Webshop indítás előtti ötletek

Miközben előkészíted a webáruházadat az indulásra, intézed a jogi ügyeket, weboldal tervezés, termék keresés és hasonlók, előtte már elkezdhetnél tenni érte, hogy még sikeresebben indulj. Vagy éppen kacsintgatsz a webshop indítással, de még gyűjtöd a tőkédet, addig is elkezdhetnéd az alábbi tippek, ötletek valamelyikét (vagy akár mindet). Vágjunk bele!

Webáruház indítás előtti ötletek

A webáruház indítás lépéseit egy korábbi cikkben találod, most olyan ötleteket adok, ami segíti felturbózni már az indulás előtt a marketinged, ismertséged. Még a beszállítókkal, partnerekkel való tárgyalást is meg fogják könnyíteni ezek a tippek, mert már látják, hogy bizony nem 0-ról indulsz.

A következő tippeket úgy képzeld el, hogy legalább 3-8 hónapot foglalkozol velük, közben persze már elindíthatod a webshopod, de ezt már csináld meg most!

Blog, videóblog indítás
Indítsd már béta verzióban úgy a webáruházad, hogy még terméket nem teszel ki a főoldalra, de már elindítod a blogbejegyzéseket, vagy Youtubeon videóblogod (természetesen Facebook és Instagram profilt is csinálj)! A videóblog azért is érdekes lehet, mert egy kutatásból kiderült, hogy a Youtube-ot kevésbé használják a hazai webáruház tulajdonosok. Míg nemzetközi piacban ez is dobogós. Itthon nem használják, mert időigényes, illetve drágának gondolják (pedig nem az). Ezen a terülten tehát nagyot tudnál húzni, alkotni!
Tehát gyűjts követőket már a webáruház indítás előtt a közösségi oldalaidra, feliratkozókat hírlevélre, vagy chatbotra és mikor elindulsz, már nem 0-ról indulsz.
A tartalmakkal be tudod vonzani az embereket, kösd le a figyelmüket!

Tudod mi ebben a jó? Hogy te tudod már, hogy webshop lesz, de ők még nem. Gondolkodj előre! 

Affiliate marketing, partnerprogram
Ez nagyban épül az előzőre, mivel a blogon, vagy Youtube oldaladon keresztül már affiliate megoldással kipróbálhatod magad és egy kis bevételre is szert teszel. Gondolj bele, hogy nem kell bajlódnod a rendelésekkel, hanem a weboldalad látogatói a kattintásuk után ha 30 vagy 90 napon belül vásárolnak az adott partnerednél, akkor jutalékot kapsz.
Reklámozod más termékét, és vásárlások után kapsz jutalékot. Semmit nem kockáztatsz! 
Egy korábbi cikkben írtam már erről a megoldásról (43. üzleti ötlet: Csináld meg az európai Wish-t)
Lényegét leírom ide:
Beregisztrálsz olyan webáruházakhoz, ecommerce oldalakhoz, akiknél van affiliate lehetőség. Például Aliexpress, vagy olyan affiliate közvetítő oldalakhoz, mint a TradeTracker (magyar webhopok is vannak ott), Dognet (hazai cégek, support van).
A blogodban az egyes blogbejegyzésekbe, vagy a végére beteszed a terméket, képként, vagy szövegben, és belinkeled. A link alapján tudják követni, hogy tőled jött a látogató, és akár később is vásárol te kapod a jutalékot.

Ötlet az utóbbihoz – terméklisták, ajánlások
Pár hónapja csináltam ilyen ajánlókat, például ezt: 5 kütyü startupoktól, amit most olcsón be tudsz szerezni
Én is meglepődtem, hogy milyen eredménye volt. Ezt hallgasd!

  • 7000-en olvasták csak ezt a cikket
  • átlagosan az olvasók 8%-a kattintott valamelyik termékre

Ezt tudod miért jó arány? Mert ennél direktebb reklám nincs! Ilyet is tudsz csinálni a blogodban, vagy csak erre építsd valamilyen üzletet, hogy ilyen listákat, ajánlókat készítesz, de akár még Youtube videóban is.

Hajrá! Ha segítség kell, akkor pedig: A Minner Vállalkozói képzésében több videóban is szó van a webáruház építéséről, sőt konkrét példákat is hozok bennük. Az egyik videónak az a címe, mint amit fent vastagon szedtem. Érdemes beszerezned az online, videós képzést! Még mentorprogram is tartozik hozzá! Kattints ide!

Webáruházhoz tartozó cikkek: 

Gyere és nézd meg a Befektetőkereső show döntőjét! Nézőként is tudsz jönni! Ezt látnod kell élőben! Június 21. 14:30-19:30 között. 15 csapat, 10+ befektető, több 100 millió forint Kattints ide!