókat készítesz, de akár még Youtube videóban is.
Saját példa:Így indítunk be egy új termékkereső oldalt, vállalkozást
Hajrá! Ha segítség kell, akkor pedig: a Minner Vállalkozói képzésében több videóban is szó van a webáruház építéséről, sőt konkrét példákat is hozok bennük. Az egyik videónak az a címe, mint amit fent vastagon szedtem. Érdemes beszerezned az online, videós képzést! Még mentorprogram is tartozik hozzá! Kattints ide!
Az új webáruházak – erre készülj!
Az elkövetkező években radikális változás lesz megfigyelhető a hazai e-kereskedelemben is. Az árverseny óriási, az a webáruház ér el nagyobb sikereket, aki képes a vevőire koncentrálni és olyan üzleti modellt alkalmaz, ami hosszútávon odaláncolja a vevőit. A top ligás versenyzők (Emag, Alza, Extreme Digital) helyett új piacot kell találnod.
A cikkek:
- Itt kezdd! Átfogó anyag a webáruház átalakításról, transzformációról új üzleti modellekről: Ideje újragondolni a webshopod üzleti modelljét! Webáruház transzformáció
- Sajátmárkás termékek cikkek, podcast, hanganyag:
- Esettanulmány, példa:
- Pénzt kérni a vevőktől a hűségprogram csatlakozásához? Igen! Webáruház transzformáció
- A vásárlók 95%-a elolvassa az értékeléseket vásárlás előtt – ÚJ CIKK!
- Bérgyártás:
Webáruházhoz tartozó cikkek még:
- Webáruház indítás lépései, feltételei
- Milyen termékkel lehet a legtöbbet keresni egy webáruháznál? Mit árulj?
- Webshop marketing. Ezt a marketinget alkalmazzák a hazai webáruházak
- Webáruház ötletek, üzleti ötletek
- Megéri most beszállni az e-kereskedelembe? Beszéljenek a számok!
- És ha még kell tartalom!30+ cikk a sikeres webáruház üzemeltetésről. Haladó anyagok, esettanulmányok